Wednesday, April 6

Vil du bli med inn til meg?


Når minstemann var litt yngre, og han syntes godtom sin mor sa han alltid:
 Du får komma hjem te meg mamma!

Og siden jeg idag er i godt humør, 
og synes at vi er blitt så gode venner (♥♥♥)
 
Så skal dere få komme hjem til meg!



Det første du møter når du har entret mitt hjem,
er en flott hall, ikke så mye dilldall.
Og ikke minst en flaske champagne.

Inne på kjøkkenet vil du finne et flott vitrineskap.
Og ja, vi liker store mugger.



Som du ser er stilen en blanding av fransk landstil og god gammel bondestil.
Ikke legg merke til støvet på komfyren.
Det betyr ikke at vi ikke lager middag hver dag.
Det gjør vi nemlig.
Og når vi zoomer ut..
Så ser vi at noen har kost seg og svingt seg i lampa.
Det er forøvrig helt vanlig hos oss.

Inne i  stua er det imidlertid pent og rent.
Legg merke til sofagruppen.
Den er ny.


Her står mitt elskede  piano(eller det heter kanskje flygel?)
Her sitter jeg så ofte jeg kan og spiller de deiligste triller..


Vi beveger oss opp til  2.etasje..



...til hjemmets mest private rom.
Som du kanskje ser så greide jeg i dag å få en fin og luftig flyt over dyna.
Jeg rer opp senga hver dag.


Min ungdomsdatters rom.
Her er det alltid like ryddig. Men kanskje det er på tide med en makeover her inne snart?
Hun er blitt 16.


Inne på badet råder minimalismen.
Også her, rent og pent.


Minstemanns rom. Litt rotete i dag.
Akk ja, han er bare 5.


Ja, som du kan tenke deg så er livet vårt en eneste stor fest. Hvilket rom likte du best?

19 comments:

  1. Dette må da virkelig kunne kalles et "møblert hjem med piano"! (Hadde ei tante fra Haugesund, som sa dette når hun, ironsik, skulle beskrive et meeeget vellykket hjem! De er pene i Haugesund, vet du..hihi). Oi..hva jeg likte best..du, det må være den særdeles særegne teknikken du må ha lagt deg til for å få den spretne svungen på dyna!! Og gangen, selvsagt! Å bli tatt i mot med ei gedigen magnumflaske Champagne, det setter tonen! Tjohoi..nå venter jeg bare på invitasjonen!

    ReplyDelete
  2. Fantastiske rom! Likte alle best! Dette må vel være verdens mest fantastiske møblerte dukkehus - eller jeg jeg på bærtur???

    ReplyDelete
  3. Kjøkkenet liker jeg, spesielt det der at man kan ta seg en tur i lampen når man kjenner for det. Men kobberbollene, hvor er de fra? Røros?

    ReplyDelete
  4. Fantastisk! Teppet på soverommet- er det kjøpt på ferie f eks i Tyrkia? Sitter og ser bloggen sammen med 6-åringen min, og hun bare peker og løper opp og henter sitt dukkehusteppe, nesten akkurat på en prikk likt! Hehe! Dette må du ha tatt vare på fra du var liten, er ikke sånt å få tak lenger vel?

    Nydelige rom, likte alle! Og innser jeg antagelig aldroi blir voksen, for får lyst å leke med det, hehe...

    ReplyDelete
  5. Wow, for et vakkert hjem! Og ja, magnumflaske med Champagne (sjampanje som det jo er lov å skrive nå...), der satte du standarden! Må også si meg dyyypt imponert over schwungen på dyna - har det sammenheng med den ekteskapelige schwungen, mon tro??? Etter så mye champis som dere sikkert inntar, så velger jeg å tro det! :D

    ReplyDelete
  6. Jeg likte best de digre skålene oppå skapet på kjøkkenet.
    Er de vanskelige å få ned, mon tro?
    Lurer på hvordan det er å få en sånn deisende i hodet.
    Og hva skal man vel med en sånn lampe om man ikke skal kunne svinge seg i den?
    :)

    ReplyDelete
  7. Haha! Artig presentasjon! Og så ryddig ;)
    Stue med rosa møbler og blått teppe er nok den nye trenden.

    ReplyDelete
  8. Kjøkkenet, der så det ut som det hadde vært et festlig lag.

    ReplyDelete
  9. Jeg gjetter på at det faktisk ER et dukkehus!

    ReplyDelete
  10. Fantastisk! Det tok mange bilder før jeg innså at det var miniatyrer ;) Likte nok best badet jeg.

    Ha en flott kveld!

    ReplyDelete
  11. Hihi, kult;)
    Flotte bilder da, en liten stund lurte du meg faktisk;))
    Likte kjøkkenet godt jeg ♥

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    ReplyDelete
  12. Jeg håper jeg tar feil... Dere kaller ikke tilfeldigvis hjemmet mitt for et dukkehjem?

    ReplyDelete
  13. Mormor: yes, du er på BIG bærtur.
    Osloskånskan: Røros, ja.
    Alexia: nei, teppene er kjøpt på Skeidar.
    Hege Aida: ja, det kan du trygt si.Her er det ekstremt mye swhung både over og under dyna. Og champagne så klart.

    ReplyDelete
  14. Dukkehjem, minihjem, whatever. Vis oss et bilde av hele huset. Dukkehus har jeg lite erfaring med.

    ReplyDelete
  15. Bondekona: ja!og ja, det er vondt.
    Shy B: ja, og hvis ikke det er trend nå. Så kan du vedde på at det blir det etter dette er ute på nett.

    Elisabeth: slik ser det uheldigvis ut hver dag når jeg kommer hjem fra jobb. Og merkelig nok er det ingen som har beveget på noe..

    Frk.Virrum, Map 79 og Line: takk! vi er veldig takknemlige og fornøyde.

    ReplyDelete
  16. Hehe.. Du er bare herlig du, whitebite.

    Dessuten visste jeg det, du er en liten dukke du.

    ReplyDelete
  17. Vil se eksteriørbilde......hehe!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...