Tuesday, April 5

interiørgleder

  
Lillebror-gutten, så ven og så grei.
 Han er som sin mor, han blir aldri lei
Av interiørlivets gleder, og puter og stil.
Der er vi så like, bare tanken gir oss et smil.

Når vi to er nede  i byen og rusler.
Uten kjedelige plikter, og andre sysler.
Vi kikker inn i vinduer, så glade i sinn.
Vi av og til kjenner, at her må vi inn.

Lillebror høyt. Lillebror lavt.
Lillebror finner så mye vakkert og rart.
Som krus uten hanker og puter i lin.
Han utbryter bedende: kan denne bli min?



Han står der og sikler. Et fuglehus med prikker.
Mor smelter, hun smiler og er ganske så sikker.

 Denne gutten vil bli noe svært.
Takket være hans mor.
Som alt ham har lært.


Er ditt barn interiørmessig begavet, mon tro?
Eller er det fornøyd med en legokloss, eller to?

9 comments:

  1. Haha, så herlig. Og det var jo virkelig et søt fuglehus!
    Her er ikke den lille interiørbegavet enda.... men det går heller i bil og ting som durer. ☺

    Ha en fin uke!
    Klem Janne Merethe

    ReplyDelete
  2. Ho ho ho, mest fornøyd med en legokloss eller to :)

    ReplyDelete
  3. Hi, hi, snakk om lykke i heimen, da! :D
    Her går det nok også mest i en legokloss eller to! Bortsett fra hos fjortissen, hun har vokst fra det, men ikke akkurat funnet seg noen interiørstil å slå i bordet med, for å si det sånn... Der dreier det seg mest om å BOMBE stedet på kortest mulig tid! :D

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  4. Hehe, elegant og morsomt dikt ;) Og så heldig du er som har ein gut som deler interesser! Lov å smelta litt då ;)

    ReplyDelete
  5. Høres flott ut! Har absolutt ikke merket noe interiørtalent i min lille kar :) Men han kan jo muligens vokse det på seg??

    ReplyDelete
  6. Jeg har ei 4årig jente,
    det var som om hun kjente,
    at verden ble et bedre sted
    om vakre ting var like ved.
    Men hun klarer ikke-som sin mor
    å stoppe før haugen er blitt altfor stor.

    ReplyDelete
  7. fantastisk....

    min 7-åring driter i fuglekasser og krever Lego-sett som minst tar 5 timer å bygge.

    Ser ikke helt for meg ham å diskutere interiør, utenom 1 ting, som jeg plutselig kom på...


    ha en fin dag whitebite!

    ReplyDelete
  8. Hege A: ja, her er det kun fryd og lykke i hjemmet.. eller?
    Bondekona: fantastisk!

    ReplyDelete
  9. åh, så herlig a gitt! Han er vel rett oppdratt vil jeg si. Vesla elsker alt av leker, spesielt med knæsje farger og i plast. Ikke helt det jeg foretrekker gitt. Men jeg jobber med saken. Hihi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...