Thursday, May 12

happy happy


I dag er jeg glad.


Fuglene kvitrer muntrere enn vanlig.
Sola skinner sterkere enn i går.
Prydkirsebærtreet i hagen blomstrer vakrere enn noensinne


Inne ser det ikke ut


Men ute er det fint


Og alle hjerter gleder seg.


Ihvertfall mitt.
Det er nemlig lønningsdag.


Og nå får det pokker meg være nok prydkirsebær.

Har du en spesiell grunn til å være glad i dag?
Og blir du noen ganger glad av penger slik som meg?

Obs! jeg bruker egentlig aldri ord som pokker og sånt i virkeligheten. Jeg er en snill liten pike som aldri bruker stygge ord. Promise.

23 comments:

  1. Jeg blir alltid glad på lønningsdag!!! Da løper jeg til byen og går heeeeelt banans!!!!!Hver gang!!!!!!

    ReplyDelete
  2. ååå såååå vakkert! nå ble jeg også gla! Vi har en veldig gla fugl i bjørketreet vårt også :) - men det er leenge til lønn! - men pytt snart helg! klms søs :)

    ReplyDelete
  3. Herlige bilder av prydkirsebær!!! Mere mere!! Eller... det var kanskje litt i overkant entusiatisk.. ;)
    Lønningsdag er alltid velkommen! Min er den 20. - fra arbeidsgiver NAV som en del andre i dette landet. Men for at jeg skal få kjøpt is til 17.mai er det denne måneden den 13! Hurra!

    ReplyDelete
  4. Mona: HERLIG å høre! Da er det ikke mbare meg det er noe galt med;o)

    Big sis: jøss, lever du?? og ja, enda en god grunn til å være glad -snart helg!!!

    ReplyDelete
  5. Mormor: ja, men du er klar over at det er fredag..den 13.!!?? spørs da..om det blir noe..

    ReplyDelete
  6. 12. er en bra dato! Lønning her også, og ja, det blir man glad over :o) Ifølge min mann har jeg både stjerner og hjerter i blikket den 12.

    ReplyDelete
  7. ....glad fordi jeg får besøk av pappa! Og lønn ..aldri feil det. Når jeg tenker meg om er dette en dag der jeg ikke har brukt ei krone ..er dét noe å være glad for tro? Sola! Hurra for sola, og deg og meg, sann!

    ReplyDelete
  8. Jeg har også fått løn idag !! :-) Deeeeilig! Men er dette bilder av japanske kirsebærtre som de heter ? Elsker de trærne. Mitt favoritt-tre!

    ReplyDelete
  9. oi oi - fredag 13. ja. Men det er egentlig lykkedag for meg det så da blir det sikkert lønn! Hurra igjen!

    ReplyDelete
  10. Deilig med lønn!! Har du brukt den til noe morsomt?
    Vakre prydkirsebær du har også! :D
    Og jeg, jeg er ikke glad i dag. Hater livet som gressenke! Men for all del, det er ikke synd på meg, han er da bare borte en natt om gangen! Måtte bare sutre litt om det allikevel... :P

    ReplyDelete
  11. Divamamma: jepp. Det er et av mine favoritt-trær også. Minuset er at blomstringsperioden er litt kort. Det er oss komunalt ansatte vet du, som oss to. Som får digre lønninger i dag. Hmm. Eller?

    Hege: det har jeg vet du. men ikke joggesko.
    Og det er lov å sutre her inne hos meg. Sånn at jeg kan trøste, og si HALLO,IKKE SUTRE SÅNN!!

    ReplyDelete
  12. Hege: det var bare tøys. klem♥

    ReplyDelete
  13. Jeg ble lykkelig (eller, i alle fall litt glad) over synet av prydkirsebærtreet ditt. Det var vakkert:)

    Og jeg blir nok lykkelig av penger selv om jeg ikke alltid liker å innrømme det. Man skal liksom ikke gjøre det av en eller annen grunn...?

    Kos deg på lønnigsdagen, jeg bruker heller ikke ord som pokker og sånt i virkeligheten;-)
    Godklem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  14. I dag var det noe enkelt som gjorde meg glad... jeg fant et sted de solgte Hennig Olsen is..og Hennig Olsen har ISABELLA LAKRIS-IS!!! juuuuuhuuuuu!

    Så mer skulle det ikke til i dag. :-D

    Takk for besøk og kommentarer hos meg. :-)

    ReplyDelete
  15. Jammen meg fint tre altså;) Eg er glad for at eg skal ut og sykla på nyesykkelen min! Ha ein fin kveld!!

    ReplyDelete
  16. Glade folk trenger verden, og lønn også;-)

    ReplyDelete
  17. Nydelige kvister ♥
    Om jeg er glad for penger?
    Jepp, Payday er den beste dagen i verden, hihi;))
    Takk for koselige hilsninger hos meg, setter stor pris på de;)

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    ReplyDelete
  18. jasså, så fint at du dukket opp igjen.. nå som jeg har sukket og beklaget meg, og høstet masse sympati hele kvelden. Takk for pokker.

    ReplyDelete
  19. og siden de 89 kommentarene jeg fikk på dette innlegget er borte får jeg sette i gang og gi meg noen selv.

    ReplyDelete
  20. æsj, nei dette ble for teit. takk for meg.

    ReplyDelete
  21. Lønna er som regel langt unna når en trenger den, men når den kommer så får den jammen ben å gå på :))
    Alltid deilig med lønningsdag!!!

    Ha en super helg!

    ReplyDelete
  22. Ja idag er en fin dag her også.Solen skinner og fuglene kvitrer:O))Alltid lykke med lønningsdag,jeg skal til Asker i dag og bruke penger..Ha en videre god helg!go klem

    ReplyDelete
  23. Jippi, nå er jeg ekstra glad:) Mitt innlegg er fortsatt ikke tilbake, men det kommer vel snart. Og så er jeg glad for at jeg har kommentarene på mail. For selv om det er et herk å sortere de i innboksen så har jeg de nå! JIPPI!!!

    Så da får vi prøve å gjenskape fortiden da:

    Jeg blir fortsatt glad når jeg ser bildene av prydkirsebærtreet ditt:)

    Og nå har jeg jo muligheten til å trekke tilbake innrømmelsen jeg hadde forige gang jeg kommenterte på innlegget, og så sier jeg skamløst at jeg overhodet ikke lar penger påvirke lykken min... (håper at hvis kommentarene blir gjenopprettet så er min *borte*;-)

    Ha en fantastisk dag, for i dag er du jo lykkelig (he-he hvor sinnsvakt vil ikke dette kaoset se ut for lesere som ikke har fått med seg rotet;-)
    Godklem fra Hanne

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...