Wednesday, April 13

teenagers&stuff


Å ha tenåringer i hus er en utfordring.
Ikke et problem, men en utfordring.
La oss kalle det en utfordring som gir oss litt spenning i hverdagen.

Jeg er ikke sint,bare veldig veldig skuffet.



La meg visualisere dette for dere med noen eksempler.
Her er min tenåringsdatter klar for en ny dag.
Det må såklart tas et oufit-bilde før hun klarer å forlate rommet. 
Jenta er profesjonell blogger, som sin mor.
Men jeg må si jeg er skuffet. Ikke sint. Men skuffet.
For hvordan er det ungdommen ønsker fremstå nå til dags?
Er dette greit, liksom?

Jeg vet ikke hva dere tenker, men etter min mening er ikke dette godt nok.

Hun kunne ha redd opp betraktelig bedre.



 Her er tenåringen ute på byen.
 Se som hun koser seg. Og det er jo fint.
Veska over magen, som hun har lært forhindrer veskenapping, og et fint smil.
Men hva er det der?
Milde himmel  liksom. 

Hva med å ta på seg en tights som matcher neste gang?

Har du tenåringer i huset,
eller gleder du deg til å få?

15 comments:

  1. ÅJa... å ha ein tenåring i hus e min drøm....

    ReplyDelete
  2. Uff, korleis skal det går med verden, med slike ungdommer!? Har noen eksemplarer her i huset også, og det er ille!

    ReplyDelete
  3. Har ingen tenåringer ennå, men får det om et år!

    ReplyDelete
  4. Hehehe... Herlig! :-D

    Jo, jeg kan jo ikke si annet enn at jeg gleder meg til min 6 og 8-åring blir tenåringer. Noe annet ville vært feil. Men nå møtte jeg min såkalte bedre halvdel når jentene hans var 6 og 8 og de er nå 16 og 18, så jeg har en liiiiten følelse av hva som venter...

    Ha en fin onsdag!
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  5. Mohahaha! Tøft skilt!!
    Tenåringer kan vere jobbigt, ja!

    Om den (lure-)headeren din: Den lurte meg den fyrste gongen eg var innom bloggen din. Då tenkte eg fin header, men interiørblogg, trur ikkje eg skal følge fleire av dei, så sjekka eg ikkje meir ut om den saken. Hehe!

    ReplyDelete
  6. Gleder meg til tenåringer igjen jeg, kan nesten ikke vente- de to eldste har jo forlatt redet.

    Bare 7 år igjen så er minsten 13! Jippi!!

    not............

    ReplyDelete
  7. Har en tenåring på 5 år...
    Føles i alle fall sånn. Er dette bare forsmaken på tenåringstiden, give me strength, sier nå jeg! :-)

    ReplyDelete
  8. Ja, jeg har tenåringer. Nå er de 15 og 18 år, og det er, som du sier utfordrende. Kunne skrevet bok om dette temaet. Skal ikke det altså. Hva skal man si? De utfordrer deg på områder du ikke var klar over at du skulle mene noe om, at du følte så sterkt for, de ber om svar men vil egentlig ikke ha de, meningene dine er uansett feil, og når de går på tru\ynet skal du står klar til å trøste og plukke de opp. uten, for guds skyld, si de fristende ordene "hva var det jeg sa". Man møter seg selv i døra, gang på gang, man må gå på akkord og kompromiss med seg selv, bli hatet, elsket, ydmyket, såret og latterliggjort. Slitsomt, men samtidig så ufattelig givende. Til tider. Min erfaring er at du som mor utsettes for de villeste berg og dalbaner, og det er vanskelig å være på samme "topp" eller i samme "dal" som tenåringene, fordi det skifter så raskt. Oppdragelsens tid er forbi når ungene passerer 14, sier Jesper Juul, etter den tid må man satse på at grunnlaget er der, og heller gå foran som et godt eksempel og gjennom veiledning være til støtte og hjelp. Det er det mye i, tror jeg, det å vise ungene tillit, uten å slippe de. For selv om barna er 15, 16 og 18 år, og til tider "verdensmestre" er de jammen meg barn ennå..som trenger en armkrok, en skulder, grenser og avogtil et NEI. Ofte et nei. Så blir vår utfordrig rett og slett å stå i det, tåle stormene, og plukke de opp når de trenger det.

    ReplyDelete
  9. Frk. Virrum: jeg kunne ikke sagt det bedre selv..

    ReplyDelete
  10. Utrolig bra innlegg... makan til uoppredd seng f.eks.!
    Har hatt 3 tenåringer jeg. Skrekk og gru, glede og moro! Sånn er det og sånn skal det være!
    Herlig tid, når man tenker tilbake ;)

    ReplyDelete
  11. Hva ?? Er tenåringer utfordringer? De vet best selv ! De er oppe halve natten ! De sover altfor lenge i helgene ! De vet ikke hva rydding er ! Og bidrag for fellesskapet? HÆ ?????


    ..... Min fritid, min ferie og mitt hjerte har det av og til best på jobb ....


    Av og til er det vanskelig å huske hvor skjønne de var som små :-)

    ReplyDelete
  12. takk mamma, meget snilt av deg å lage et innlegg dedikert til meg :-)

    ReplyDelete
  13. Hihi, jeg er selv tenåringen i huset :-)

    ReplyDelete
  14. Oh, yes, har tenåring, men han er mer Emo-typen.
    Det er festlig.
    Men søt inni.
    Egentlig er det husets 6åring som har flest av tenåringsnykkene..

    ReplyDelete
  15. Grugleder meg til å få, men føler meg så vist ikke klar for det, da jeg selv ikke er kommet helt over fjortisstadiget...! (Selv om det er noen år siden jeg gikk ut med genser som stoppet over navlen... :o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...