Tuesday, April 19

Suris moteblogg

Leste du Dagbladet i går?
Det gjorde jeg. 
I mangel av tiltak og energi på jobb, så fant jeg en avis.
Og denne var som vanlig spekket av meget interessante og spennende nyheter, 
 som bla.dietter og påskegodterireklamer.

Og ikke minst motenyheter.


For har du hørt?
Lille Suri Cruise (ringet inn) har i en alder av 5 år blitt 
et stilikon.


Og Dagladet kan også opplyse at hun har fått seg egen moteblogg.
Det var nå sannelig på tide, spør du meg.


Jeg er nemlig veldig interessert i mote for 5-åringer.
Har en 5-åring selv.
Og det er viktig at han tar seg godt ut.


Suri har til og med blitt så dreven innen motebransjen at
hun veileder sin mor på klesfronten.


Jeg må innrømme at jeg hadde blitt veldig takknemlig
dersom min 5-åring hadde gitt meg noen råd og
motetips i forhold til dagens outfit.


Og tenk, Suri elsker kjoler!
Det er jo en sjeldenhet blant jenter på rundt 5 år.
Enig med Suri: bukser er for gutter.


Suri kan også være som barn flest.
Slå seg løs og fange snø.
Og du, så deilig å se at det faktisk går an å leke i snøen 
uten stygge, klumpete Cherrox og Reimadress.


Suri har tatt verden med storm og gått inn sin rolle med glans.
Og som representant for småbarns-motebransjen mestrer hun til og med 
noe jeg og mange med meg aldri har mestret..
 Å ta seg en tur på byen med høye hæler.

Hva tror du?
Er det på tide å la barnet ditt få utvikle seg til et stilikon?
Eller er det allerede utviklet?

18 comments:

  1. OMG - ok, fine klær, men det var vvel å dra det litt langt? *nysgjerrigheten lenge leve, skynde seg å google etter bloggen til 5 åringen*

    God påske!

    ReplyDelete
  2. Her er linken til bloggen hennes;
    http://suricruisefashion.blogspot.com/

    ..by the way..

    ReplyDelete
  3. Kontrasten kunne ikke vært større til husets 5-åring!! Selv om hun faktisk påpekte helt selv at hun ikke kunne bruke buksen(!) sin i morgen, for den hadde blitt så skitten i dag!

    Kort oppsummert sier jeg vel egentlig stakkars lille 5-åring... (og da sikter jeg hovedsaklig til Suri!)

    ReplyDelete
  4. Å jada, her har selvfølgelig sjuåringen etablert sin egen klesstil og er et forbilde for hele skolen....

    ReplyDelete
  5. Osj, hjarteleg takk for oppdatering, denne bloggen skal eg visa dottera mi på seks med ein gong. Ho har nok allereie gått glipp av så alt for mykje!

    ReplyDelete
  6. Alle i vår familie er stilikoner. Noe annet hadde vært uakseptabelt.

    ReplyDelete
  7. Alle her i familien har utvikla ein stilsikkert stil, det er jaffal sikkert!
    God Påske!

    ReplyDelete
  8. Ja, min datter er litt av et stilikon. Hun elsker å gå med myke joggedresser sammen med Tingelingkjolen over det igjen. Hun elsker den myke morgenkåpen sin og hadde hun kunne velge hadde hun gått med den overalt og hele dagen. Dessuten elsker hun å gå med gummistøvler absolutt hele tiden, og de skal faktisk være litt for små!

    ReplyDelete
  9. Stilikon? Javisst, og tenk-min 5 år gamle datter elsker også å gå i kjoler! Med et slikt sammentreff kunne kanskje Suri og frøkna blitt mailevenner og sendt hverandre dagens outfit?

    ReplyDelete
  10. Stilikon er et must! Og man må starte fra 3 mnd alder. Minst.

    ReplyDelete
  11. Hva tror du? Noah på 10 måneder er selvsakt dreven i faget allerede. Han kan ikke snakke, men man kommer langt med tegnspråk ;)

    ReplyDelete
  12. Da jenta mi var fem må jeg nok innrømme at hun var godt over middels (og vel så det) opptatt av hva hun hadde på seg. Broren, derimot, kunne ikke ha brydd seg mindre. Største motekrisen hos han var hvis favorittlua var i vask;-)

    ReplyDelete
  13. Skrekk og gru. Dette er verre enn den skumleste påskekrim!

    ReplyDelete
  14. ..søren at jeg gikk glipp av alenetidhilsenen din,da! Avogtil skriver jeg først og tenker etterpå...og angrer. Ønsker deg en super påske,vertfall... klem igjen!

    ReplyDelete
  15. du får iiiile avsted for å kjøpe sko til fem-åringen din. Tenk for en nydelig trend han kan starte i vennegjengen sin.. "Suri sko - for tøffe gutter!" Sats på de brune med høye hæler først, de er litt mer diskre enn de rosa, syns jeg. :-D

    Stakkars Suri om halvparten av det aviser og blader finner på å skrive er sant, sier nå jeg.

    ReplyDelete
  16. Som framtidig pedagog og mamma er det bare et eneste bittelite positivt aspekt i dette: Hun tvinges i alle fall ikke inn i trange dongeribukser, som er omtrent det eneste som finnes av bukse"mote" for jenter mellom 2-12 år.... Jeg er tilhenger av kjoler, fordi de er ledige å bevege seg i.. Sånn bortsett fra det... Nej, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.....!

    ReplyDelete
  17. Maren: så sant så sant, det du sier om trange bukser.. Det er noe av det verste jeg ser på små jenter. Spesielt før bleieslutt.
    Barneklær generelt, er ikke alltid spesielt praktiske..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...