Wednesday, May 4

har du hørt lyden av...

..en spiker som trekkes langsomt ut av treverk?

Ikke?
Ta deg en tur hit. Nøyaktig klokka 0645. 
En valgfri morning.

Av og til har jeg litt vansker med å bestemme meg.
Fuglene kvitrer ikke enda, jeg er langt inni drømmeverden
 og ligger godt plassert under dyna.
Da det skjer.

Og jeg begynner å gruble.
Hva liker jeg egentlig best?
Lyden av...



...lange spikre som dras ut av treverk?



....spikerpistoler?



....bensindrevne gressklippere?



.....naboguttens øving til 17.mai?



....vinkelslipere?


...eller naboen Simpsons søte unger?
(Tror det er det de heter)

Sannelig ikke lett å velge!
Spesielt ikke før fuglene kvitrer eller når man endelig skal 
chille (ungdomsutrykk) på sofaen etter jobb.

Har du like fredelige naboer som meg? Eller våkner du opp til lyden av fuglekvitter(og bare det)hver morning?

16 comments:

  1. Innom for å ønske deg en fin (og fredelig!!!) ettermiddag ;)

    ReplyDelete
  2. Jeg våkner faktisk av fuglekvitter, men de begynner ca 4.30, og det er tiiidlig!!
    Fred og ro ønskes deg:O)

    ReplyDelete
  3. Her er det fuglekvitter i tidlig morgenstund!
    Oslo-barnebarnet sa sist ho sov her: Gakkakker! jeg prøvde meg med pippipper, men det var feil. Ho var vant til endene og duene på Grønland ja :)

    Mye rart man kan undres over - herlig egenskap!

    ReplyDelete
  4. Jeg har ni skjønne naboer og en sprøyte gal. Pussig hvor stor effekt en tiendel kan ha på stemningen...

    ReplyDelete
  5. Hyggelig å treffe på deg;-) Jeg er alltid klar for nye bekjentskaper, må vite!

    Fuglekvitter og barnelatter er jo garantert de to beste lyden i verden, men av de over vil jeg si at jeg foretrekker spikerpistolen, for det er synonymt med at noen (forhåpentligvis Mannen) i min umiddelbare nærhet driver med nyttig arbeid som forhåpentligvis gagner meg...

    Ellers misliker jeg sterkt lyden av plasthjul tilhørende tråtraktorer mot steinete asfalt når Lillesøster ligger ute i vognen sin og skal sove.

    ReplyDelete
  6. Tror det bor minst fire fuglefamilier i treet rett utenfor, for jeg våkner til fuglecrazybananasmorgenkonsert, hver morgen! Hehe...

    ReplyDelete
  7. Issja meg for eit nabolag!
    Her er det fuglekvitter kl 04.30, som raskt vert utestengt av øyrepropper, som ligg klar under puta mi!

    ReplyDelete
  8. hehe morsomt!

    Naboen min har startet vedfirma. Og jeg bor i byggefelt. Han bor i 4-mannsbolig og står omtrent i innkjørselen min og sager og sager med motorsag 6 dager i uka.

    Herlig............men heldigvis er han b-menneske da, så våkner til fuglekvitter jeg. Og litt motorveistøy i bakgrunnen

    ReplyDelete
  9. Bråk liker vi ikke, og lange spikre som dras ut av treverk hørtes ikke spesielt behagelig ut. Ikke resten av listen di heller forresten...

    Fuglekvitter og hyling fra en litt desperat kattemor som MÅ ut er det som vekker meg disse dager. Naboene er forholdsvis rolige mennesker og venter med høylydte aktiviteter til etter fuglene har stått opp.

    Ønsker deg en stille og rolig kveld,
    klem fra Hanne

    ReplyDelete
  10. Våkner som regel av at Leah kommer tuslende i to-tiden for å se etter om vi ligger der, eller om vi har forsvunnet (det har virkelig ikke skjedd noen gang! Ennå...) Etter det er det bare min samboers vekkeklokke som vekker meg, men den ringer gjerne ca ti ganger før min ringer (han greier ikke stå opp) og det er jo irriterende nok...

    ReplyDelete
  11. Jeg våkner av ALT det du beskriver ovenfor, inkludert knappenålshoder som ramler ned i gulvet i første etasje. Jeg er med andre ord veldig var på lyder, og nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet som ikke mange vet.. Jeg er faktisk så var på lyder at jeg MÅ sove med ørepropper.

    ReplyDelete
  12. Fuglekvitter eller ungeskrik...

    Forøvrig er jeg av den formening av at snekring og banking er det mest irriterende å våkne til. Når det er ganske allment at det skal være stilt etter 23.00, burde det vært morgenfred til minst 08.00. Så det så!

    ReplyDelete
  13. Her er det fuglekvitter ♥
    Men det har ikke alltid vært sånn nei...
    Vi har nemlig nye naboer - på andre året, og i 1,5 år holdt de på med oppussing, vi la oss og våknet til dunk, klank, wiiiin og hyl HVER dag!!!

    Og til jul har vi Norges svar på Griswolds famely, de har blinkenede julebelysning over HELE huset... Det blinker i rødt, blått og grønt over hele soverommet, akkurat som i bakgatene i Bronx! Og jula, den varer heeeelt til påske!

    Men nå! Kun herlig fuglekvitter og en og annen skrikende unge... men det er bare digg og våkne av, da lukker jeg bare øynene igjen og tenker at det er DIGG med ungdommer, hihi...

    Klem Line

    ReplyDelete
  14. Huff, føler med deg... Er stort sett greie desse naboane rundt her, men er eit byggjefelt rett nedom huset, så er eg riktig uheldig vaknar eg i ei risteseng av tomte-sprenge-dundring.. Og meir skal det bli. Tjohei!

    ReplyDelete
  15. Line: hahaha.for en fantastisk beskrivelse av... et helt valig nabolag!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...