Sunday, March 20

HELLO...


....KITTY  er et merkelig fenomen!
Visst er katten søt, og du kan finne 
denne munnfrie, mimikkløse katten hvor enn du måtte ønske!
Men det visste du sikkert. 

På min ferie ved de snøfrie breddegrader ble jeg spurt lattermildt av en selger om jeg var fra Norge
da jeg spurte etter et Hello Kitty-cover til min dyrebare Iphone..



Don't ask.

Anyway.. selgeren lo godt, og spurte: why all you crazy norwegians loooove Hello Kitty!?

Ja, tja si det. Vet du?
Men du visste ihvertfall at...
  Hello Kitty ikke er noe nytt fenomen?
Jeg husker katten fra min egen barndom..,og jadda det er lenge siden. 
Fenomenet går i bølger, akkurat som motetrendene.

Kitty ble født i 1974 i Japan, og har fødselsdag 1.november. 
Men hun er egentlig britisk.
Kitty har en tvillingsøster, Mimi -de er helt like, men har sløyfene på forskjellig side av hodet.


Kanskje du trodde du kjøpte deg en Kitty, men så er det faktisk Mimi. Surt!


Men du og du, som fenomenet har tatt av i våre dager.. 
og det er sannelig ikke lett å finne leker eller klær uten Kitty på til små uskyldige jentebarn.

Jeg bruker HelloKitty plaster, that's it
Kun fordi jeg får så mye oppmerksomhet på jobben. 


Hva med deg? Er du en crazy Hello Kitty-lover?

9 comments:

  1. Hehe, må innrømma at eg er av dei som byrjar å bli lei... Men er vanskeleg å unngå å få katten i hus! Har lest reportasjar om at det i Kina eller Japan finst ei fødestue med Hello-Kitty tema. DET blir for drøyt vel? Så det er vel ikkje berre me nordmenn som er kattegalne...;)

    ReplyDelete
  2. Håper det var varmt og godt i sydligere strøk??
    Jeg hørte på radioen her for en god stund siden at man faktisk kan få kjøpt "Hello Kitty"-dildo!!! Snakk om bom på kjøpegruppen!!!

    Ha en superfin kveld og natt! :D

    ReplyDelete
  3. Hello! Velkommen tilbake!
    :)
    Jada, jeg/vi liker HelloKitty!
    Men nok er nok, liksom...?
    :)

    ReplyDelete
  4. Her i huset liker Stjernebarnet (periodevis) Hello Kikki. Hun kan si det riktig, men vil ikke, liker sin egen versjon bedre ;)

    Har holdt det på leke-nivå, ikke på klærne. Men allikevel har hun et skjørt og en genser hun har fått i gave som hun liker å ha på når hun får ånden over seg :)

    ReplyDelete
  5. map 79: liker Hello Kitty jeg altså, men synes det har tatt litt vel av.. ;o)

    ReplyDelete
  6. Så morsomt - hihih - yes we love Kitty!!

    Ha en morsom mandag!

    SmilKKann

    ReplyDelete
  7. Her i huset er det Hello kitty overalt- votter, luer, gensere, bukser, truser, hårstrikker, børster, vekkerklokke, tyggismaskin, tegnesaker, og så har jeg sjøl hello Kitty sokker på meg i dag....

    ikke tenkt over det før nå- kanskje det har gått litt for langt..........

    men tutta mi har flest klær uten Hello Kitty da! :P

    Så kjekt du var tilbake Whitebit! Ha en fin uke!

    ReplyDelete
  8. Ikke meg så mye, men lille Leah synes katten er magisk :o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...