Sunday, April 24

årets påskenøtt

Det hele startet så idyllisk,
Som ja ,det stemmer ja..
Slik som det alltid gjør i en vellykket interiørbloggers verden..

Men altså, det hele startet med et søtt lite lam.
Og inn i bildet kommer det en liten gutt.
En liten gutt som strekker hånda si uskyldig frem..


Et tilsynelatende uskyldig lite lam.
Og en tilsynelatende uskyldig liten gutt.



Og to som ikke vil la seg lure.



 Jasså... hvem eller hva er det som  kommer ruslende her da?


Eller som den språkforvirrede gutten selv sa : Ha ha, ka e det for en svarte liten pig?
Mens han stryker ham varsomt over ryggen.
Og imens fotografen bøyer seg for å knytte skoene sine, så skjer det.
Det hele går så galt..




 Ekte blod. Ekte plaster.
Slikt som en ekte påskenøtt må inneholde.

Gutten taus.
Og du må hjelpe.

Hvem bet gutten i halsen?
Det tilsynelatende uskyldige lammet?
Den svarte "pig'en"?
Eller hvem bet egentlig hvem?
Og blir det lammestek eller svinestek til middag i morgen mon tro?


16 comments:

  1. Huff, men her tror jeg det er gjerdet som er synderen. Blir det plankebiff til middag? Ha ha ho ho...

    ReplyDelete
  2. Au da, det der så virkelig ikke bra ut.

    Nå er jeg fullstendig håpløs når det gjelder påskenøtter, så jeg sier at "pig`en" beit og så sier jeg lammestek til middag. Da har jeg i alle fall helgardert meg;-)

    Håper dere har hatt fine dager sånn utover det med bitinga da i alle fall:)

    ReplyDelete
  3. Oj, det var da voldsomt...

    Jeg hiver meg på samme linje (planke?) som Elisabeth her. Tror godt om dyrene og sier det er et uhell. Gjerdet må ta skylden og det ble lammestek til middag.

    Noe annet ville jo bryte helt med tradisjonen og DET er virkelig ikke slikt som vellykkede interiørbloggere gjør!

    God bedring til gutten!

    ReplyDelete
  4. Oh no!
    Griser er jo tusen ganger mer blodtørstige enn lam...men jeg aner et uhell her..
    En glidelås? En piggtråd?
    Stakkars blodige gutten..

    ReplyDelete
  5. Hmm..ser jo at du legger ut mange tråder og hint her..men, de der to som ikke ville la seg lure, kan de ha kommet i et slags bakholdsangrep og dyttet den uskyldige gutten..? For enkelt? Tror ikke lammene har bitt, pigen kunne nok, den ser litt småskummel ut...men...da ville det blitt veldig mye styr..tror det har skjedd noe ala det de andre her beskriver, og jeg er sikker på dere skal ha lam til middag! :-) Håper boyen har det bra, og ikke har fått varige traumer om verken sau eller pig..

    ReplyDelete
  6. Uff da!! Det så ikke godt ut!
    Kanskje en "medpig" ble sjalu for at den andre fikk kos, og kom dundrende mot boy`en i så vill fart som de korte bena greier å få til, tok skikkelig sats og hoppet opp for å bite rivalen i strupen?? Får meg nemlig ikke helt til å tro at den søte pig`en har bitt, jeg heller...

    ReplyDelete
  7. Jeg tror at det er fotograffen sin skyld.. La meg utdype teorien: Akkurat idet fotograen oppdager at skolissa er åpen så har på et eller annet mystisk vis den tilsynelatende uskyldige gutten skremt bort griser og lam og kommet seg bak fotografen. Forografen bøyer seg dobbelt for å knytte skolissa, men har i farten glemt at de dagen før hadde spist ertesuppe...og det med erter som ikke var skikkelig kokt..Ja tenke dere selv hva som skjer.. Så for å avverge slike situasjoner i noen dager blir middagen i dag en enorm kjele med fåroggrisikål, som kan varmes opp igjen og opp igjen.. :-D

    ReplyDelete
  8. eller fotograf.. som det heter.. haha. Var tydeligvis et fryktelig vanskelig ord i dag. :-D

    ReplyDelete
  9. Ah så søte bilder.
    Stakkars william, tippe det va grisen ja :P

    ReplyDelete
  10. Huff, jeg ser jo for meg en stykk mad pig rett i strupen på gutten. Håper at dette er snakk om ketchup, men du skriver at det er ekte... Det er ikke mye blod, så det er snakk om en liten skramme - minimalt med blod på klærne.

    ReplyDelete
  11. Pia: det er faktisk ekte blod. No ketchup, uheldigvis.

    ReplyDelete
  12. Nei og nei! Kan ikkje tru at det svarte, ekle grisetryne har bitt seg fast i halsen...Guten din må ha skada seg når han kanskje skulle klatre over gjerdet??

    ReplyDelete
  13. Nei og nei! Stakkars gutt! Det første som slo meg var de 2 "uskyldige" lamma som later som ingen ting. Grisen kan ha skarpe tenner så det kan også være han. Men jeg tror faktisk ingen av dem. Håper for dems skyld at det blir fisk til middag. Jeg tror han skrubba seg på en kvist eller kvast eller gjerde.
    Venter i spenning på løsning av påskenøtt...

    ReplyDelete
  14. auauaua! det må ver piggen! for en naughty pig! regner med at det blir heilsteikt pig i hagen hos dåkk på weberen iquell?? :) klms søs! suss til stakkars jr!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...