Tuesday, May 10

biologi eller miljøpåvirkning?

Vet du.
Jeg kommer fra en sånn slekt 


Jeg vet hva du tenker.
Men, slapp nå av. Det er ikke akkurat en sånn..
Men det er en slik slekt som liker å finne noe negativt å bruke energi på.
Og da er det ikke lett å ikke bli påvirket.
Negativt.



Så hva har dette med joggesko å gjøre?
Tenker du.
For det vet jeg at du gjør.
Nemlig. 
Klarsynt som jeg er.
Og det skal jeg si deg.
For i dag har jeg trålet rundt på 3 ulike kjøpesentre.
På jakt etter vårens joggesko til minstemann.
Og han er gutt. 
Skjønner??
Og jeg ville helst hatt noen Viking-joggesko.
Jeg er da patriot må vite.
Men også fordi jeg har positive erfaringer med dette skomerket.
Så, var det mulig å finne noen fine guttejoggesko av merket Viking?

Niks.



Så dermed ender man mest sannsynlig opp med denne triste saken.
Sorte og kjedelige. 
Og skammelig dyre.
Bare fordi det ikke lages fine joggesko til smågutter.
Denne våren.

Javel,neste vår?

Og dette var dagens irritasjonsmoment.
Neste gang tar jeg for meg positiv psykologi.
For å lette litt på stemningen.
Promise.

Blir du lett irritert av irrasjonelle momenter?
Og skylder du det på slekta di?


24 comments:

  1. Kjøpte flotte Timberland joggesko på xxl i forrige uke, til latterlige 149,- var lik guttemodell m blått på... dersom du trenger et par til liksom ;)

    (Har hatt både timberland og viking tidligere, og vært fornøyd med begge deler).

    ReplyDelete
  2. Det var rart, kanskje fordi det er gutt du skal ha til..jegn fant fine Viking goretex joggesko til minsten min sist uke...overalt hadde de de!
    Om..om jeg blir lett irritert på irrasjonelle ting..ka du trur..eg har då tempramang! hehe..jobber med det, hele tida..velg mine kamper, ikke bry deg..sier ofte dette yil meg selv når blodtrykket stiger over tulleting. Kan ikke skylde på slekta, de skylder på meg.."har det fra mamma"..liksom.

    ReplyDelete
  3. Jeg fant, jeg fant!
    På OBS har de viking joggesko som kan vaskes i maskin, helt fine, til både jente og gutt.

    ReplyDelete
  4. Bondekona: ja, men er de fine?! finfine, liksom?
    (der har du meg, skjønner du..)

    ReplyDelete
  5. Heldige dere som kan bestemme hva gutten skal ha på beina. Her har det vært trøblete fra første året. Aldri noen NYE sko han ville ha på. Uansett. Det var tøffe tider! (nå er han 22 og ordner opp sjæl ;) )

    ReplyDelete
  6. Eg skyldar ein del på slekta ja.. ;) Temperamentet...tåler ein del, men så blir eg bråsint... veit eg godt kor kjem i frå. Og så vidare. Men ein bør vel gjerne prøve å luke vekk litt "uvanar" før neste generasjon adopterer dei.. Berre litt vanskeleg av og til;)

    ReplyDelete
  7. hehe..ser at innlegget mitt tok en annen retning enn tenkt! jajaja.helt greit!

    Mormor: ja, her er de mor som bestemmer skjønner du, enn så lenge. han bryr seg ikke om sko enda. Men har ganske bestemte meninger om ulike klesplagg. Godt at gutten din har blitt 22, og må fikse sine egne sko;o)

    ReplyDelete
  8. Slekta har skylda, men no når eg nærme meg 37 år vil eg gjerne bli meg og bare meg slik som eg ønske det.
    Ha ein fin dag:-)

    ReplyDelete
  9. Gidder ikke bry meg om sånne ting - så lenge skoene er hele og ser noenlunde bra ut er det greit ;)
    Det finnes nok av andre ting å hisse seg opp over, og i enkelte tilfeller kan nok arven fra tidligere tider få skylda for temperamentet ;)

    ReplyDelete
  10. De er nok ikke sååå finfine, men absolutt greie nok.
    Da jeg bare hadde 1 barn å bry meg med hva slags sko hadde på bena, var jeg mer kresen til hvordan de så ut.
    Men allikevel må jeg si at her er det ikke hva som helst som kommer på føttene. verken på store eller små.
    Ellers; de negative påvirkningene jeg har fått med meg i oppveksten prøver jeg så godt jeg kan å luke vekk.
    Til syvende og sist har man ikke andre å skylde på enn seg selv. Man skaper sin egen lykke, og velger selv hvordan man skal prioritere.
    (engasjert i dette)

    ReplyDelete
  11. Du får se det praktiske i det, svarte sko vises ikke møkka så fort på. Som guttemamma har jeg innsett at DET er det viktigste, for møkkete blir de... (se bare Det verden trenger nr 5... http://verdentrenger.blogspot.com/2011/01/5-det-verden-trenger.html )
    MEN, når sant skal sies, så er det alt for masse stygt til gutter, både klær og sko.

    ReplyDelete
  12. har du prøvd Brandos.no? Jeg har vært kresen til min lille gutt, og irriterte meg grønn over utvalget til gutter. Men etter å ha oppdaget Brandos, så kan jeg i fred og ro på kvelden sitte og kikke på et kjempeutvalgt av guttesko. Og prisene er heller ikke noe å si på:)

    ReplyDelete
  13. Fjordårets joggesko var i lys beige med striper i semsket skinn. Praktiske? Nei. Fine? Virkelig;-) Og så har A stort sett alltid et par Timberland, de er jeg veldig fornøyd med men de er ikke akkurat de fineste skoene jeg vet om.

    Hva det blir i år vet jeg jammen ikke, ecco blir det nok ikke da A drar ene foten etter seg for tiden og sliter hull i skoen etter et par uker. Og som du sier så er skoene skammelig dyre og da bør man ha de litt lenger enn to uker.

    Jeg irriterer meg svært sjelden over irrasjonelle momenter;-)

    Ha en strålende dag,
    klem:)

    ReplyDelete
  14. Anonym: vet om Brandos ja. Har handlet en del der. Jeg har egentlig vært overalt tror jeg..;o) men takk for tips!

    Hanne: da er du flink! det er mitt mål også, å la være å henge meg opp i irrasjonelle saker. Det finnes så mye annet å heller bruke energi på!

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Guttungen min har ikke vokst fra joggeskoene fra i fjor høst, så jeg har ikke vært og sjekket utvalget.

    Men pleier ikke være imponert, for å si det sånn...tenker praktisk, og at de skal være gode på foten.

    og om jeg irriterer meg over irrasjonelle ting? Ja gjett om- og det er hvertfall familiens skyld! Hehe- men jobber med saken............

    ReplyDelete
  17. Bondekona: Jeg har denne ene vet du. So jeg elsker å kle opp. Den andre er stor og kjøper sine egne sko. Og jeg er helt enig i det du sier til slutt der. For det var nemlig poenget med hele innlegget! hurra du skjønte det!

    ReplyDelete
  18. *som
    (århh jeg hater skrivefeil, utført av meg selv)

    ReplyDelete
  19. fine dere alle i hop! her var egentlig ikke poenget joggesko..for det finner jeg nok.. -til slutt.
    Men jeg ville innpå dette med å henge seg opp i tåpelige ting! men den var kanskje litt dyp. Jeg ser det nå. Så all skyld til meg! Ble skrevet litt i hui og hast av en sliten og trøtt mamma.

    ReplyDelete
  20. og jeg leste det som du var jehovas vitner. Og tenkte jaja, whitebite er whitebite likevel...hehe


    lese en gang til.

    Trøtt i tryne jeg også visst.

    Men uansett, ja, jeg henger meg opp i bagateller hele tida- men prøver skjerpe meg!

    ReplyDelete
  21. Det er selvsagt slekten sin skyld om noe ikke går min vei!! Skoutvalg som ikke holder mål- det er også de som står bak det!! Garantert..

    ReplyDelete
  22. Yay, jeg er bare såå innsiktsfull..

    ReplyDelete
  23. Vi kjøper joggesko i Sverige, vi! Skikkelige patrioter.

    ReplyDelete
  24. Med 3 jenter i hus (russegutt fikser jo selv, må vite!) og en mamma som eeeelsker rååsa og slik, kjenner jeg ikke til problemet! :D
    Men slekta, don`t get me started, baby! Jeg kommer fra en slekt med så mye tullball og øvrig ballast at du ikke vil tro det! Men, enig i at man selv er sin egen lykkes smed og må ta ansvar selv. Sånn hovedsaklig, i alle fall. Noen ganger kan ballasten bli for mye for en stakkar også...

    Hugz

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...