Sunday, January 23

languages


 Språk er gøy!
Noen har kanskje merket at jeg liker å blande litt språk her på bloggen?
Er glad for at verden består av så mange spennende språk!
Det franske språket har jeg en spesiell stor kjærlighet for...
aah... je l`adore!
 

Veldig glad i  svensk også..Synes det er så melodiøst og vakkert!
Indisk er artig! 
Det lyder som en surrealistisk blanding av engelsk og hindi!
Har du sett en ekte Bollywood-film?! Herlig galskap!
Engelsk er easypeasy! Vi nordmenn får mye skryt for engelsken vår av britene!
 Et alternativt "språk" er  
Tegn til tale (lignende tegnspråk, men forenklet)
Dette bruker jeg i jobben min som en støtte for barn med dårlig utviklet eller manglende språk.
Gøy å kunne!




Hvilket språk liker du? 
Og hvilke typer språk behersker du?

8 comments:

  1. Jeg liker norsk, jeg da. Men det er mange fine språk. Og mange artige.
    Et språk jeg kan som ikke så mange andre kan, er swahili. (tuller ikke...)
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  2. liker spansk! men på skolen lærte jeg fransk.. men vil ikke påstå at jeg er så flink i fransk da!
    z

    ReplyDelete
  3. Jeg har aldri vært særlig god på språk, så er ikke kjempe fan... Ikke engang i norsk, det vises på skrivefeilene i bloggen min... :o) Men jeg har også vært borti tegn til tale så vidt i jobben min.. I farten husker jeg bare tegnet for "skifte bleie"....... :o)

    ReplyDelete
  4. Pia: kult!
    Maren: jammen da må du lære deg mer av tegn til tale, så kan du bruke det i alle verdens land -uten å måtte snakke;o)

    ReplyDelete
  5. Jeg er egentlig utrolig glad i språk, og har generelt lært meg ord og annet ganske raskt. Nå er jeg halvt thai, og burde vel strengt tatt kunne det språket. Dessverre så har ikke moren min vært særlig flink til å snakke det med meg, så jeg snakker ikke thai. Det som er bra er at jeg forstår veldig mye thai, så ofte når jeg er på offentlige steder eller offentlige toaletter, så hører jeg thaidamer prate sammen om ganske private ting. De aner jo ikke at jeg er halvt thai eller forstår det, så jeg føler meg nesten som en undercover-thaispion :-)

    ReplyDelete
  6. Jeg er veldig glad i engelsk jeg da...har bodd to år i England, så både språket og landet ligger mitt hjerte nært :-)
    Når jeg hører dansk får jeg veldig sommerferie følelse, men det er ikke alltid jeg skjønner alt som blir sagt da ;-)
    Syns svensk fungerer veldig godt i sanger, som du sier et veldig melodiøst språk :-)
    Tysk har jeg aldri vært glad i, skyldes nok mest av alt ett mareritt av en tysklærer på ungdomsskolen :-(
    Det var mine tanker rundt språk på en onsdagsformiddag!
    Hilsen fra Rita

    ReplyDelete
  7. Spännande inlägg.

    Jag är väldigt glad i språk, men tyvärr är jag dålig på både Svenska & Norska efter 19 år i Norge. Jag har liksom inte satsat på att fex bevara Svenskan. Allt går i surr & ibland ser jag inte skillnad vilket språk jag läser eller skriver *lol*

    Jag tänker på Norsk & skriver på Svensk, då måste det ju bli crazy ;D

    Händer jag får knall pepper i bloggen av "internet s språk politi" om att jag sär skriver, har fel sättnings uppbyggnad osv
    Så jag har lagt till under "om oss" hur det ligger till....

    I tillägg till Svensk, Norsk, Engelsk så kan jag även litt Spansk (kunde massa förr, min son sin pappa är från Argentina)

    Skulle jag lärt ett nytt måtte det blivit Fransk.

    Tegn til tale har jag faktiskt varit ganska mye borte i eftersom jag jobbat många år i bhg före jag blev sjuk. Kunde absolut kunnat tänka mig att kunna det perfekt.

    Kram Sessan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...