Thursday, February 10

Black swan


I kveld har jeg og en god venninne vært og sett Black swan på kino. 
En av mine absolutte favorittskuespillere; talentfulle Natalie Portman spiller i hovedrollen, og hun var som vanlig strålende! Tipper at Natalie skaffer sin første Oscar for denne rollen! 
Natalie Portman har jeg vært stor fan av helt siden jeg for første gang så henne debutere som 13 åring i filmen Leon, der hun spiller mot fantastiske franske Jean Reno. En fantastisk film! Har du sett den?

Black swan omhandler et ballettmiljø der Svanesjøen settes opp. Hovedpersonen (Portman) vil ofre alt for å få hovedrollen, og dette setter etterhvert et sterk preg på henne. Vil ikke røpe mer.

Filmen er dyster, dramatisk, skremmende, fengslende og veldig god. Anbefales.
Men ikke for sarte sjeler (som deg big sis;o)
 
Happy weekend!



11 comments:

  1. Har en 13-åring som absolutt vil at vi skal se den, men det er kanskje ikke en film for såpass unge?? Er den skummel/trist ettersom den ikke passer for sarte sjeler?? ...ettersom jeg er litt halvsart... ;o)

    Ha en fin fredag!

    ReplyDelete
  2. Nope :) Jeg skal se - Jeg reiser alene! Tror Renberg er nok melankoli for meg! klms søs ;)

    ReplyDelete
  3. Hege Aida: Den passer definitivt ikke for en 13-åring! Stemningen er dyster, ganske ubehagelig og i det hele tatt en film for godt voksne.

    ReplyDelete
  4. jeg skal nok ikke se den men tror nok det er sykt god :)
    og hun er en ekstrem god skuespiller

    ReplyDelete
  5. søs: Reiser alene hvor?! Filmen er ikke melankolsk.. men dramatisk. Dramatisk thriller.
    Anja: ja Portman er en enestående skuespiller!!

    ReplyDelete
  6. SV: jeg jobber i resepsjonen på et hotell her i Trondheim. Der er en fin ekstrajobb å ha ved siden av studiene, akkurat midt i blinken for meg. Selv om jeg ikke helt greier å venne meg på å jobbe i helgene igjen etter 7 år med mandag til fredag jobbing... Hvor jobber du som innebærer helgjobbing?

    ReplyDelete
  7. Ååå, jeg har veldig lyst til å se Black Swan, liker Natalie Portman OG er en gammel ballettdanser som er svak for den dansen... MEN er en sart sjel, så det spørs om jeg bør vente til den kommer på dvd så jeg kan bruke pauseknappen og se den i dagslys...

    ReplyDelete
  8. Hei, glassplata som vi har bak vasken har vi fått tak i hos noen som jeg tror heter trønderglass. Men de er vel å få tak i hos alle som skjærer glass. Vi bare tok mål til hvor stor den skulle være. Vi har en større i sprutsonen bak induksjonstoppen.
    God helg :)

    ReplyDelete
  9. Whitebit :) jeg svarer bare for mamma
    Den heter bare jeg reiser alene oppfølgeren til mannen som elsket yngve ;)

    ReplyDelete
  10. Anja: jajaja sånn ja! haha. Jeps den skal selvfølgelig jeg også se!! heia Stavangerfilm!

    ReplyDelete
  11. Hei,
    ja, er fra Stavanger ja ;)

    DEn filmen har jeg kjempelyst å se. Har jo faktisk vært på kino to helger på rad nå - må være en slags rekord etter vi fikk barn :D men filmene var Yogi Bjørn og to på rømmen da - neste gang skal det være en film mor vil se!

    God helg :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...