Wednesday, May 25

good news

Her en dag var jeg hos 
 tann...


..feen?
Som mitt yngste barn så uskyldig foreslo da jeg ga noen hint om hvor jeg hadde vært, 
deriblant at det begynte på tann...

Vel..
Jeg var nok heller hos min elskede tannlege.
Og tror du ikke disse artige karene hadde vært på besøk siden sist?


Nei, tenk at de hadde ikke det.

Og hvis du tror det skyldes ..


...fluortabletter?


...vann?


...eller gulerøtter?

Så tar du feil.

Jeg har nemlig jublende fått  bevist at det skyldes dette:


Tror du ikke?
Joda, det tror du.

Så hvem stikker oftest innom hos deg? K&B,eller tannfeen? 

28 comments:

  1. Jeg er tror jeg er tannfeens store favoritt! 35 år og null hull!!!!! Og jeg tror faktisk at det er flere år siden jeg ikke spiste noe gotteri hver dag,ja. Har ikke akkurat idealvekten, da, men fine tenner, det har jeg!!!!!!!!!!
    Ha en fin dag, gjerne med brus og slikkerier!!!!!

    ReplyDelete
  2. Sikker på at tennene er glade når vi er glade. Spis og drikk derfor masse godt!

    Tannfe på fredag for min del.... rapport kommer. :S

    ReplyDelete
  3. Eg stole på deg whitebite siden du e ett levande bevis på at brus ikkje er skadelig for tennen slik som tannlegane hevde, vi får se ka tannlegen seie derimot om ca ein måned når eg skal besøka han;-)
    Klemklem

    ReplyDelete
  4. K&B og tannfeen blir vel 2 sider av samme sak?
    Jeg har sjelden besøk av begge,
    og det skyldes herding.
    Jevnlig tygging av sukkerholdige varer,
    helst med knas i.

    ReplyDelete
  5. Å takk skal du ha for den. Jeg og mathias prøver å holde oss fra cola 1 mnd så kommer du med det bilde...

    ReplyDelete
  6. Hhihi, jeg kan også skryte! 28 år og bare ett hull. Det greide reguleringstannlegen å fikse da han snudde en av tennene mine, som jeg ble født med i vrangstilling (roten kom først...) Litt irriterende å ha ett hull når jeg ikke har greid å påføre det selv....

    ReplyDelete
  7. Huff, nå minnet du meg på tannlegetimen min i neste uke. Og jeg vet jeg har hull. Her drikkes både brus og har k&b på besøk. Så jeg er ikke så sikker på at den funker alltid den der teorien di, altså.

    ReplyDelete
  8. Jeg drikker pepsimax. Det er sukkerfritt, men dte blir vel syreangrep og greier. Men jeg har ikke hatt hull i tennene i voksen alder! (hadde vel mer enn nok i barndommen...)

    ReplyDelete
  9. Her er det nok de to bustete gutta boys som er oftest på besøk...... Ikke dermed sagt at de er der hele tiden og over alt, men dann og vann ;))

    Hilsen Guri i Fjøset

    ReplyDelete
  10. Takk for gode nyheter, da fortsetter jeg og drikke brus med god samvittighet;-) I alle fall frem til jeg skal til Tann.. feen (?) i august.

    klem fra meg:)

    ReplyDelete
  11. Anja: vær så god. hvorfor skal dere være så kjipe forresten??

    ReplyDelete
  12. Pia. syreangrep? pytt pytt!
    Godt du kommer inn, og gjerne fortsett å kommentere i en 2-gang.

    ReplyDelete
  13. Janet: teorien funker den...i mitt tilfelle. For her er det ikke snakk om små mengder cola.

    ReplyDelete
  14. Ja her skal jeg besøke tannlegen om noen uker, satser på at det ikke er noen som bygger hus i min munn.
    Å syreskade, nei det tror vi ikke på!! (nå drikker jeg et stort glass med pepsi max)

    ReplyDelete
  15. Å, tannlegen er bare skrekk og gru!!! Det er lenge siden jeg har hatt hull heldigvis, (så tannfeen passer nok på meg, hehe) men like kjipt å gå til tannlegen likevel.

    Visste du forresten at man ikke skal pusse tennene rett etter at man har drukket cola? Da pusser man vekk emaljen, så en bør vente 30 min. eller noe. Men det du kan gjøre er å drikke litt melk eller spise et par gulostskiver før du legger deg. Melkeprodukter skal visstnok nøytralisere syren i cola som ødelegger emaljen på tennene. :)

    ReplyDelete
  16. Jeg som aldri drikker brus, vet ikke hva jeg skal skylde på..tror det må bli at jeg har vært litt sløv med å besøke tannlegen. Men ikke nå lenger nei! Har så langt bare hatt tre hull. Men, jeg tar Flux..noe jeg har gjort hele livet..så det får jeg vel fortsette med! Eller begynne å drikke Cola? :-)

    ReplyDelete
  17. Grattis med null hull.
    Slike bustete typar har berre vore tre gongar på besøk i mine tenner :)

    ReplyDelete
  18. Frk. Virrum: ingen tro på Flux, begynne med Cola heller du!

    ReplyDelete
  19. Her er det ingen K&B eller tannfe, men derimot en smokkefe.

    Jeg svarte deg for en gooood stund siden om ferien :-) Håper du fikk det med deg (inne hos meg).

    ReplyDelete
  20. Her er det ingen tannfeer eller K&B på besøk. Men jeg skal vokte meg VEL for å fortelle min værre halvdel om dette med CC'en. ;-)

    ReplyDelete
  21. Her er det besøkstørke, takk og lov, K&B har ødelagt alle flater i barndommen en gang...og det var før brusen kom:O))..nå faller plomber ut, så tannfeen er vel den nærmeste;)

    ReplyDelete
  22. Bare for å se om vi kan motstå og bevise at vi ikke er avhengige. btw mormors bursdag på søndag teller ikke...
    Skal vi ut og spise så skal jeg ha det beste ;)

    ReplyDelete
  23. Jeg mistenker hull i tredje tann bakfra. Oppe, på venstre side.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. Karianne: usjda! har du ikke drukket nok cola??

    ReplyDelete
  26. Ja, det er kjærlighet!
    IDYLL! :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...