Monday, April 18

påskesysler&kosekos


Fra grøss for de tøffe..
...til noe mer koselig for de koselige, nemlig:
påske-egg
For finnes det noe koseligere da dere, sånn egentlig?

 I dag hadde jeg noen ledige minutter..
Mellom baking av Wienerbrød og stryking av verdens aller beste manns skjorter, 
så fant jeg litt koselig tid til å male meg noen påske-egg.


Egg, slik jeg til vanlig liker dem best.
Rene og hvite, med en dunete rest.



Startet litt enkelt. Litt lilla og hvitt. 
Hang det på en gren. Og beundret det litt.



Men jeg måtte jo ha flere
Ja, herre Gud bedre.
Vips, malte tre til. 
Jeg er jo helt vill.



Et med markblomster og hold deg fast: liljekonvall!
Jeg kjenner at ja...dette kjennes ut som et kall.



Et egg til som kan ligge i redet jeg spikket.
Der lå det så fint, mens klokka, den tikket.



Jeg slår til, og perler meg et egg med det samme.
Mens jeg sitter og drømmer om påskelammet.



Og de siste må fare. De får ikke vare.
 Snart er det mai og barnesang. 
Og før du vet ordet, 
nasjonaldag på gang.

Synes du jeg er flink, eller eller?
Og hva bruker du dine små ledige minutter til?

13 comments:

  1. Hællemåne... jeg er i tvil.. skal jeg tru på deg eller ikke??? Av en eller annen grunn har du dato 19. april, det er i morra, bare så du veit det. Er du såååå forut din tid? Og er du virkelig så effektiv at du har mala dissa egga i full fart?
    Jeg er nå lettere forvirra, bare så det er sagt!

    ReplyDelete
  2. Flink ja det er vel bare forbokstaven!!Tar av meg hatten.Dette hadde jeg aldri fått til,ikke med kurs engang hehe..Ha en toppers kveld:)Klem

    ReplyDelete
  3. Jepp, her kjenner jeg meg godt igjen, du... nettopp slike små, enkle prosjekter jeg liker å sette i gang med- når det er noe ledige minutter!! ;D

    Nå skal jeg rosemale noen egg før jeg skal få med meg avsluttende del på Thorne, kveldens påskekrim..

    God påske til deg og dine!

    ReplyDelete
  4. Hei!
    Ser ut som vi har gått på samme kurs!

    Jeg har også sånne, og haugevis av sånne bitte-bittesmå julekurver hvor jeg har flettet inn VW og Julekveldsvisa og bondegården i miniatyr.

    Men nå er det jo påske...hvorfor ikke flette noen påskekurver..?

    ReplyDelete
  5. Jeg trodde deg ...... en stund :-) Og med fare for at jeg tar feil så beklager jeg - eggene var uansett flotte

    ReplyDelete
  6. ...syns du er sånn midt på treet flink, du har ennå litt å gå på, særlig når det kommer til detaljene i bunadene,men helt ok,skjønner jo at dette bare er noe du gjør innimellom alt annet...når du har noen minutter ledig. Jeg bruker ledige stunder til å mekke ferdig harleyen i garasjen,Vi skal snart ta vårens første luftetur. God natt, lille du!

    ReplyDelete
  7. "baking av Wienerbrød og stryking av verdens aller beste manns skjorter"
    hahaa yeah right

    ReplyDelete
  8. Ja, her sitter jeg og kan ingen ting!!! Har ikke engang malt ensfargede egg, jeg! Men... kunne jeg kanskje bestille noen av deg?? Lurt!! Mannen er i Stavanger og skal hjem i ettermiddag, rekker du å male en 35 stykker, eller? Innimellom det andre du driver med, selvsagt! Tar gjerne i påskemotiv, jeg, ja, altså, bibelske motiv, ikke påskeharer og sånne lettvintheter! :D

    ReplyDelete
  9. Jeg rosemaler alle egg med tærne.

    ReplyDelete
  10. syns du skulle sleng på noen fjør og paljetter også jeg, det gjør alltid jeg. Men slett ikke verst!

    Flink du er! Jeg bruker mine ledige minutter på å stirre på egg for tida. Hjelp meg.

    ReplyDelete
  11. Ha ha, herlig kommentar fra Pia ;)

    Veldig avanserte egg må jeg si! Her har vi nøyet oss med et malesett fra Kid, og det ble så flott som bare en treåring kan få til :)
    Alle mine (ledige) minutter brukes til ruging om dagen - ruging som ikke er påskerelatert, vel og merke.

    ps: termin er 9. mai, så det kan fortsatt gå mange uker før babyen har lyst til å komme ut i solen.

    ReplyDelete
  12. HAHA, ja, du er flink, men jeg lar ikke andres MULTITALENT på påskeegg-fronten gå så inn på meg at jeg blir tappet for energi, assa! :D

    Tvert om, på bloggen kan jeg bare la det boble over og renne ut, og forståelse møter man jo, så det gir PÅFYLL, min kjære venn! :D

    ReplyDelete
  13. Hehehe!! Jeg må si at det har var imponerende. I mine ledige stunder maler jeg verdenskartet på små riskorn. Prøv å slå den du!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...