Friday, March 4

heldig?

Jeg var så heldig å vinne en sydentur inne hos bondekona her en dag.
I en konkurranse jeg ikke visste var en konkurranse. 
Typisk meg! Men hadde jeg visst det var en konkurranse, hadde jeg selvfølgelig ikke vunnet.   Jeg vinner aldri konkurranser.
Men uansett, jeg ble jublende glad, hoppet og danset oppå bordet, og jabbadabbadoo....
.....helt til jeg så den    
  
 l i l l e   s k r i f t e n

Den lille skriften som sier at premien må dekkes av egen konto.
Men det er greit det, det skal bli herlig uansett! Tur er bestilt.

Oooog! Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg noe slikt:


Meg alene på en øde øy.
Alenetid. Egotrip. Mor uten mann og barn-tid.
Sol og fred i sinnet.

Men så var det den kontoen da.
Det skulle vise seg til syvende og sist, at det jeg får skrapet sammen til blir dette:




Orrestranden på Jæren.



Jadda.
Jeg kan jo f.eks. åle meg inn i våtdrakten og kaste meg i bølgene på surfebrettet mitt.
- og øde er det ihvertfall.

Her skal jeg jammen kose meg alene.





Tror jeg.
 Eventuelt chille med de innfødte (bildet) hvis temperaturen skulle overstige 7+,
og jeg skulle bli litt ensom.

Innlegget hvor jeg vant den staselige premien kan du se her:
 http://hverdagenogmeg.blogspot.com/2011/03/ikke-h-for-hege.html

Hjertelig takk bondekona!!

8 comments:

  1. :)
    Ja, er vel ikke jeg den snilleste?
    God tur!
    Finnes jo (nesten) ikke flottere strender enn på Jæren. Litt kaldt, kanskje. Litt vind.. Men hvis du absolutt skal være så kjip så er det mye for pengene!
    :P

    ReplyDelete
  2. Ha, ha! Den stranda såg fristande ut ;)
    Har enno tilgode å få med meg strendene på Jæren, men det står på lista mi :)
    Velkommen som følger med meg, eg følger deg også ;)

    ReplyDelete
  3. "chille med naturfolket"

    hahahha lol!

    ReplyDelete
  4. Lisa,kjære datter: endret det til innfødte. Fant ut at det er det de heter.

    ReplyDelete
  5. :-)
    Jepp, jærstrendene er herlige, og etter hva jeg har hørt rikt befolket av innfødte naturfolk til tider.
    Men så var det temperaturen da..... Det var fristende det første bildet :-)
    Klem fra Liv

    ReplyDelete
  6. artige bilder over her du!
    og takk for flott kompliment på bloggen min:)
    jeg syr iphone etuier ja:) vet ikke om du har sett på Epla-butikken min? syr også på bestilling etter fargeønsker osv:)
    Ha en super kveld videre!

    ReplyDelete
  7. Du skriver så artige innlegg! Jeg blir alltid i godt humør av å lese bloggen din! Hverdagen må inneholde mye selvironi og humør for å overleve den, og det er du dødsgod på! Takketakk! :o)

    ReplyDelete
  8. Takk Maren! nå ble jeg glad! det er viktig med selvironi, og litt tøys og tull innimellom!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...