Thursday, April 7

et dukkehjem

Javel.
Dere er  jo smarte for pokker.
Irriterende smarte. Forbaska, irriterende smarte.


For som dere gjetta, 
så er det nok ikke vi som bor i dette møblerte hjemmet.. 
Beklageligvis.


Det er noen andre.
Som tydeligvis liker sjampis.


Som brutalt og heftig ble kastet ut av sitt hjem under fotografering.


.. for så å bli tatt omsorgfullt  inn i varmen igjen.


Bokollektiv må det vel kunne kalles.


Et gjestfritt hjem.
Et vannvittig gjestfritt hjem.

Hvor noen svinger seg i lampa.

Og skogens konge sitter på do.



Fornøyd Pia? 
(hehe..)

Och sist, men ikke minst; tack så mycket til OsloSkånskan
som jeg nesten ikke klarer formulere navnet til og som ga meg en award i dag.
Som dere vet går man aldri tomhendt herfra når gode ord deles ut..
So this ones 4 you wild Sweede..
Jeg digger Emil og svensker. 
Digger dem. Spesielt i dag.
Digger ikke du også svensker?

11 comments:

  1. Tack tack tack!!!!

    Men svensker? Näe...jag gillar norrmän, speciellt min egen! (til tross for at jeg skriver mye skit om ham i bloggen min)

    ReplyDelete
  2. Du...må de drive risikosport for å komme hjem de som bor i øverste etasje i huset ditt?
    Den bom-sicka-bom-sangen spilte jeg så mye og så høyt
    da min eldste var liten at jeg slet ut VHSen!
    Herlig!
    Gladgladgladsang!
    :)
    Jeg også elsker svensker idag.
    -hun skrøt av meg også..

    ReplyDelete
  3. Bondekona:
    - hemmelig usynlig tunnel.
    - Ja,ikke sant! bomsickabom er bare smelt**
    - og ja, jeg vet! svensker er herrlige..I dag.

    ReplyDelete
  4. For et fantastisk nydelig "hus du har"! Jeg likte så absolutt soverommet best, den luftige dyna kunne jeg tenkt meg å legge meg under hver eneste kveld! :o)

    ReplyDelete
  5. Eg hadde heilt sikkert gått 5-på, hvis eg hadde lest forrige innlegg først...og ikkje dette. ...hadde det ikkje vært for swungen på dyna. Hehe! Vakkert dukkehus! Ser egentlig fram til at minstejenta blir så stor at ho kan leke med dukkehus! :)

    ReplyDelete
  6. Flotteste dukkehus jeg har sett! Gleder meg til barnebarnet blir litt større, så skal det tas ned et fra loftet - som har litt møbler fra min barndom og litt fra mine døtres. Og mer skal det nok bli kjøpt inn ja!
    Svensker er bra - særlig språket! De har så mange tjusiga ord :)

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  7. Herlige beboere i det huset, gitt!
    Stakk egentlig bare innom for å si "yes, it`s you!" <3

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Ooops! har "glemt" å si at dukkehuset dessverre ikke er mitt..sukk.
    Men det var herlig å høre at dere trodde jeg eier, og har plass til noe så fint!(det er DIGERT)

    Dukkehuset tilhører en kollega av meg. Hun er engelsk, og mannen hennes lagde dette huset til datteren deres da hun var liten. Dere kan kanskje se at det har et typisk engelsk interiør..?
    Slik ser mange engelske hjem ut, selv den dag i dag.De liker ikke endringer, og er ganske så tradisjonelle.
    Da jeg å dette dukkehuset smeltet jeg på flekken.. Det er så forseggjort med både listverk, gulv og små detaljer.. Som et ekte lite (dukke)hjem!

    ReplyDelete
  10. LOVE THEM!!!!! <3
    din fremtidige svigersønn kommer GARANTERT til å være en svenske!

    ReplyDelete
  11. Jepp, fornøyd. For det huset så fascinerende ut - rommene så faktisk ganske så ekte ut. Jeg har ingen dukkehuserfaring ennå, men jeg får det kanskje om noen år? Men jeg er veldig god på pirater og lego. God helg! Hjerte hjerte hjerte (kan ikke legge inn...)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...