Sunday, May 15

just another sunday


Hos oss er søndag en dag som vi alltid starter med 
en lang og omstendelig frokost, gjerne på senga og selvsagt omringet av stearinlys.
Både 5-åringen og 16-åringen kommer tuslende sånn cirka kl 10.
Og så bare koser vi oss sammen et par 
timer til sengs med frokost.
Og stearinlys.


Her er senga.

Så ringer kirkeklokkene og vi kler på vårt beste tøy,
og rusler ned bakken til kirka.


Kampen kirke (♥smask♥)
Hvor begge mine barn er døpt, og hvor vi lojalt følger opp
dåpens betingelser ved vår tilstedeværelse hver eneste søndag.

Jadda, sånn går det når man har døpte barn


Vel hjemme har mor litt syarbeid å ta seg av.
Og i dag innebar dette å gi enøyde slanger litt bedre synsvilkår.


Imens baker far foccacia.
Samtidig som han stryker bunadskjortene.
(Stryking er en mannejobb i vårt hjem)


 Dagens middag inntok vi selvsagt på en av byens bedre restauranter.
Dette er noe vi gjør hver søndag.
Gjør ikke alle?


Avsluttet med en mor-og-datter-pub-runde.
Så koselig at.


Og en tur på nettet.
(Jeg bor nemlig ikke på nettet, det bare virker sånn)
Hva gjør du på søndager?
(Og trodde du virkelig på dette? Noe er faktisk sant faktisk faktisk!)

24 comments:

  1. Hvis ungene kommer inn til dere kl 10, og dere spiser frokost i et par timer, før dere gjør dere klare til kirken, så kommer dere i hvert fall for sent. Såpass vet jeg! Så den har jeg ikke helt troen på ;o)

    ReplyDelete
  2. akkurat DENNE søndagen har jeg feiret bryllupsdag :) fin seng du har ;)

    ReplyDelete
  3. Hi hi denne dagen høres litt for god ut til og være sann spør du meg!kirken rekker dere iallefall ikke og en 16 åring som spiser frokost i foreldrenes seng..nope nope nope..Lurer litt på hva som egentlig kan stemme her hehe..go klem

    ReplyDelete
  4. Tja... Har ei kjensle av at det ikkje er drøymesøndagen du skildrar.. Eller er det nett det?? ;) Her har det vore både sykkeltur og middag hjå ho mor!

    ReplyDelete
  5. Hehe raring WB.
    Glede meg te å se dåkk alle på tirsdag ;)
    Eg har vaska heile leiligheten i dag.
    Nå når Didrik har fått fart så e det bare å få opp driten fra golve ;)

    ReplyDelete
  6. trorgubben stryker skjorter, og mor og datter på pub. De hørtes perfekt nok ut for meg!

    jeg har bakt, farget håret, kledd på pippi langstrømpe, krangla med eksen, vært på turnoppvisning, oooooooooog


    sydd sammen bunad.

    Senga di var knallfin ja!

    ReplyDelete
  7. Anja: har gullegullet te tante fått fart??!
    kryper han?? alt jeg ikke får med meg.. sånn går det..altfor travle søndager..

    ReplyDelete
  8. Selvfølgelig!:
    -baker mannen foccacia
    -spiser dere ute. Av og til.
    -tar du deg en aldri så liten kveldsrunde på nettet.

    God natt.

    ReplyDelete
  9. Noen har helt riktig her..WOW sier jeg bare!
    og er det ikke givende å få et innblikk i en vanlig dag hjemme hos meg?

    ReplyDelete
  10. Hilde: kirken vår åpner kl 14. Den har tilrettelagte åpningstider for oss morgenlate B-mennesker.

    ReplyDelete
  11. HAHHAH den dagen eg komme springende inn på rommet kl. 10! keep dreaming.

    ReplyDelete
  12. Jo da vi spiser frokost på søndag vi også..... ;)

    ReplyDelete
  13. Og en 5-åring som ikke kommer ruslende før kl 10?? Tro`kke det, nai! :D
    Men ellers skulle jeg gjerne hatt den senga!!
    Og mer energi!

    ReplyDelete
  14. Høres akkurat ut som vi har det! Bortsett fra det med frokost på senga, kirkegang, restaurant og sånt.

    ReplyDelete
  15. Trollmora: gratulerer!

    Bondekona: 12 poeng -igjen!

    Hege A: akkurat det med 5-åringen stemmer faktisk, faktisk! (jeg har barn med gode sovehjerter, og takk og pris for det) 16-åringen derimot.. får jeg aldri opp.

    Pia: vi går ekstremt sjelden på restaurant, men i går slo samboeren til og spanderte på oss. Og han er flink å bake. Så heldig slik.

    ReplyDelete
  16. Jeg er helt klart tilbøyelig til å tro på at ingen kommer ruslende før klokka ti. For det gjør de ikke her heller;-)

    Sender du mannen hit en tur, bunadskjorta må strykes og min mann er IKKE noe tess med strykejernet...

    Og du: jeg står også med klump i halsen og tårer i øynene mens jeg tripper i takt hver gang jeg ser/hører et korps. Tror det er en "yrkesskade" jeg, hos oss som har vært aktive;-) Gleder meg til i morgen:):):):)

    Ha en fin dag,
    klem fra Hanne

    ReplyDelete
  17. Søndager er herlige dager uansett hva man gjør! :o) Denne søndagen leste jeg endel timer til pedagogikkeksamen jeg skal ha på fredag, så var jeg oppe i den nye leiligheten vår å stekte vafler til dugnadsgjengen der, som malte hele leiligheten lyslyslys! Etter noen timer var det ny runde der oppe med pølser i brød! (viktig å slippe å male sulten, og ikke minst døyve min dårlige samvittighet over lite malbart bekken). Kvelden ble tilbrakt på sofaen med bena høyt i et forsøk på å drenere vann fra tærne (som holder på å sprenges) og ut i resten av kroppen! Denne mandagsmorgen er det matematikk-didaktikk til eksamen på neste tirsdag for tur.. :o)

    ReplyDelete
  18. Maren: puhhhh...pust dyyypt! du har det jammen meg travelt som høygravid!! og så så fantastiske folk rundt deg da som maler og greier! du er heldig! Ta nå godt vare på deg selv oppi alt..♥

    ReplyDelete
  19. Hanne: jeg sender ham straks opp! skal det være et foccaciabrød med det samme?! :o)

    ReplyDelete
  20. Oioi, nå fikk jeg prestasjonsangst her..haha. Men dere har i allefall hatt en flott søndag DENNE søndagen ser jeg!

    Begynner å lure på om vi kanskje bor ganske nære hverandre jeg...siden dere hører til kampen kirke..?!

    ReplyDelete
  21. Maysan: Flott søndag ja.. selv om vi ikke gikk i kirka.. Ja vi bor ikke så langt fra Kampen kirke nei.. hvor bor du da? sånn cirka?

    ReplyDelete
  22. Skeptisk..veldig skeptisk..men det er godt noen har god fantasi her inne. :-D

    Ha en flott dag i morgen! Blir vel lang frokost og kirke etterpå også da, tenker jeg. :-))

    ReplyDelete
  23. Bare lille Elin: ingen grunn til skepsis her inne?? ;o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...