Tuesday, April 12

Kjenner dere..

...Brannmann Sam?
 Ingen er så kjekk og stram.


Hører han alarmen gå,tar han uniformen av.
Vennlig og snill,brannmann Sam,får det slik som han vil.
Brannmann Sam,han er alltid parat- til å rykke ut.
Og da skjer det i en fart.Ja,alt det han kan.
Brannman Sam er en altmulig mann.Du kan stole på ham.
Stole på Brannmann Sam.

Det er mye rart på Barne-TV.
 Det kan vi vel trygt slå fast.

Ingen slår Brannman Sam, han er jo så kjekk og stram.
Eller kanskje han bare er sleip og klam?
Og kan man egentlig stole på ham?




Handy Manny derimot..
Han er verken staut eller stram. 
Men han har snakkende verktøy.
Og...ja, det stopper vel med det.




Denne jenta imidlertid.
Dora the explorer og hennes trofaste skuldervenn Boots, er smart.
 Hun snakker akkurat som gutten min - en rar mix av engelsk og norsk.
Og som alle vet er det viktig at barn lærer seg norgenglish fra 2-års alder.



 AlertAlertAlertAlertAlert!
Når Fantorangtangelangen dukker opp.
Da vet vi...



...at vi har skrudd på TV for tidlig
og at denne galskapen kommer på skjermen.

Og minstemann vrir seg i krampe, og roper: ikke det, ikke det - 
 bytt kanal, bytt kanal!

Ser du Barne-TV? Og hva foretrekker du å se?

26 comments:

  1. Hehe, Prinsen min er 2 år og han ser det meste, men helst, Brannmann Sam, Rorri, Jess, Nysjerrige nils og sangsilla

    ReplyDelete
  2. Hahaha morsomt:)Mi lille tulle på 7 mnd ser i tv enda men det er vel fantorangen som blir favoritten først tenker jeg.Min egen favoritt var nok pstman pat:O)Ha en fin kveld.Klem fra Kathrin

    ReplyDelete
  3. *Lol* - men BS tar vel strengt tatt uniformen på???

    Svampe bob overrasket meg positivt da vi begynte å se det - er ganske lei nå, men noen gullkorn kan fortsatt forekomme ;)

    ReplyDelete
  4. Map79: ja, jeg glemte svampe-Bob -han er kuul!

    ReplyDelete
  5. Oh my, Drømmehagen kan du få billig av meg! Takk og pris for at sønnen vår også er like lei av det som oss voksne.

    Dora er kanskje det som har vært mest populært en lang stund nå, men for all del: det meste går ned/inn hos småtten. Ekstra stas hvis det inneholder en brannbil eller et tog eller en dinosaur eller en håndverker eller en racerbil.

    Jeg personlig digger høna Turid, og er (om jeg får si det selv) utrolig god til å etterligne henne! Det skal for øvrig ikke så mye til, kanskje... ;) "baketi bako bako bako... bak!"

    ReplyDelete
  6. Og forresten: enig med hun over her - Brannmann Sam tar da uniformen PÅ? Hahaha :D Ellers er jeg veldig usikker på om sønnen min hadde fått lov til å se på, den sangen får brått et litt annet innhold da synes jeg ;)

    ReplyDelete
  7. Helene: han tar den nok av.

    ReplyDelete
  8. Uff, vi så på Drømmehagen over ett år vi!!!
    Men nå er Dora, Ugler i Mosen og Barnas supershow i skuddet her i heimen.
    Mye rart og mye kjekt på barne tv ja. Syns å huske det alltid har vært slik!

    ReplyDelete
  9. Nrk ruler! Med de større gutta har det vært Disney Channel og alt sånt - utrolig mye drit som sendes. Jeg liker Fantorangen.

    ReplyDelete
  10. He he, du har sett barnetv i dag sjønner jeg:-) Favoritt, tja, vet ikke jeg... Mye kjedelig for oss voksne, men Milli og Molly er litt søte, da. Noe av det værste som er laget må da være Teletubbies!!! Storebror digga dem som liten, og jeg får grøss inger bare jeg ser en slik onepiecekledd krabat... Heldigvis vises det ikke på tv lenger!

    ReplyDelete
  11. Sauen Shaun!!!!!!!!!!!! :)))
    meeen har du fått med deg at vår venn professor baltazar er zuruck?? :) klms søs ;)

    ReplyDelete
  12. Det verden trenger: Jeg likte faktisk Teletubbies jeg. Men det kommer til et punkt..der man får lyst å plaffe dem ned.

    ReplyDelete
  13. Jeg liker selvfølgelig best MAMMAMø,
    helst burde vel bloggen min hett det?
    Hvorfor gjør den ikke det?
    ...

    ReplyDelete
  14. Gi meg dumlinger og møkkapakka! :)

    ReplyDelete
  15. Hmmm, jeg trodde Brannmann Sam var KJEKK og stram...? Leah liker han forøvrig ikke, eller kanskje det er de dramatiske brannene som gjør utslaget. Sammen med det nedbrente huset i nabolaget her, som hun ikke greier å gi slipp på??
    Uansett er det Mikke Mus klubbhus som er den aller største favoritten her. Tett etterfulgt av Postmann Pat, Elias og Knerten. Mors favoritter er Elias og Knerten.

    ReplyDelete
  16. Nope. Men da sønnen vår tittet gikk det i lokomotivet Thomas og Postman Pat. Kjempekoselige begge to!

    ReplyDelete
  17. Av alle kjedelige ting er Mikke Mus klubbhus en favoritt hos frøkna. Til tross for Mikkes usannsynlige irriterende stemme! Blir nesten gal av å høre på!! Og man kan si mye rart om Drømmehagen, men jeg er på en snodig måte imponert... for hvor mange forskjellige episoder/handling er det mulig å få til med akkurat de samme greiene da??? Det er til å ta hatten av for... og så er jeg imponert over at noen kommer på navnet MakkaPakka! Herlig navn! :D

    Og JEG har oppdaget at Baltazar er tilbake, selv om Hannah-mor slett ikke skjønte min iver...

    ReplyDelete
  18. hehe, nei man kan IKKE stole på Brannmann Sam, og det at han er kjekk og stram er fordi han har hatt en plastisk operasjon i likhet med alle de andre i den byen, (sjekk gamle serier av BS, alt er helt ØDELAGT.. buhu ;-))

    Handy Manny... vel.. hva skal man egentlig si..Om du hører etter (les: ikke klarer å stenge det ute) så snakker også han og piiiiiiiip verktøygreiene hans også en blanding av norsk og engelsk. I likhet med Dora Dora...som jeg ikke engang skal prøve å begi meg ut på å si noe om...
    Takk og lov begynner jr. å bli lei av Drømmehagen, der er jo hele gjengen fullstendig perverse! Klining, legging og de som bor i busken mister jo buksa minst EN gang i hver episode. Eneste som er vettug der er jo Makka Pakka... han samler på steiner i likhet med meg. haha.
    Men: Fantorangen er ikke lenger hallomann for Drømmehagen... han har masse andre rare greier å drive med om ettermiddagene.

    Ja! Jeg glemte jo å se (les:tvinge guttungen til å se) på Baltazar. Her snakker vi KVALITET.. hehe-eller barndomsminner med et annet ord...


    Ha en fin kveld, heldigvis er det ikke mer barne tv titting her i dag. :-D

    ...og når jeg ser på dette virker det som om jeg har fått mer enn nok uansett....

    ReplyDelete
  19. hahaha, må le når jeg leser kommentarene over her...må innrømme at jeg sniker meg vekk fra mammarollen de minuttene de gidder sitte å se- PAUSE!!

    Visste aldeles ikke de mista buksene i drømmehagen. Ser du hva jeg går glipp av. Og Brannmann sam kler av seg og???

    perverst!!

    Men digger Sauen Shaun og svampe-Bob - da henter ungene meg etter streng ordre. Jeg pleier stå på hodet i en kleskurv eller surfer på nettet de minuttene i pausen min...men de vil jeg se.

    ja, og Dora da, det må jeg bare si- men katten terje er vilt fascinert av henne. ganske sprøtt å se hvordan han følger med på den serien der. Kanskje han vil lære engelsk?

    ReplyDelete
  20. Er mange år siden jeg så på barne-TV (heldigvis, hehe). Har inntrykk av at barne-TV var litt hyggeligere før. Nå er det mye bråk og også litt skumle ting?? Men så er jo verden i stadig endring også, og desverre ikke alltid til det bedre.

    ReplyDelete
  21. Ja det er vel ingen av dere som husker Kanutten og Romeo Clive. Det er min favoritt. Men ungene hadde vel kjeda seg i hjæl hadde dem sett det ;)

    ReplyDelete
  22. Maren: det er vel kanskje kjekk og stram..men jeg måtte ta det etter hukommelsen, og den er ikke mye god;o) Men jeg mener å huske at de nye episodene har litt ny tekst i intro-sangen.. Men husk nå for all del, at her er det mye , som regel bevisste feil...
    Baltazar?! hvem er nå det? kanskje jeg er for ung..
    Jeg husker best Colargol!

    ReplyDelete
  23. Uff, kunne det ikkje stått ein advarsel i starten av innlegget? Høg nynnefaktor på melodiar som du håpte du endeleg hadde fått ut av hovudet.. For eksempel? Her likar me "Ugler i mosen", DET er gøy det:)

    ReplyDelete
  24. Røsslyng: enig!
    og noen merker kanskje at jeg faktisk halvsover (ok, snorker..) meg gjennom barne-tv..

    ReplyDelete
  25. Etter vi flyttet utenlands har savnet etter barne TV vært stort!! Det er så greitt med den avsatte halvtimen eller så med tv-titting! Vi måtte erstatte barneTV med Playhouse Disney. Funker jo greitt det også, foruten at det er ikke bare bare å si at nå har poden sett nok, der kommer jo hele tiden mer!

    Favorittene her i huset er
    Handy Manny (her snakker han engelsk og spansk - selvsagt, han er tross alt meksikaner!)
    Mikke Mus - har de ikke alle irriterende stemmer der??,
    Bjørnen i det store blå huset - den ruller og går her enda...,
    Timmy Time - tror det er Sauen Shaun??
    Imagination Movers
    + litt lokalt produsert, som The Wiggles - stas for ungene, tortur for voksne..

    Av og til slår vi til med DVD'er hjemmefra, og da går det i Knerten, Sabeltann og andre norske (og svenske) klassikere = mors favoritter ;)

    ReplyDelete
  26. kremt... mormor... jeg husker Kanutten og Romeo Clive... REPRISEN må jeg presisere, REPRISEN!!!


    ......den gikk så sent som.... først på 70-tallet.. sånn ca samtidig med Romlingane.. :-D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...