Thursday, January 27

Vinterstemning..

Vakkert vintervær i vest!
Bildene nedenfor tok jeg under en tur på jobb i dag..
Det er ikke alltid like takknemlig å ha en jobb som innebærer mye tid utendørs, men i dag..
..da tenkte jeg at jeg faktisk  har verdens beste jobb! 
Tenk å få gå tur i slike omgivelser en vanlig torsdag morgen, og samtidig få betalt for det!
Verdt å tenke på i en ellers ganske krevende, men givende jobb.



Skolen der jeg jobber ligger i Sola, en av nabokommunene til Stavanger, min hjemby.
Herfra skimtes Stavanger by i det fjerne, og Hafrsfjord med sine tre sverd. 
Smell fra Madlaleiren høres innimellom, men ellers er det stillhet som råder..




Det er viktig å ta vare på gode øyeblikk i en rutinepreget og kanskje travel jobbhverdag.
Vi er vel alle litt leie jobblivet innimellom?

Jeg har en jobb som består av mye glede, latter og nydelige øyeblikk..
 Men det finnes også daglige utfordringer av ulike slag.
Og jeg tenker at når man innimellom blir litt lei..
..så er det ikke nødvendigvis slik at det er så mye grønnere på den andre siden..
Ta vare på gode øyeblikk og ta dem med deg.
Og gjør noe aktivt for å endre eventuelle forhold på jobben som du er misfornøyd med!


Hva er din jobb?
Og hva er det beste og det verste ved jobben din?



Bildene er tatt med min 3 år gamle Sony Ericsson w890i med sprukket skjerm. Ikke verst?

11 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. jeg jobber i butikk. Det beste ved jobben er alle de hyggelige menneskene jeg møter. Det verste er når kunder klage på en direkte ufin måte!
    z

    ReplyDelete
  3. Wow, det var jo nydelige bilder spør du meg.. :-) Nei, jeg jobber jo som støttepedagog. Det er veldig givende å jobbe med barn, men det er også veldig utfordrende. Jeg synes det å være støttepedagog kan være ensomt til tider, og ikke minst veldig krevende.

    ReplyDelete
  4. Jeg har også jobbet som støttepedagog i en barnehage..og er enig med deg; det er ganske ensomt.. Jeg var nyutdannet, og fant vel raskt ut at barnehagelivet ikke var noe for meg. Men takk og pris for alle de fine menneskene (ikke minst ressurspersonene)som velger å jobbe med barna våre!

    ReplyDelete
  5. Du, jeg måtte bare innom for å si at jeg syns den figuren du har som bilde er utrolig festlig!! Får jo lyst på noe sånt selv!! God helg til deg!

    ReplyDelete
  6. Fantastiske bilder. Jeg er student, og ser på det som jobben min nå. Det beste er friheten i hverdagen, samt at jeg endelig gjør noe bare for meg selv. Det værste er å få tiden til å strekke til. Man er ikke ung og har ubegrenset fritid til å lese lengre. Før jobbet jeg i barnehage. Der var de magiske øyeblikkene det beste, og det og aldri ha tid til å stoppe opp å bare konsentrere seg om ett barn det værste. På siden jobber jeg i resepsjonen på hotell. Det beste med det er følelsen av å kunne hjelpe når ett "problem" oppstår. Det værste er sure og utakknemlige gjester.

    ReplyDelete
  7. det mest slitsomme med min jobb er menn på 50+ med testosterondropp..... d er virkelig EN syklus på EN time.... ;() + og aldri være ajour og aldri få noen positive tilbakemeldinger... det beste er å alltid ha nok å gjøre og å kunne styre dagen sin selv :) klms fra søs :)

    ReplyDelete
  8. Hei:) Må svare med èn gang ang vugga, for skjønner at du lurer:) Som jeg skrev hadde vi leandervugge, og den var mer praktisk siden vi har katt og siden ferdinand var en liten tass på 19 måneder:) Kjekt å få de opp fra gulvet da! Ellers er jo vugga kjempekjekk! Håper vi får brukt den mer denne gangen. Men det er den katten da, som er veldig glad i varme og nærhet! Viktige tanker ang jobb, jeg har tilgode å finne en jobb jeg trives veldig godt i, men jeg håper jeg finner den en dag! God helg:) Klem fra Silje.

    ReplyDelete
  9. maren: nyt tiden som student! den tiden får du aldri igjen;o)
    søs: hahaha. eller jeg mener, stakkar!
    Vivian: takk♥

    ReplyDelete
  10. Helt nydelige bilder!! Men det första som slår mig är att:
    -NI HAR VÅR JUHHH ;D
    Så himla underbart det såg ut.

    Här har vi massa snö & flera kuldegrader, så våren känns liksom ganska långt undan :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...