Saturday, March 26

Jeg gikk en tur på stien...


... og søkte skogens ro.

Da hørte jeg fra lien 
en pjokk som gol hoho!
hoho! hoho! hohohohohoho!
hoho! hoho! hohohohohoho!




En liten pjokk i treet.
Så søt og god,hoho.
Skal jeg der la ham henge, 
eller ta ham ned mon tro? 



Pjokken søt, han ville
Han ville ned og finne..
Hva tror du han ville finne?
Jo,verdens største pinne.



For pinner er jo noe
som alle alle vet.
Småpjokkers store glede 
og største kjærlighet.



Men mor vil ut og finne.
Finne skogens ro.
Og ikke pjokker søte små
Med verdens største pinne.


Snipp snapp snute..Er du inne eller ute?

13 comments:

  1. Haha!! Der i skogen fanst det visst både pjokkar og poetar ;) Koselege ord og bilete!

    ReplyDelete
  2. Så fine bilder...mosvannet? Nydelig dag her i Stavanger,vært ute og fanget vårens første fregner! Ha en super kveld. Ute eller inne!

    ReplyDelete
  3. Nei,dette er rett hvor vi bor. På Byhaugen, ved Stokkavannet;o) fin dag!

    ReplyDelete
  4. Pinner er ikke bare gutters største kjærlighet, neida, frøkna her utvider samlingen hver dag, og har som regel et lite knippe med seg hjem fra barnehagen. Og har skremmende kontroll på hvor mange hun har om noen "kommer til" å kaste noen... :P

    ReplyDelete
  5. :-) stilig. Gratulerer m ny pinne i samlinga:-)

    ReplyDelete
  6. Så fine bilder av verdens søteste pjokk med verdens største pinne :)
    Det oser vår av bildene dine, og jeg gråter av sjalusi!!!
    Jeg har så masse planer når det kommer til vår, utendørs og bilder. Men her på øya mi snør det *snurt*

    Ha en fin kveld

    ReplyDelete
  7. Jeg har både vert ute å inne, vert oppe siden ca 7, så vi har både gått lang tur ute i dag og resten av dagen har jeg vært inne å baket, håper du gleder deg til i morgen ; )

    ReplyDelete
  8. hahaha, så søtt! rart det der med pinner- begge de 2 minste mine er sånt.

    ReplyDelete
  9. Heisann! :-)
    Har lagt deg til i mammablogglisten vår, håper du synes det er ok. :-)

    ReplyDelete
  10. Deilig.
    Tror vi rogalendinger hadde landets beste vær i går, og resten av Norge misunner oss.
    Godt det ikke varte lenge,-fint å se at snøslapset er på plass igjen i dag..

    ReplyDelete
  11. Herre min så deilige bilder både av söt pjokk & VÅRIG natur!!
    Så långt våren kommit hos er, NJUT!

    Ha en fin söndag

    ReplyDelete
  12. Applaus!
    Det var en deilig dag i går. I meget motsetning til i dag. Sukk.

    ReplyDelete
  13. Fantastisk tekst og herlige vårstemningsbilder av en flott pinnegutt ☼

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...