Sunday, May 22

å fange øyeblikk


Med et godt kamera, 
godt lys og en kjapp finger tror jeg at 
de fleste kan få til gode bilder 
av sine (store og) søte små.


Selv er jeg veldig glad i bilder der motivet fanges i et øyeblikk.


Et nysgjerrig øyeblikk.


Et tenkende øyeblikk.


Et uoppmerksomt øyeblikk.

                                                                                                                                                                               Bildene er tatt av fotograf
Øyeblikk som oppleves naturlig.
Og ekte.

Ikke vær så opptatt av å fange motivets oppmerksomhet..
Prøv heller å fange øyeblikk.

21 comments:

  1. ja! Så nydelige bilder. Jeg har akkurat begynt å interessere meg for å ta bilder, øve øve øve...
    Kom gjerne med gode tips:-))
    God klem:-)

    ReplyDelete
  2. Herlige bilder!!! Jeg prøver også å ta øyeblikksbilder,ikke oppstilte - de blir sjelden fine.
    Men så flink som DEG er jeg ikke enda ass...
    Øve øve jeg og!
    Go' søndag! Her vanner himmelen plenen! (hvis den kan kalles det....) og verden har bestått!

    ReplyDelete
  3. Nydelige bilder! Det er så artig å fotografere, og av og til får man blinkskudd, men jeg er amatør til gagns ennå:)..og slike øyeblikksbilder sier så mye mer.

    ReplyDelete
  4. Veldig sant! Men kunne du ikkje lagt ut dette innlegget tre dagar før, så hadde eg sluppe å vore til fotograf med minstemann?? ;) Nei, er i grunn veldig fornøgd med bileta, for med slike små blir det ganske naturleg uansett, i alle fall om dei får noko nytt å leika med! Men desse augneblunkane er jammen vel så gode og viktige å fanga dei òg! Du er flink:)

    ReplyDelete
  5. Så sant, så sant..

    Fine bilder...

    ReplyDelete
  6. Koselige bilder... et godt kamera gjør likevel ikke automatisk en god fotograf, like viktig er det som du sier å fange nuet... høstlig i dag, gitt...innekos med lys, film og pizzasnurrer.

    ReplyDelete
  7. Fine bilder, og enig med deg ja....og så er det jo blitt enklere nå med digitalkamera, bare å knipse i vei. Før når man måtte tenke på hvor mange bilder det var igjen i filmrullen ble det vel mer oppstilling.

    ReplyDelete
  8. Nydelige bilder♥ Og du er flink til å fange øyeblikkene:)

    Jeg prøver meg frem, men sliter litt med dette med naturlig lys innendørs. Jeg synes bilder uten blitz blir de fineste bildene. men vi har så utrolig dårlig lys inne, selv på våren og sommeren, at det må justeres etterpå likevel. Og da blir bildene ofte litt kunstige...

    Takk og lov for digitalkamera sier jeg bare, da er det i alle fall mulig å prøve og feile uten å bruke en formue i fremkalling;-)

    Ha en fin søndag og ei god uke,
    klem fra meg:)

    ReplyDelete
  9. Så fine bilder! Jeg synes også at de beste bildene er øyeblikksbildene. Når jeg klarer ta bilde av ungene uten at de legger merke til det, pleier det bli bra, særlig ute og i dyp konsentrasjon om noe de er opptatt av.

    ReplyDelete
  10. Oops, må bare opplyse at disse bildene ikke er tatt av meg.. Men jeg øver..
    (uten å gidde å sette meg inn i bruksanvisninger og sånt)

    Frk.Virrum: nei,jeg mente ikke at man automatisk blir en god fotograf med det rette utstyret. Men da har man et godt utgangspunkt.

    ReplyDelete
  11. Hanne: Du er jo på fotografnivå! Hvilket kamera bruker du?!

    ReplyDelete
  12. Nydelige bilder av flotte mennesker:) Ha en fortsatt fin søndag, hos oss plasker regnet ned! Hilsen Silje.

    ReplyDelete
  13. Nydelige bilder!!!! Jeg har selv tatt alle de forstørrede bildene her i huset og de som ble tatt hos fotografen (barnehagefotografering) kunne vi ikke engang bruke!!!!!
    Men det går nok et en god del titalls (om ikke mer) bomskudd på et nydelig bilde her hos meg da :) hehe ikke akkurat fotograf nei :)

    ReplyDelete
  14. Herlige bilder, og nydelige modeller ♥
    Jeg har veldig lyst til og slenge meg på noen fotokurs, for og lære å bruke kameraet riktig og for og lære slike "fange øyeblikkene"-triks;))

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem Line

    ReplyDelete
  15. Så herlige bilder! har av alle ting lovt meg bort til brudefoto pålørdag, så skal ut å fange location i morgen.. Men skal ta med meg tipset ditt der! :o)

    ReplyDelete
  16. Jeg måtte sjekke om det var flere Hanne her;-) Tusen takk for komplimentet, men nå fikk jeg litt prestasjonsangst her;-)

    Jeg er på prøve-feile stadiet, og det er på ingen måte alt som blir bra (ikke halvparten en gang). Men det er gøy å prøve, og man lærer jo til slutt hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

    Jeg har et gammelt nikon D70 som jeg kjøpte brukt i 2006. Dessverre er det er veldig tungt og litt uhåndterlig kamera, og blir gjerne liggende hjemme. Og så har jeg et nikon D3100 som jeg fikk med min kjære i gave tidligere i år. Et "enklere" og lettere kamera som er greiere å dra med seg når vi skal noe:)

    Jeg har falt fullstendig for bildet du la ut 17. mai tatt mot en... er det en brannbil? Det er slike bilder jeg liker og det er slike øyeblikk jeg prøver å fange. Jeg synes også disse bildene blir best:)

    klem fra Hanne:o)

    ReplyDelete
  17. Så sant så sant - det gjelder å fange øyeblikkene. Nydelige bilder!

    ReplyDelete
  18. Hanne: Det bildet liker jeg også! Du kan på en måte merke at det er et stort øyeblikk for gutten (min)som står og ser på, og ikke minst smilet til brannmennene som sitter inni bilen..
    Det er nettopp slike øyeblikk jeg prøve å fange;o)
    Noe jeg imidlertid ikke har lært meg er å stille inn slik at bakgrunn blir diffus, for å få frem objekter o.l. Men det er fordi jeg ikke gidder sette meg inn i altfor avanserte saker..;o)

    ReplyDelete
  19. Så godt sagt!! Helt enig i at øyeblikksbildene fanger min oppmerksomhet bedre enn "sitt-på-en-stol-og-se-rett-i-kamera-bildene".
    :-)

    ReplyDelete
  20. Fint innlegg og nydelige bilder!!!
    Øyeblikkene er jo det som er viktig!

    Innlegget under her var knall, herlig å være litt gal noen ganger :)

    Jo mannen er fra California, så både engelske og spanske gloser er det mange av ;)

    Ha en fin mandag!!!

    ReplyDelete
  21. Nydelige bilder!!
    Et fotokurs skulle jeg gjerne hatt, men jeg prøver meg frem med de forskjellige innstillingene som er på kameraet (har ikke helt skjønt de enda - he he)..
    Det gjelder helt klart å fange øyeblikk - det blir de beste bildene og de man blir mest glad i:D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...