Saturday, May 7

I dag er dagen

..for konfirmasjon.
Og det er min kjære niese (min eneste søsters mellomste datter) 
sin dag i dag! 
Vi gleder oss, konfirmasjon er gøy.
Rørende og vakkert.


Her er konfirmanten, nettopp kommet til verden.
Og min 2-åring ønsker velkommen.


Konfirmanten i trygge hender, med både redningsvest (?) og onkels hånd 
(min samboer, som her ser ut som han er ca 15..)


Tantes sol og  beste niese.
(Her sammen med gutten min, som hun alltid har hatt slik omsorg for)

Kjære konfirmant,vi er så glade i deg
Til lykke med dagen!

18 comments:

  1. Å så nydelig og rørende innlegg! Sitter og snufser her jeg..
    Ha en kjempeflott dag! Håper formen din er bedre. Gratulerer masse til den flotte konfirmanten!

    Klem fra Inger

    ReplyDelete
  2. Ønsker konfirmanten til lykke med dagen:)

    ReplyDelete
  3. Så fint innlegg...
    Håper dagen blir vellykket for dere alle :)
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  4. så koselig innlegg om konfirmanten:-))
    Har netopp hatt konfirmant selv og JA det var rørende og rart på samme tid.
    Enjoy:-))

    ReplyDelete
  5. Skjønne bilder, søte unger!

    Gratulerer med konfirmant i familien!

    ReplyDelete
  6. Så koselig innlegg ♥
    Gratulerer så masse til konfirmanten!
    Håper dagen blir flott, med fint vær, god mat og familie;)

    Klem Line

    ReplyDelete
  7. Takk for hyggelig kommentar;)
    Jeg liker heller ikke så godt fliser...
    Men jeg har lyst på helt hvit vegg, og et kult veggord som passer til kjøkken.
    Over dere igjen plexiglass;)) Det er lekkert, har sett det på en kjøkkenbutikk, kult;)
    Og veldig enkelt og rengjøre;))
    Vi har et lite kjøkken, så og kjøpe nye dører på IKEA blir ikke mer enn ca 5000,- ikke så gæli det;))

    Klem igjen;))

    ReplyDelete
  8. Ja, er du heldig, så passer skap, og skuffemålene til Ikea på kjøkkenet deres -det gjør de nemlig ikke hos oss, uheldigvis! kjipt! liker godt Ikea sine kjøkken! Vi hadde fliser, som frk bestemor (som eide huset før)sikkert syntes var nydelige med litt fruktfat her og der, og sånt snadder. Jeg malte raskt over dem, og det ble litt bedre. Likevel, klarte jeg ikke forholde meg til de flisene, så jeg rev dem bort, sparklet og styrte, og satte opp en tykk, helt flat papirtapet, som er beregnet for å jevne ut ujevne vegger- Denne malte jeg så et par strøk. Så var planen å ha plexiplate over her igjen, akkurat som du beskriver. Men da vi malte kjøkkenet, ble det mer "landlig" stil, og da syntes jeg ikke plexiplata ville passe. Så den ligger i kjelleren.. Likevel, ennå ikke fornøyd.. Så nå vurderer jeg mosaikkfliser, bittesmå. Fordi jeg synes det gir et mer helhetlig inntrykk, til tross for at det er fliser. Men jeg tror egentlig hele kjøkkenet må rives for at jeg skal bli fornøyd.. ja, der fant jeg jaggu meg løsningen!
    ;o)

    ReplyDelete
  9. Så søt helt fra starten av:)go klem

    ReplyDelete
  10. Flott jente.
    Gratulerer med niese-konfirmanten.

    Men du;
    hvorfor lever du på/i en helt annen tid enn alle andre/meg?
    Hmmm?!?
    Hvorfor har du midt på natta i morgen mens alle andre/jeg har dagen i dag og anstendige klokkeslett?
    Hmmm?!?

    ReplyDelete
  11. jo, det skal jeg forklare, kjære deg: det er fordi jeg lever i en annen dimensjon. Egentlig finnes jeg ikke. hmmmm...scary,ikke sant?!

    ReplyDelete
  12. eller... kanskje det er fordi jeg aldri husker forskjellen på PM og AM, som min blogg er innstilt på. Jeg har engelske innstillinger, fordi jeg synes det er litt morsomt. Men kanskje det er derfor jeg har dette problemet med stille klokken? aha?!

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. elsker lange kommentarer(inne hos meg)

    Aha!!!
    Men allikevel; England er da bare en time i forskjell fra oss?
    ikke et/halvannet døgn?
    :O

    ReplyDelete
  15. Så koselig innlegg! Håper dagen var super for konfirmant og gjester. :-)

    Klem og takk for kommentar hos meg. :-D
    (ja, prøver å lure inn flere... hihi)

    ~elin~

    ReplyDelete
  16. Bondekona: fant ut nå at det selvfølgelig er mange ulike engelske språk på lista mi, så nå blir det britisk engelsk her og London-time. Selv om UK er 1 time etter oss..jaja, bedre enn nattetid, og å leve på forskudd.

    ReplyDelete
  17. Håper dere alle hadde en fin dag :)

    ReplyDelete
  18. Myyye bedre.
    Nesten som vi er på samme nivå.
    ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...