Tuesday, March 29

Jeg tenker...

...at dere har lagt merke til denne guttens vakre  
hårmanke?
Guttens mormor mener han burde snauklippes. Men det er en annen sak.
Det som betyr noe er at eieren av håret og hans mor er enige om at han har finfiint hår. 
Rett og slett vakkert!
 Og han liker ikke når noen rufser ham i håret. Bare så det er sagt.


Joda. Men nå skal du få høre.
Her er dag jeg skulle hente gutten i barnehagen
så grabbet en av de unge uidentifiserbare
barnehagemennene fatt i meg. 
Han så meg noe engstelig inn i øynene og sa rolig og alvorlig..

Ehhh...det e någe eg må fortella deg før du går inn... 
Ja?  
(Enstelig, kjenner blodet fryse til)

Ehh..jo, altså han sønnen din fikk tak i ei saks i dag..
Javel? 
(Kjenner blodet stoppe. Ser for meg det verst mulige scenario)

Så... ehh...han har rett og slett... klippt seg...litt.
Jaha?
(Frykten forvandles med ett til sinne. Og jeg ser for meg et enda verre scenario)

Han e der inne..
Sier barnehagemannen fremdeles nervøst, og peker på ei dør.

Jeg åpner mens jeg tenker; 
Svarte altså
..disse barnehagemennene som ikke passer på!



Åh, herlighet!  
utbryter jeg idet jeg får øye på gutten (mens jeg humrer inni meg).
Jeg kan nemlig ikke se noe som mangler - verken fremme, på sidene eller bak.

Ååh, e det så gale?
Spør den forskremte barnehagemannen.

Ja, du ser vel det!
sier jeg, rasker sønnen med meg og forlater åstedet.
(eller,gjorde jeg det..?)


Hva synes du om menn i barnehager, og har barnet ditt klippet seg selv enda?
Egentlig, så synes jeg barnehagemenn er topp! Det skulle bare vært så mange flere av dem..

15 comments:

  1. hihi... jeg tror ikke du rasket med deg sønnen og forlot åstedet! Og han var jo like fin på sveisen! Hadde han klipt noen av de andre barna kanskje?
    Ja til barnehagemenn!

    Go' tirsdag fra Inger

    ReplyDelete
  2. takk gud for at det ikke viste ;)

    enig med mormor ja til barnehage menn

    ReplyDelete
  3. Menn i barnehage er topp! Barn som klipper seg sjøl er ikke så topp, men det er vel en del av barndommen.
    Og ja, han har flott hår!

    ReplyDelete
  4. JA JA JA til barnehagemenn!! For det første er de flinke, for det andre ikke så late som barnehagetantene (jeg vet jeg får refs for å si tante, men jeg akter ikke å forandre på det, jeg synes selv det bare var koselig å bli kalt barnehagetante) og for det tredje viser det seg at avdelinger hvor det er mannlige styrere fungerer ofte mye bedre. Færre intriger, flere turer og mere aktive barn. JA, takk!! Ps: ikke hør hva podens bestemor sier, ikke klipp sønnen. Han er ubersøt!! :)

    Klem!

    ReplyDelete
  5. Merethe: jeg er så hjertens enig!

    ReplyDelete
  6. Kjempefint hår!


    Nå finnes det gutter som har så langt hår at de blir tatt for å være jenter, det synes jeg er på kanten...men gutten din var umiskjennelig gutt.

    Min sønn forlanger å være kortklipt. helt kortklipt. Så når det er tid for ny frisørtime rekker han alltid å ta en jafs med saksa først...huff.

    Ha en fin tirsdag!

    ReplyDelete
  7. Herlig hår på herlig gutt!

    Menn i barnehage er topp! Og endelig begynner det å bli flere av dem her ute også, men ikke alltid pedagogikken er på plass selv om de er menn... :O
    (hatt et par uheldige situasjoner..)

    Her har de to mellomste klippet seg selv en eneste gang. Håper det holder, virker som de tok skrekken selv. 4åring var litt forut for moten med en barbert side ved øret her i høst..

    ReplyDelete
  8. Vi er så heldige å ha to barnehagemenn på Hannah sin avdeling, og hun er like fornøyd med dem begge! (nå er vi jo omgangsvenner med en av dem, så de kjenner hverandre ekstra godt, selvsagt)

    Og ang hårklipp er det bare eldstemann som har testet det, men noe sier meg at vi ikke slipper helt unna med den lille kråka vår! Hun skal liksom teste det meste!

    Og JA, han har nydelig hår, skjønner at du ikke har lyst til å klippe det!

    ReplyDelete
  9. Sønnen vår fikk ikke pannelugg før han var syv - og da var han for gammel til dette stuntet! Og barnhagemenn er bra, synes jeg!

    ReplyDelete
  10. Menn i barnehager er superflott
    selv om de ikke passer på barnets topp
    Det du skrev hos meg var helt rett
    å like deg er veldig lett.

    ReplyDelete
  11. Menn i barnehage....???? DET har jeg aldri opplevd, ennå! Hos oss, og i barnehagene til de to store, har det aldri vært en mann. Litt rart igrunnen.. Hadde vært stas med en ekte mannemann i barnehagen, det er jeg sikker på at de (uber)aktive guttene på vår avdeling, hadde hatt godt av. En som virkelig LEKER med de, er med og som holder et litt høyere aktivitetsnivå en de (fy meg!!)TREGE barnehagetantene som er veldig glade i å sitte, har. Ja, jeg kaller de tanter, for det er det 3 av 5 på vår avdeling er..sitte-i-ro-tanter, og ja, jeg har gitt beskjed om det. De skjerper seg litt..de begynner tilogmed å bevege seg litt rundt ute, men akk..der sto det jo en benk, så belagelig, "vi setter oss, ungene leker jo (sikkert) så fint, og det er sikkert ingen som kommer til å klippe hverandre vertfall". Jeg hentet min mellomste, nå 15, i barnehagen en dag da hun var ca 5 år. Hun ig Ida hadde lekt frisør, hun var kunden..og hadde jaggu fått valuta for papirpengene sine, ja! Skjevt, inntil og over ene øret, langt resten. Jeg freste! God tid må de ha hatt, også. Hvor var de voksne?? De beklaget selvsagt, og det skjedde ikke igjen..men, arrester meg gjerne, det er altfor mange LATE barnehagetanter rundt om. Så ja til noen aktive, lekne mannfolk! ;-)

    ReplyDelete
  12. Frk.Virrum: enig! og vet du hva? på avdelingen til gutten min er det hele 3 (!!!!) unge menn -veldig kjekke og trivelige!
    Og at det tilfeldigvis var en mann jeg prater om her, har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre;o) Er det noen som leker med barna, så er det mannfolka!

    ReplyDelete
  13. Flott hår, minner meg om mine to eldste når dei var små. Dei hadde også så fint og langt hår.
    Ikkje lett for hverken menn eller damer å passe på hårklippuhell i barnehagen. Det kan skje, og er heller ikkje det verste som kan skje, det veks ut att. Men har fått ulike tilbakemeldingar frå foreldre på slikt ja....
    Og menn i barnehagen er topp!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...