Friday, March 11

Ikke alle...



Liker snø.I mars


Spesielt her i Blogglandia merkes det godt..

Men hvorfor ikke prøve å se det positive?
Ved snø. I mars.
Snøen kom også til vestlandet i går, etter en pause på en del uker.. 
Samma kaos på bilveiene, for sent på jobben, knall og fall og trallalla
Og alle, absolutt alle går nå rundt og syter over denne hvite elendigheten som daler.
I mars.

 Mens jeg, jeg går rundt og nynner:  "Det snør det snør...tiddelibom.. ", 
Og trallala, trallalaaaa!
og bare sprer fryd og glede rundt meg!



For en livsnyter jeg er!
Jeg kaster meg i snøen av begeistring, lager snøengler og lar snøen kile meg på nesetippen.
Men ikke alle er som meg.
Ikke alle liker snø. I mars.

Hvorfor ikke heller være sjeleglad for å slippe å ta (eller spa) frem den gamle rustne sykkelen 
fra i fjor for å levere barna i barnehagen eller for å komme seg til jobb?



Eller hvor herlig er det ikke å slippe å legge mynter på parkeringsautomatene?
Og at parkeringslinjene er visket ut..

Våren kommer tidsnok, og varer helt til høsten!
Den ligger der og ler av oss.
Under snøen.
 
Hva synes du om snø,i mars? Klarer du å tenke klart?


8 comments:

  1. Det kan godt ligge snø i mars, men det trenger ikke å komme mer snø i mars :) Nå skal det sies at jeg bor på et sted der det snør noe innigranskauen, så i hagen er det snø opp til halsen min...

    Men for all del, gidder ikke klage i første halvdel av mars, men kanskje siste : ) ?

    ReplyDelete
  2. Hihi:) Heldigvis ikkje så mykje snø (eller parkometer) her som eg bur! Men skal innrømma eg kunne godt klart meg utan det vesle som er. Det einaste som er bra, er at når jenta i huset brått forsvinn, kan eg sjå på spora i hagen at ho har gått til nabovenninna ;) Fin blogg!

    ReplyDelete
  3. Joda, bare latter og glede over å få kjøre på tur i vilt snøvær både til og fra tur.
    Slenger meg i bakken med akebrettet med det samme jeg får anledning. Og så snølykter, da! Snølykter i alle former og fasonger i hele hagen.
    Man kan da ikke bli lei?!?..
    Vår, liksom? Bar bakke og snøklokker er for pyser.

    ReplyDelete
  4. Syns snø e supert, særlig når man reise fra an haha

    ReplyDelete
  5. Ha, ha! Snøen gjev trim , iallefall til mannen som må ut å måke.
    Og det ser jo reint ut ute, kvitt overalt, og bla, bla...
    Men eg prøver å ikkje syte, snø er jo ingen naturkatastrofe, bortsett frå snøras då!
    Eg er imponert over snøen du har fått til over skrivebordet ditt...

    ReplyDelete
  6. Snø er fint det! Og gjør ikke forskjell på folk..nå har jeg like fin hage som naboen.

    ReplyDelete
  7. Her ser jeg lyst på livet selv om det snør i mars. Jeg har klokketro på at våren kommer til sist, og jeg tar heller en skikkelig runde vinter med snø i metervis og tilhørende sen vår om det kan gi oss en skikkelig deilig sommer! En sånn sommer som det pleide å være da vi var barn!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...