Thursday, May 5

Det er ikke alltid like enkelt..


..å ha paranoide trekk i vår teknologiske verden.
For alt dreier seg om antall, formuleringer og smilefjes.
Og ditt og datt.

Eller ingen.


Nå er jeg en av de veldig få som faktisk ikke har facebook.
Og thank you Lord - for det.
For hvordan hadde jeg taklet det dersom ingen hadde trykt liker
..en vakker dag?

Det kan jo faktisk skje.




Det samme gjelder sms.
Her er det viktig at man svarer når man bør svare.
Og at man husker smilefjes og utropstegn til riktig tid og sted.
☺!



Jeg er dristig nok som har blogg.
For her kan man lett komme til å vurdere seg selv ut i fra hvor mange følgere en har, 
og om man i det hele tatt får noen kommentarer. 

Jeg skal innrømme at jeg synes det er veldig kjekt å få kommentarer.
Men med mine paranoide tendenser kan jeg lett begynne å tenke og gruble hvis kommentarer 
uteblir, eller den og den plutselig ikke kommenterer...
Hva? Hvor? Hvorfor? Whyyy?!

Jeg setter veldig pris på alle som gidder å kommentere, 
og spesielt dem som viser via kommentarene at de faktisk har lest hva jeg skriver om. 
Jeg selv legger ofte spor igjen etter meg hos dem som legger igjen spor etter seg hos meg.
Noen blogger leser jeg bare uten å kommentere, siden jeg aldri selv får kommentarer derfra.
Nådeløst og brutalt.
Jeg kommenterer  så ofte jeg har mulighet.
(og derfor må alle fjerne den der fordømte ordbekreftelsesgreia, slik at det ikke tar sånn tid!)
Blir du lett paranoid, uten at du kanskje har tenkt over det?
Og er du flink til å legge igjen kommentarer hos andre? 
(Det vil nå vise seg nå det da...☻)

34 comments:

  1. Jeg er flink til å kommentere tror jeg. Og det er du også (eller til å svare i alle fall). Det har jeg merket. :D Og det er veldig hyggelig det også.

    Ser du nå har jeg smilefjeset litt sånn tilfeldig og det fungerer jo greit syns jeg.

    Kjenner veldig godt til det. Er superparanoid og er gjerne den som sjekker telefonene 50 ganger i timen for å se om den meldingen jeg venter på skal komme. Men er klar over det... prøver å stagge ubehaget det medfører, men det lykkes ikke alltid.

    Jammen er jeg glad for at tankelesing ikke er en av våre mest utbredte kvaliteter.... :S

    Ikke så opptatt av liking på facebook og ikke døden nær om det ikke kommenteres på bloggen for SÅ mange følgere har jeg ikke! :D Holder ikke pusten der...

    En er vel mer opptatt av respons når en virkelig føler at en har noe på spill.

    Godt å se at en ikke er alene.

    ReplyDelete
  2. nei, jeg er ikke så flink, men det er jammen du....prøver så godt jeg kan og da er det jo dem som er oftest innom hos meg jeg er oftest innom hos, det er klart!

    For er like glad i kommentarer selv, hvertfall dem som viser at de har lest innlegget som du sier.

    Kunne bare sagt enig med deg i alt rett og slett!


    Føler meg litt som stalker her hos deg, jeg, hehe, håper du ikke har noe imot det!

    Ha en fortsatt fin dag og klemz fra meg! ♥

    ReplyDelete
  3. Fint innlegg! Jeg er så tøff at jeg også er på facebook. Og det takler jeg greit. Nå skriver jeg vel mer på blogg enn på facebook. I dag har jeg faktisk "utlevert" meg bitte litt, og ble litt paranoid noen sekunder etterpå. Men skitt au - jeg tror jeg takler det!
    Jeg blogger ikke for å få kommentarer, men selvfølgelig er det kjekt å få noen, det innrømmer jeg! Men er det 0 så er det greit også. Jeg legger igjen kommentarer når jeg syns det passer og hos dem som "treffer" meg.
    Lykke til med konfirmasjon!

    ReplyDelete
  4. iiiiiiler inn og legger igjen en kommentar med tilhørende symboler:)!;-)
    (og jeg også hører til den sjeldne rasen som ikke er på facebook)

    Enkelte (som du) gjør det enkelt med å legge inn et spørsmål eller to på slutten og kommentaren kommer av seg selv. Andre (som jeg) bare sier det de (vi) har å si og avslutter der og da blir det raskt litt vanskeligere å vite hva man skal kommentere. Og det er vel ikke å stikke under en stol at man i alle fall undrer seg litt om kommentarene uteblir, selv om jeg ikke akkurat blir paranoid;-)

    Ha en god dag
    klem

    ReplyDelete
  5. AU-jeg fikk dårlig samvittighet i hjertet mitt! For i det siste har jeg vært lite inne og lest, som du sikkert har skjønt på bloggen min i dag, har det vært andre ting som har opptatt hodet mitt... (Og bare jeg tenker på det så blir jeg såååååå forb*@#$€%&!!!!!)

    Men så, svosj, tar jeg en raus igjen! Og JA, jeg kan også bli litt paranoid! Noen ganger veldig, ja, når jeg tenker etter... :P

    Klemzzz

    ReplyDelete
  6. Kjenner meg veldig att i det meste du seier. Godt å få tilbakemeldingar! Men eg er faktisk begynt å gje litt blaffen på facebook. Viktigare med tilbakemeldingane på bloggen, der eg ofte formidlar ting som betyr noko for meg. Og du er kjempeflink å kommentera, det set eg pris på!! Er ikkje alltid så mykje som skal til, berre ein veit at ein ikkje er heilt bak mål ;) Prøver å ta meg ein bloggrunde kvar kveld, men merkar at eg ikkje alltid rekk det dessverre. Har ein mann som krev litt oppmerksomhet også, merkeleg nok:)

    ReplyDelete
  7. Hehe, meget bra skrevet;)
    Og jeg tror vi har det slik alle sammen til tider...
    Jeg tror jeg er god på å kommentere og jeg kommenterer masse hos de jeg følger... Men alle som er innom min blogg og skriver en hilsen, har jeg som mål og svare med en koselig hilsen tilbake;) Bortsett fra når jeg kjører give-aways, da rekker jeg ikke alle, men de som kommenterer på mine "vanlige" innlegg ♥

    Og jeg blir faktisk ganske skuffet når noen jeg kommenterer og kommenterer hos ALDRI kommenterer hos meg... det er dumt, for jeg liker kanskje bloggen godt, men jeg slutter da og legge igjen kommentar hos de! Tøff i trynet, hihi;))

    MEN, jeg vet at blogging tar lang tid og noen har bedre tid enn andre til og kommentere, så jeg forventer ikke at alle skal kommentere HELE tiden, men en liten hilsen i ny og ne, det holder i massevis og er såååå koselig;))

    Jippi!!! Enda en som irriterer seg over disse ordbekreftelsene, de ER slitsomme assa, jeg har fjernet min nå og oppfordrer alle andre til og gjøre det samme;))

    Have a really nice day my friend;))

    Klem Line

    ReplyDelete
  8. Jada, jeg kan være paranoid. Synes jeg er ok når det gjelder å kommentere. Kommenterer ikke alle innlegg jeg leser, særlig ikke om jeg leser per tlf på bussen hjem f,eks. Synes det er veldig veldig koselig å få kommentarer selv og jeg er jevnlig innom og kommenterer hos andre. Tid til rådighet for blogging varierer noe, så noen ganger får jeg lest veldig lite hos andre, dessverre. Da får jeg dårlig samvittighet. Det er kanskje en sånn jentegreie?

    ReplyDelete
  9. Haha så godt du skriver! Hver gang jeg har laget ett nytt innlegg på bloggen så raser den skumleste tanken av dem alle, tenk om ingen kommenterer! Tenk om ingen liker innlegget, altså reine risikosporten dette her for meg;-) Men man skal gjøre det man ikke tør har jeg lært meg.
    Fant deg via The not so perfect mum sin blogg, og glad er eg for det:-)
    Linda:-)

    ReplyDelete
  10. Jeg har fjernet ordbekreftelsen nå... hehe ;)
    Tror jeg...
    Og forøvrig så kan jeg ikke gå en dag (timer...) uten å sjekke facebook... Herrejesus - jeg kan jo gå glipp av noe! ;P

    ReplyDelete
  11. Siven: du er også flink til å kommentere, enig!
    Det setter jeg veldig pris på!
    Alexia: gjensidige stalkers er vi nok begge to♥
    Røsslyng: har du en sånn mann du.. stakkar!
    Line: enig i alt du sier. Og det der ordbekreftelsesmaset har jeg hatt eget innlegg om for å opplyse folket om at det faktisk er mulig å fjerne det. God respons og godt resultat, selv om mange har det enda. Spre det videre du også!
    Linda: ja, haha det er skrekken.. helt lik selv.
    Og velkommen!
    Alexandra: Ja! jeg merket det! hurra!

    ReplyDelete
  12. ..jeg håper jeg er flink å kommentere hos de som er innom hos meg, men det er litt avhengig av hvor god tid jeg har når jeg tar runden. Akkurat nå har jeg det travelt, og ser jeg er dårlig på å legge igjen en hilsen, det er ikke viljen det står på. Ser at antall lesere og de som kommenterer igjen, avhenger veldig av mitt eget aktivitetsnivå..så, vil man ha kommentarer og følgere er det bare å henge i! Eller hva tror du?
    Andre, som deg, er jeg innom uansett, og klarer ikke la være å legge igjen en liten hilsen, må jo si hei, liksom! ;-)
    kjenner jo det er litt stusslig når svar og oppmerksomhet på egen blogg uteblir (ikke av deg, du er supergod å holde kontakten!).

    Støtter deg fullt ut i at den kommentarsperren må vekk! Ha en fin kveld, søte du!

    ReplyDelete
  13. Tja kva skal eg skrive her i dag. Har lest innlegget ditt, det var som vanleg bra.
    Facebook har eg nesten kutta ut etter eg begynnte å blogge. Blogging tar litt tid. Ikkje kvar dag eg har tid, men trur eg er flink å kommentere hos andre, sjølv om det ofte vert korte kommentarer. (No vert det ein lang).
    Kjekt å få kommentarer er det iallefall. Og du er flink til å kommentere!!
    Eg vert ikkje paranoid.

    ReplyDelete
  14. Ha ha, jeg har et paranoia-innlegg klart, men innholdet er annerledes enn i dette innlegget, så det kommer snart i min blogg;)
    Jeg er på FB, men er lite aktiv, og får dermed lite med "liker".
    Blogginga tar all min datatid. Jeg synes jeg er flink til å kommentere. Men jeg rekker ikke over alle lenger. Det er ikke vond vilje, og du må vite at jeg er her:) Jeg husker da jeg begynte med blogging - turde etterhvert å legge igjen kommentarer hos "en av de store". Og så ble jeg skuffa fordi jeg aldri fikk noen kommentar tilbake. Nå skjønner jeg dem litt bedre. Men jeg har som mål å ihvertfall komme innom alle som er innom meg EN gang. Det er bedre enn aldri.

    ReplyDelete
  15. Ja, OKEI!
    Unnskyld for at jeg ikke kommenterte i går!

    Men jeg leste!
    Og tenkte at javel, så er det bedre med ekstrem-fuglekvitter før klokka er fem, etterfulgt av Bondens klokke halv seks, før jeg selv må stå opp når minsten våkner halv sju.
    Enn spikerpistol.
    Hadde nok vært greit nok, om bare det var mitt eget skrangleverk av et hus/fjos/låve som ble fikset.

    ReplyDelete
  16. Jeg er på FB og trives veldig med det. Og jeg syns selv at jeg er flink til å vise interesse og kommentere blogger, spesielt hos de som ser ut til å trives hos meg. :-)

    Noen ganger sliter jeg med tiden og får ikke kost meg med å lese blogger, og da blir det en del mindre kommentarer hos meg. Men da blir jeg sååå glad for de som kommenterer alikevel. :-D Og så får jeg litt bedre tid og leser meg opp, for så å klipre i vei på tastaturet igjen. :-)

    Ha en fin kveld.
    Klem Jenny

    ReplyDelete
  17. Jeg nekter å bruke smilefjes og hjerter, men er derimot en racer på utropstegn.-Og ikke for liksom å rope (som mange tolker det til), men for å understreke en positivitet.

    På FB er jeg mest en som sniker og leser hva andre skriver, og eventuelt trykker liker. Jeg skriver av og til selv, men stresser ikke med antall liker på denne.

    Når det gjelder kommentarer på bloggen, er det en fin motivasjon for å skrive mer. Og ikke minst en sosial greie. Jeg prøver å legge igjen kommentarer ofte, men av og til strekker ikke tiden til.

    Ps:La meg til som følger, det er vel også en koselig greie?

    ReplyDelete
  18. Jeg er flink til å kommentere, men føler i perioder: nei nå orker jeg ikke...da må det være noe som fenger:O))
    Jeg har en FB-profil, men er der nesten aldri; det er absolutt ikke mitt forum!
    Svarer selvfølgelig på SMS med de nødvendige smil:O))
    klemmings;)

    ReplyDelete
  19. Jeg kommenterer en del av det jeg leser. Mange dager leser jeg alle jeg har på leselista mi, andre dager rekker jeg bare så vidt innom. Prøver å legge igjen spor hos de jeg besøker jevnlig, så ser de at jeg er der. Eller her!

    ReplyDelete
  20. Ja - og prøver så godt jeg kan....... ;)

    ReplyDelete
  21. Jeg syns jeg kommenterer en del her og der.. og noen syns jeg nesten jeg overøser med kommentarer. Her inne og hos "mormor" bl.annet.. Og DA blir jeg litt paranoid, for tenkt om det blir for mye? Tenk om dere føler dere overvåket? Tenk om jeg skriver bare pjatt som er kjedelig å lese (ja det blir ofte pjatt..sånn er jeg bare :-D <--glisefjes), Tenk om...tenk om.. tenk om.. Merkelig nok takler jeg Facebook og kommentarer/mangel på kommentarer både der og her inne som blogger. Utrolig men sant. Slet på FB i begynnelsen, men man lærer seg å gi fullstendig F etterhvert. :-)
    Og ja, smilys... de slenger jeg rundt meg med, ikkeno å bry seg om. :-P ;-) :-D
    Ha en fin kveld, jeg skal prøve å ikke kommentere mer her i dag. :-P :-*

    torsdagsklem fra ~elin~

    ReplyDelete
  22. Takk for besøk hos meg :o)
    Legger meg til som følger hos deg ;o) (Bruker smil, ser du...)

    Jeg legger igjen kommentarer både her og der, men slettes ikke alltid. Varierende etter hva innleggene handler om, og om jeg har noe å si. Mye kan være interessant å lese, men jeg har liksom ikke noen kommentar klar. Men legger ofte igjen hos de jeg er mye innom.

    Det er veldig hyggelig å få kommentarer. Godt å få en tilbakemelding på det man legger ut, og så er det jo fint å se hvem det er som er innom :o) Jeg har mange lesere som ikke blogger selv, og de er skikkelig dårlige på å legge igjen spor. Litt frustrerende, for jeg blir jo så nyskjerrig!

    ReplyDelete
  23. Hurra for deg som ikke er på Face..Jeg er der og har vært der lenge.jeg er ikke spesielt aktiv lengre men sjekker "venners" status innimellom..Jeg tror jeg er ganske flink til og kommentere. Det er jo flott om jeg får respons på mine innlegg og jeg blir jo happy av det men aldeles ingen form for Noia eller angst om det skulle utebli..Nei har blitt for gammel til og bry meg om sånt..Morsomt og interesant innlegg:)Go klem

    ReplyDelete
  24. Baby Lou: koselig, ja!
    Bare lille Elin: det kan aldri bli for mye av det gode, her inne hos meg! keep going!
    Hilde: Velkommen! mht smilefjes så mente jeg på sms;o) Dersom noen vanligvis bruker en del smileys på sms til meg, og så plutselig bruker de verken smileys eller utropstegn..da begynner jeg å lure: Hva galt har jeg gjort nå..? osv..

    ReplyDelete
  25. Jeg pleier ofte å legge igjen kommentarer både her og der. Og noen ganger syntes jeg faktisk at ordbekreftelses greia kan være artig, for av en eller annen grunn kommer det ord som passer med det jeg skriver. haha (tenk så lite som skal til for å glede)

    Men jeg kjenner meg igjen, jeg er en av de om kanskje ikke er så spissformulert, og som skriver vel mye om familie og oppussing...og av den grunn ikke får så mange kommentarer, eller følgere for den saks skyld. Og det går helt bra, jeg gjør det jo mest for min egen del...gjør jeg ikke?

    Det beste med å ha inntatt bloglandia er å finne flotte, lettleste blogger som dette!

    Æi digg ju!

    ReplyDelete
  26. Hei og hopp. Herlig blogg du har - jeg legger meg til som følger- fant deg gjennom The not so perfect mom blogg :D

    Må vel bare si at jeg kommenterer litt sånn hytt og gevær...... Prøver å være flink hvertfall:)

    Ønsker deg en strålende helg!!
    Toneklem

    ReplyDelete
  27. Njæ... ikke spesielt flink tror jeg, men det går veldig opp og ned. Nå har jeg f.eks. hatt noen uker hvor jeg bare såvidt er innom min egen blogg, og da blir det enda mindre lesetid hos dere andre også.

    Ser at noen andre også har nevnt det her: det er mye lettere å kommentere blogger som din, hvor du avslutter med et spørsmål. Men det betyr ikke nødvendigvis at jeg synes at jeg har noe fornuftig å si av den grunn ;)

    Det er alltid gøy å få kommentarer, men jeg bryr meg bare mindre og mindre om akkurat det - jeg blogger for min egen del uansett, og det har jeg gjort i mange år nå. Jeg er også på FB, men ikke aktiv annet enn å snoke på hva andre driver med. Hurra.... :)

    ReplyDelete
  28. Hehe, jeg synes det er VELDIG stas med kommentarer, men er nok alt for dårlig å kommentere selv. Det er litt to-delt, på en måte vil jeg gjerne kommentere ordentlig, ikke bare "ja", "så fint" osv, ha litt mer kjøtt på svaret, men ofte har jeg egentlig ingen mening om blogginnlegget, har ikke noe dypt å komme med:-). På den annen side så har jeg sjelden tid til å lage så lange svar, så kanskje jeg burde bare legge inn et lite "pip" i stedet for ingenting...
    Der jeg er litt "hekta" er inne på bloggstatestikken, er veldig nysgjerrig på hvor mange som er innom. Det var superstas da selveste Pia nevnte bloggen min inne hos seg, da kom det mange innom! Det som var litt dumt var jo at ikke så mange kommenterte så jeg fikk vite hvem det var som tittet inn da:-)
    Når det gjelder FB så er jeg ikke så paranoid. Det er moro hvis folk "liker" eller kommenterer på noe jeg har skrevet, men det er ikke så nøye. Ikke skriver jeg så mye der heller, er mest på "snoker'n" :-)

    Du får ha en fin helg, og jammen fikk du mange kommentarer på dette innlegget ditt:-)

    ReplyDelete
  29. Det verden trenger: ja det gjorde jeg jaggu meg! (fikk mange kommentarer på dette innlegget..hehe)
    Men det viktigste for meg er at noen i det hele tatt leser bloggen min.. Det blir liksom litt enveis-greie hvis jeg selv er min eneste gjest.
    Jeg legger ofte korte kommentarer igjen, for å vise at jeg har lest og for å vise at jeg har vært innom. Derfor blir det sjeldent dypt og langt fra meg. Det har jeg ikke tid til, rett og slett. For da når jeg ikke over alle! God helg til deg også!

    ReplyDelete
  30. Til tider er jeg så paranoid at jeg ikke greier skjule det for omverden. Ikke gå på strekene på fortauet, og for guds skyld ikke på kumlokkene. Hvor mange lesere på bloggen nå? Enn nå? Enn nå? Det kan jo tenkes noen har rukket å kommentere på facebookstatusen min i løpet av de siste to minuttene. Er sengen redd opp med rette linjer? Står bilen skjeivt parkert? Er alt lagt på sin plass før jeg går ut av rommet, og hvor er den ene plastkaffekoppen til Leahs lekekjøkken? Nå har den vært bort i TO DAGER! Macher Leahs strømpebukse og bukse? Er alle 5 votteparene med i sekken, satt sammen med klips? Paranoid perfeksjonist.....

    ReplyDelete
  31. Maren♥ hehe.det var da JØSSES! Min paranoia går ikke helt i de baner, men det går på mest omkring hva andre eventuelt tenker og tror og alt det der. Innbiller meg ofte at den og den tenker nok sånn og sånn..og henger meg aaaltfor mye opp i hva andre eventuelt måtte tenke om meg og det jeg sier og gjør. Og jeg legger slik egenskaper til folk, som kanskje ikke eksisterer..

    ReplyDelete
  32. <3 <3 <3 jeg tenker bare fine ting om deg! :o) Paranoid eller ei!

    ReplyDelete
  33. Vet du, du skriver altså så genialt! Er så glad jeg oppdaget denne bloggen. Smiler slik når jeg leser her, og dette innlegget (som så mange andre du har) er jo faktisk veldig tankevekkende!

    Det er rart å tenke på hvor mye vi overtenker og hvor sårbare vi gjerne er.. Kjenner meg veldig igjen i dette med smileys på sms. Gubben bruker alltid smiletegn i sms-ene han sender meg, også gjør han plutselig ikke det... Er han sinna da?! Haha : ) (også er det så og si alltid bare at han er litt travel der og da.. haha!)

    Når det gjelder kommentarer og slik, så prøver jeg så godt jeg kan. Kommenterer der jeg vil og kan, og av og til kan det gå ei uke mellom hver gang jeg kommenterer hos den og den bloggen. Da betyr det ikke nødvendigvis at jeg ikke liker innleggene, men at jeg rett og slett har for liten tid og ikke rekker over alle bloggene jeg liker hver dag : ) tjoho!

    Håper du har ei SUPER helg : ) Klæm, Silje.

    ReplyDelete
  34. Det er vel ikke fritt for at en kan bli litt paranoid om kommentarer uteblir, spesielt når en er ny på dette med blogging.. Enten vi liker å innrømme det eller ikke, vi skriver vel vel så mye for et publikum som for oss selv? Hadde det bare vært for oss selv, hadde vi vel heller hatt en god gammeldags dagbok :)

    Jeg er nok en av de som ikke er flink til å legge igjen kommentar; leser gjennom innlegg og "glemmer" kommentar til slutt. Skjerpings!! (En kan vel ikke forvente kommentarer om en ikke legger igjen noen selv?)

    Har FB og må innrømme det er plagsomt avhengighetsskapende. Hurra for deg som ikke har!! Heldigvis blir den viet mindre tid nå om dagen enn før ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...