Sunday, April 3

come come


Lei av snø, slaps og sludd?
Lei av masete unger og sure naboer?
Lei av høye bensinpriser og humpete veier?


Lyst på vår og sommertemperaturer?
Blått hav så langt øyet ser?
Og herlige folk som bare ler?


Velkommen til Stavanger!
Byen med de hundrede rustne menn,
som alle trenger en klem.


Byen med alle slags skuter og fartøy.
Og ubåter?

Gutt, 5 år: Oj!! e dette en ubåt mamma?
Mamma: Ehh, tja ja kanskje det ja..
(hva vet vel jeg..)



 Byen med 15 marinegaster som spiser matpakka si på torget.



...og mange rare smågutter
som gjør seg til i glansen av eget speilbilde.

Litt misunnelig?

11 comments:

  1. JA! Jeg vil ha varme, sol, tørre plener og lukten av hav!
    Leier du ut rom?? :D

    ReplyDelete
  2. Nesten som Jæren.
    Bare uten by-preget..
    Deilig dag!

    ReplyDelete
  3. Å så fint dere har det! Her har tåka slått sæ te.... Men det BLIR vår ☼

    ReplyDelete
  4. God morgen,

    takk for alle hyggelige kommentarer du har lagt igjen inne hos meg - beklager at jeg er så dårlig på å skrive tilbake. Er innom bloggen din nesten daglig, og må alltid trekke litt ekstra på smilebåndet under besøkene ;) Innleggene på rim er helt konge!

    Ønsker deg ei flott uke.

    ReplyDelete
  5. En flott by og nydelige bilder, men jeg er i sånn "Stavanger er rævva"-modus, siden jeg er spartaner. :-D

    Klem Jenny

    ReplyDelete
  6. Hehehe... Har du ikke fått med deg at Stavanger Oilers spiller NM-finaler mot Sparta Warriors i disse dager? Hockey, altså? :-D Fy skam på deg!

    Klem Jenny

    ReplyDelete
  7. ehh..joda, men hadde glemt det! (kremt..)
    ja, da så. Da forstår jeg litt bedre!
    klem fra hockey-eksperten;o)

    ReplyDelete
  8. Ikke akkurat nå, for våren og sola er komt hit også! :o) Og ingenting er så fint som Trondheim i sola :o)
    Og i kunst og håndverken på torsdag snakket vi faktisk om Stavangers rustne menn og kunstneren bak mennene :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...