Monday, February 14

Med hånden på hjertet eller i lommeboka...?

 

En kollega av meg fortalte meg stolt i dag om diamantringen hun hadde fått av sin 4 år gamle datter på morsdagen. Datteren hadde i tillegg vært så smart at hun hadde valgt ut en av de dyreste ringene i gulllsmeden, og fått pappaen (medvillig?) til å trekke kortet.. 
Jøss..
Sier jeg bare. Ikke dårlig.







I dag er det atter en kommersiell dag,  
St.Valentines Day
en dag som i følge martyren St.Valentine er ment for de ubundne..som begjærer en spesiell. 

Og rundt om i Blogglandia bakes det sukkersøte hjertemuffins, piler skytes..





....og alle synes det er storartet å ha en klo i nakken som tvinger frem
kjærlighetsdikt
og muffins og diamantringer..
Heldigvis kun denne ene dagen i året.






Nei, fy for en Valentinsdreper jeg er!!
Og mens min kollega lurer på hva som kan overgå morsdagsgaven..
Så lurer jeg på hva vi skal ha til middag i morgen...?
Forslag?

 Happy freaking St.Valentines Day..♥♥

14 comments:

  1. Wow, sier jeg... Ble ikke noen diamantring her i huset, for å si det sånn! Men for all del, om man har mer enn nok av penger så!

    Har en eks-mann som punger ut de DYRESTE gaver til jul/bursdag osv, og når ungene får så dyre gaver til alle anledninger bekymrer jeg meg litt for hva han skal hoste opp til konfirmasjonen om ett år...

    ReplyDelete
  2. d va da voldsomt da! ble det ikke noe på deg i år heller?? LOL :) klms fra søs :)
    PS - jeg fikk en liten såpe med postitlapp på og en suss! Og min utkårede fikk sjokolade - som jeg spiste.... ;)

    ReplyDelete
  3. - meeeen jeg er jo egentlig enig da - det tar jo helt av for enkelte! det blir litt sånn som å få sexy undertøy til morsdag fra barna sine.... skulle vært som d var - frokost på senga og tegninger som kidsa har smelt sammen i en fei! :)

    ReplyDelete
  4. søs: haha..nei det ble ikke noe på meg i år heller!! men det var ikke derfor jeg skrev dette innlegget, heller i mangel på noe å skrive en stormfull mandag.. Som tidligere skrevet er jeg ikke for disse dagene;o)Det har tatt helt av!! en tegning fra et barn som har funnet på det selv derimot..helt greit!

    ReplyDelete
  5. Ha ha, herlig! Imponerende at en fireåring får kjøpe diamanter til mamma...
    På morsdagen fikk jeg faktisk et knippe mer eller mindre vakre hjemmesnekra kort av ungene, men ellers ble det en vanlig søndag. Og lite romantikk i går...

    ReplyDelete
  6. Jeg fikk et sett med kake ting til morsdag :p egentlig bare en unskyldning fordi jeg ønsket meg det :)
    også fikk jeg sove en halvtime lengre ;)

    Og i går fikk jeg nam nam middag

    Pleier ikke å feire så mye på vaneltine vi ;)

    ReplyDelete
  7. jaja, fireåringer nå til dags (les; folk) har visst for mye penger ;P

    Fikk da noen fine morsdagsgaver (kjøpt av megselv, med finansielt bidrag fra mannen), men valentines feires ikke her. Men hadde ikke vært meg i mot ;) jeg trenger ikke den rødrosa plastikk amerikanske varianten, men en dag dedikert til romantikken - hva er så galt med det? (ble lite romantikk hos oss, jeg så filmen Valentines day - som jeg synes var søt - mens mannen gikk og la seg) haha

    Ha en fin kveld :)

    ReplyDelete
  8. :)
    Kjekt at du hadde vært innom hos meg.
    Lite romantikk i valentins ånd her på gården, men 14åringen i huset kastet oss på dør for å finne på noe, for han ville være barnevakt når det var hjertedag!
    ..(om det var barnevaktbonusen eller foreldreromantikken han tenkte mest på skal være heeelt usagt..)
    Bor på ville Jæren, ja- flott sted! Ikke langt fra Stavanger, det.
    :)

    ReplyDelete
  9. Hei på deg!

    Ble ikke store Valentinefeiringen hos oss heller, men noen supersøte og kvalmende muffins lagde vi. :) Syns det er koselig med en dag der man er ekstra obs på dem rundt seg, og kanskje gir noen et kort med gode ord eller en god klem. Men det burde jo i grunn være sånn at vi er obs på det hele året, og ikke bare den ene dagen.

    Sola kom ikke til oss i dag heller... Men kanskje i morgen? Jeg er oppvokst i Vestfold, men flyttet derfra rett etter VGS og har ikke bodd der siden. Ikke fordi jeg ikke liker å bo der, men jeg traff mannen i mitt liv her jeg bor nå, og etter å ha studert i Stavanger i noen år valgte vi å flytte hit. Men jeg ser ikke bort ifra at vi kan flytte sørover igjen litt senere i livet. VI får se hva slags muligheter som byr seg.

    Håper du får en fin kveld! :)

    ReplyDelete
  10. Til opplysning: innlegget var en tanke ironisk.. ☺

    ReplyDelete
  11. Hei igjen!

    Syns det var et morsomt innlegg jeg. :) Syns det kan bli litt for mye kjøpepress på disse dagene som morsdag, farsdag og hjertedagen. Jeg fikk hjemmelagede kort av jentene mine på morsdagen, og det er så hjertevarmende. Trenger ikke mer enn det. :)

    Stavanger er en så koselig by! Gleder meg til neste gang jeg skal tilbake dit. Begynner å bli noen år siden nå.

    ReplyDelete
  12. Takk for koselig kommentar! Du fikk meg til å smile!!!

    Ha en helsikes fin kveld snupp! Klem fra moi

    ReplyDelete
  13. Hohohoho! Er så enig! På morsdag skal man få et kort og en klem, og kanskje slippe å lage middag! På Valentines day skal man gi hverandre en ekstra klem og si "glad i deg", og kanskje lage middag sammen! Liker IKKE dette materialistiske maset! Så det så!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...