Wednesday, April 13

my house


Noe jeg synes er spennende er hus.
Jeg elsker å kikke på hus.
Og jeg ser mye..la oss kalle det interessant.
Fine og rare, gamle og nye, vakre og ikke-så-vakre, enkle og spennende, 
store og små, ivaretatte og ikke-så-ivaretatte hus..
 Stort sett er mange i grunnen flinke til å stelle godt 
med huset sitt.

Vi har bodd i huset vårt i snart 10 år. Og vi er ennå ikke ferdige. 
Jeg har innsett at vi faktisk aldri blir ferdige.

Men skal du få bli med og gjette litt igjen.
Hvilken type hus tror du vi bor i?

 
A. Nyere funkishus

B. 80-talls hus

C. Hus i empirestil

D. Husbankhus fra 60-tallet

 
E. Udefinerbart kråkeslott

 F. Eldre funkishus

 G.Sveitserhus

H. Jugendhus

Så?  
Ka du trur?
Det blir spennende å se hva du egentlig tror om meg..
Og premien denne gang er ikke mindre enn..


...en flott hytte på Blefjell.
Her kan den heldige vinneren nyte laaaange påskedager.  
Alene med ett glass rødvin eller to.
(Dog uten elektrisitet og innlagt vann, men pytt sann)  

Lykke til!

32 comments:

  1. Oi..klinker til..tror F, siden jeg aner sånn ca hvor du bor...men..kan også godt være C og D. Helgarderte jeg fælt nå? har du forresten sett, hvor annerledes hus kan være utenpå og inni? Man tenker at de som bor her, har sikkert en sånn stil..og så åpenbarer det seg kanskje noe helt omvendt i det man kikker inn! Spennende med hus! Veldig!

    ReplyDelete
  2. Hallo? Du budde jo i eit dukkehus??
    Eller er det F...

    ReplyDelete
  3. Umiddelbart tenkte jeg sveitserhus, men så var jeg så lur (?) at jeg tenkte meg litt om og derfor tipper jeg at dere bor i et eldre funkishus.

    ReplyDelete
  4. Tror du har nevnt kråkeslott tidligere... Hmm... men jeg gjetter på 80talls... :)

    ReplyDelete
  5. Jeg synes det hadde vært morsomst om dere bodde i et kråkeslott. ☺

    ReplyDelete
  6. Jeg tipper du ville bodd i det første, men du bor i et Jugendhus.
    :O
    Har jeg rett eller har jeg rett?

    ReplyDelete
  7. Har troen på alternativ F :)

    ReplyDelete
  8. Eldre funkis eller sveitser? Hm..

    ReplyDelete
  9. Jeg tror F eller H, rett og slett fordi, hvos man har holdt på i ti år, så bor man ikke i et nytt hus.. :o) Dessuten er det det jeg ser for meg.. :o)

    ReplyDelete
  10. Jeg tipper C, F eller G... men tror jeg lander på G. Ettersom dukkehus ikke var et av alternativene, selvsagt... :D

    ReplyDelete
  11. Jeg tror C. Det er "lissom deg" - vet ikke hvorfor, har ikke kjent deg så lenge, men noe sier meg at du bor der...
    Takk for koselig hilsen hos meg forresten. Og ja - jeg har stelt meg sånn at jeg har hatt barn hjemme nesten hele livet! Åssen skal det gå når minsten flytter ut??? Kan man lenke dem fast tro?

    ReplyDelete
  12. Jeg er helt sikker på at dere bor i et kråkeslott.

    ReplyDelete
  13. Du kaster deg på husblogging? Umulig å tippe - satser på C...

    ReplyDelete
  14. C slo meg med ein gong. Elles trur eg G eller H :)

    ReplyDelete
  15. For å si det slik: jeg er veldig fornøyd med dere. Selv om dere er helt på vidda.
    -og Pia, ja nå ble det plutselig husblogging gitt. Men det er faktisk tilfeldig.. Her er alt planlagt i ganske lang tid i fortid.

    ReplyDelete
  16. hadde tenkt å si C, men siden alle er på vidda kan det ikke være det da...D kanskje?

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. ...gleder meg (veldig!)til å finne ut hva slags hus du bor i, i morgen, din tøysekopp du er! Nattinatt!

    ReplyDelete
  19. Jeg tipper på D... Tror du har karnapp-vindu i huset ditt og derfor dette valget ;)

    ReplyDelete
  20. Kan det være at du faktisk bor i et 80talls hus som meg?
    Hmmmmm?
    Hmm?
    Kom igjen..
    :O

    ReplyDelete
  21. Det er B. Jeg er sikker. Jeg er nemlig bittelitt klarsynt....... Hmfr.

    ReplyDelete
  22. Å,nei og nei Jeg sover ei,jeg bare står og hviler meg... ang spørsmålet ditt; har bare valgt hvit bakgrunn og ingen farger som kontrast rundt bilder i innstilling...sender opp en nødrakett neste gang jeg er i byen,betyr; kom og ta en kaffe! Natta! Igjen.

    ReplyDelete
  23. Dette blir jo selvsagt vill gjetning, men satser på B :)

    ReplyDelete
  24. Hmm.. eit husbankhus frå 60-talet treng jo òg oppussing når eg tenkjer meg om. Det har eg erfaring med, for å sei det slik..;)

    ReplyDelete
  25. Tror dere bor på hytta på blefjell jeg. OG sååå satser på å bytte hus med den som tipper riktig?? Neis, ellers er der en del husbank hus ute i det langstrakte land... kan det være det tro???

    ReplyDelete
  26. Tja...du liker hvertfall gamle hus vet jeg...men har du et? Er ikke sikker, men går for det ;)

    Har takket så mye for awarden under her jeg, men slenger på en takk her også ;)

    ReplyDelete
  27. Hei!Jeg har prøvd og snoke på bildene etter spor men jeg tar en råsjangs og sier G..Har det på følelsen liksom hihihi..Skulle hatt et sånn kråkeslott og boltret meg i:O))Ha en flott torsdag:)Dette var morsomt:)Klem fra Kathrin

    ReplyDelete
  28. Dette var VANSKELIG! Så for å gjøre det lett for meg selv, gjetter jeg på G ?!

    ReplyDelete
  29. ....kjære, vakre vene
    dette kan du da ikke mene?
    ikke hold oss slik i pinefull spenning
    si det fort, i en brenning!
    Hvilket hus er hjemmet ditt?
    hvilket forslag var en hit og hva var shit?
    ~hilsen utålmodige meg~

    ReplyDelete
  30. jeg vant jeg vant! Låner hytta jeg da siden den ble min.....da skal vi kose oss vi 3

    ReplyDelete
  31. Jeg skulle ønske du bodde i et kråkeslott, bare fordi de er så eventyrlig vakkre med sin falne sjarm...<3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...