Sunday, December 5

Når en pepperkakebaker...


 pynter pepperkakesaker...

Vi har hatt pepperkakedager, og masse kos denne helga
Minstemann og pappaen har laget pepperkakehus (kopi av vårt eget hus.., men heldigvis er vårt hus litt rettere, og mangler både melis på taket og seigmenn i pipa!)
Jeg laget glasuren (noe jeg er ekspert på... hmm..eeh..) etter oppskrift hos denne fantastiske damen http://dengodefeen.blogspot.com/.
Etter beste iherdighet og evne, ble glasuren fin og hvit, og rennende.. jaja pytt pytt.
Vi skal ikke delta i noe pepperkakehuskonkurranse!
Minstemann fikk pynte helt selv, og det er lett å se på bildet at han konsentrerer seg dypt (da snurper han munnen sammen, og ja juleklippen skal tas snart..!) ♥ Han hadde masse pynt på (for å dekke over den finfine glasuren)
 

Vi har også hatt vår tradisjonelle peperkakebakedag sammen med min kjære søsters familie♥                 Kos kos kos!

Lørdag dro vi med oss mormor til julebyen Egersund!
Der var det jammen velorganisert, mye folk og god mat!



2.søndag i advent fikk vi besøk av min kjære gode kusine og hennes skjønne små♥
Vi koste oss med grøt og heftig lek. 
Og en tur til byen som jeg trodde hadde søndagsåpent;o)


Hvordan har din helg vært?

3 comments:

  1. Så koseligt, storsentere hadde jo åpent då :P
    me sko og laga pepperkake hus men ente opp på ikea istede :P

    ReplyDelete
  2. Så härligt pepparkaks hus <3

    Vi bor i Oslo & jenta mi blir 5 år i januari ;)

    Ha en strålande vecka

    Klem Sessan

    ReplyDelete
  3. Så rart at du ikke får lagt meg til på listen din.... :o( Liker bloggen din også! Ett fantastisk fint pepperkakehus!
    Vi skal nok ikke flytte i hus ennå, jeg er nemlig student, så vi syr sammen hverdagen på en lønning og en klype studielån.... Men vi leter etter et sted som ligger litt lettere til for oss i forhold til jobb, skole og barnehage. Slik at vi kan greie oss med en bil... Nå har vi fått solgt den gamle leiligheten og ser fram til noen måneder som nomader hjemme hos svigermor og min mormor :o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...