Monday, April 25

løsning påskenøtt

Som forventet var det mange gode og  
oppfinnsomme forslag til løsninger på årets påskenøtt.
Men ingen traff blink..


 Små lam, en liten gutt og
et stort klatretre.
(Ding, ding. Noen bjeller i det fjerne??)


Det siste uskyldige lammet løper sin vei.
I frykt for å bli dagens lammelår
Og gutten ser noe spennende. Det er da det går galt.

Og endelig når den tause,sjokkpregede gutten får sin tospråklige tale tilbake sier han til dere:

Eg datt down fra et tre!

Og det ble mange tårer, og plaster og kos.
Men vi kan heldigvis konstatere at verken 
små lam eller små, svarte pig'er er spesielt blodtørste.

Resten av påsken vår foregikk fredelig.
Sånn noenlunde som dette.


Det er bølgene sine det.
Her tok vi et friskt morgenbad hver morgen.


Middag ble fortært.



Mor oppdager at det snart er på tide å bytte støvlettene med lettere sko.



Smilende gutt som klatrer og klatrer.



En enda mer smilende gutt etter årets påskejakt.
Og en datter som ser dagens lys, etter 4 uker med kyssesyken.


Synkronskating, uten skateboard.
Woops, her er jaggu meg bloggerinnen selv. 
I et slengtau selvsagt..

Ingen påske uten..

Gode dager tar dessverre alltid slutt, og enten dere vil eller ei..

Dette venter oss.
  I morgen.

Ha en fin kveld alle i hop!
Eller dersom du ønsker å kose deg sammen med meg og en god grøsser, så stikk bortom.

20 comments:

  1. Ja, der var påsken over. Den var fin, men hverdag er jaggu fint det også!
    Godt det var naturlige årsaker til blodet, ikke noen fæle dyrebitt!
    Den dagen du inviterer på noe mindre grufullt, kommer jeg gjerne..du får kose deg med skrekk&gru uten meg! ;-)

    ReplyDelete
  2. Hællemåne - hvorfor tenkte jeg ikke på det flotte klatretreet?? Jeg som har en sønn som klatra i trær fra han kunne gå? Ja sånn kan man glemme...
    Men veldig glad for at det ikke var grisen eller lamma som hadde skylda! Og bra du ikke datt av slengtauet! Skummelt nok det også! Flott at datter er frisk igjen!

    ReplyDelete
  3. Vel, at ingen av mine forslag stemte (selv om jeg helgarderte meg) kom jo ikke som et sjokk. Sa jo at jeg er håpløs.

    Noen flotte barn du har:) Og tenk å se så frisk ut etter fire uker med kyssesyka!

    Jeg trenger all den søvnen jeg kan få i natt så jeg takker nei til grøss. Men kos deg da;-)
    Ha ei fin uke
    klem Hanne

    ReplyDelete
  4. Du, mulig jeg har gått glipp av noe info her, men hvorfor er junior tospråklig? Pappa`n fra utenom Norge et sted, eller?
    Og datteren din kunne vært datteren min, skulle man kjent dem igjen på klærne! Dagens Outfit stemmer helt overens med klesskapet til fjortissen her. Kan tenke meg hun er glad for å kunne komme seg ut etter 4 uker!

    Kos deg med siste rest av helligdag - jeg har funnet meg et glass rosévin for å markere det hele... :D

    ReplyDelete
  5. Hege A: pappaen er britisk;o) har nevnt det tidligere, til og med i eget innlegg;o)
    aiaiai, du må jo følge med;o) Tenker 16-åringen min blir glad for å høre at hun ligner en fjortis! hehe. Kos deg med vinen!

    ReplyDelete
  6. Så flotte bilder og tekst fra påsken..Ser ut til at dere har hatt det topp:O)Nyt den siste dagen..Klem Kathrin

    ReplyDelete
  7. Jeg har nytt over en uke i frakoblet modus på påskefjellet, og har ikke hatt anledning til å gjette, men det seg ut til at, tross blod og tårer, dere har hatt en magisk ferietur! :o)

    ReplyDelete
  8. Oj dakkrs lille bror :(
    Va dåkk der me alltid pleide å dra før?
    savne det

    ReplyDelete
  9. Anja: Karmøy du tenker på? Det er en mix fra alle stedene vi var i påsken;o)

    ReplyDelete
  10. Akk, ja, sann...
    Finværet skal da fortsette, hvisket en liten fugl meg i øret. Selv om det ikke akkurat ser sånn ut nå..

    Jeg kommer over for påskegrøss! Nu med det samme!
    Ta med vin?

    ReplyDelete
  11. Bondekona: diggelidigg! det blir Paranormal activity 2 eller The grudge, som du og Pia anbefalte. Spørs hva jeg får tak i. Ja vin, så fikser jeg popcorn! Ahhhh endelig noen som vil se grøss med meg!!!

    ReplyDelete
  12. Vet vel ikke om jeg anbefalte The Grudge. Den er ekkel. Ok, jeg anbefaler den. Jeg var på nippet til å leie Paranormal Activity i påska, men etter å ha sett traileren på ny, fant jeg og mannen ut at det ikke var tilrådelig. Men har lyst til å se den...
    Skulle egentlig kommentere at det jo var fint at det kun var snakk om et lite risp fra et tre.
    Barna dine er vakre - dattera di kunne jo vært modell!

    ReplyDelete
  13. Pia! jo,du anbefalte The grudge -på et vis. ihvertfall tolket jeg det slik. Du sa jo den var ekkel!Og det er nok for meg. Spurte etter den nå nettopp på videosjappa, men den var for gammel til at de hadde den..
    Men det blir Paranormal Act 2 her nå snart.. må bare vente til det er helt mørkt, mørkt..og en bondekone som banker på;o)Synd du bor så langt borte..usj.
    takk for komplimenter,bragte det videre til enåringen og hun smilte. Ikke verst!

    ReplyDelete
  14. Fekk dessverre ikkje med meg denne konkurransen før løysinga kom, elles hadde eg SJØLVSAGT løyst dette på null komma niks ;) Mange fine stemningsbilete her!

    ReplyDelete
  15. By the Way, så likte jeg støvlettene dine kjempegodt!! Stilige, selv om du nok må over på lettere sko nå, ja.
    Og jeg synes også Maileg er kjempesøte... er jo derfor jeg har så lyst på :P (eksemplet var egentlig hentet fra en blogg hvor bildet er tatt sånn at MAILEG-logoen vistes... og jeg mistenker at det var eneste grunn, ellers vil man jo gjerne se de søte kaninene forfra, ikke sant?? Men hysj, vil jo ikke fornærme noen heller!) :D

    ReplyDelete
  16. Hege A: jajaja, jeg forstår utmerket hva du mener.. og selv om jeg også er glad i både det ene og det andre, så prøver jeg å ikke ha for mye fokus på det materielle her i bloggen. Selv om jeg er glad i ting. Det innrømmer jeg. (kremt..egentlig altfor glad i litt av hvert..)

    ReplyDelete
  17. Ser ut som dere har hatt en fin påske, selv om det ble litt knall og fall. :) Håper den nye uken blir like fin! Klemklem!

    ReplyDelete
  18. Usj! Og så jeg som var så sikker på at ertersuppeterorien min var riktig. :-P

    Ser ut til å ha vært en knall påske! Flotte bilder.

    ReplyDelete
  19. Hærlige påskebilder! Har faktisk lignende bilder av meg og gutten min som utforsker skjelett på stranda fra denne påsken. Et helt lam faktisk... som ikke ble spist av oss.

    Virker som det er flere som har feira påsken i fjøra i år! Jeg savnet ikke snøen iallfall. HEELT iorden at vi fikk en smak av sommeren. Vil ha mer!! MER VARME! mmmm

    klem klem

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...