Thursday, May 19

og hva skal bloggen hete?


Lurer du på hvorfor jeg heter 
Whitebite?
Det gjør du sikkert ikke, men jeg velger likevel å tro det.
Det er jo ganske rart. Det synes jeg faktisk selv.
Og jeg skulle ønske det fantes en spennende og rørende historie bak navnet.
Men det gjør det ikke.


Bloggen og dets navn ble født en augustnatt kl.02.07.
Absolutt alle navn jeg fant på var opptatt.
Til slutt var jeg så trøtt og lei at jeg bare skrev noe.
Et ord som ikke eksisterer.
Men det rimer, og sånt liker jeg.
Og det er rart, akkurat som meg. Det skiller seg ut.
Og jeg er veldig glad i hvitt.


Det kunne vært verre, det kunne vært dette.
Eller, egentlig synes jeg det var litt kult.


Jeg liker godt originale, søte og rare bloggenavn.
Og det synes jeg mange av dere har klart å finne.
Røsslyng, du har et fantastisk blogg-navn, selv om du ikke er Rogalands fylkesblomst!
(Riktig svar : B) 

Men nå må du fortelle meg...
Hva er historien bak ditt blogge-navn?
Og er du fornøyd med navnet?

20 comments:

  1. He he he, ler av bilde ditt under her, jo jeg ser hele deg ;)

    Nei har ingen lang og rørende historie om navnet, men frihet er jo et ord som rommer mye og det passer meg perfekt!! Så heter også barneklærene jeg syr det samme, da var valge enkelt!

    ReplyDelete
  2. Jeg er kjedelig jeg da... Heter jo Siv. Kallenavnet, hvis en kan kalle det det, (Siven) er gitt meg av min mor, eller bestemor eller noen andre som snakket til meg før jeg kunne snakke selv. :)

    Gøy med navn en husker syns jeg. Og så er jeg jo veldig glad i logobildet ditt. :D

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Først; jeg har ofte lurt på hva som skjuler seg bak White Bite navnet... Var det ikke mer mystisk enn dette? Har du ikke rosa snute eller lange ører??

    Så; når du er så ambivalent, så virrete og så nevrotisk som meg, har du ikke så store valg...jeg har ofte blitt kalt Frk.Virrum av venner og familie som innimellom syns jeg kanskje virrer en smule mer enn andre. Derfor. Det er bare sånn jeg er. Frk.Virrum.
    :-)

    ReplyDelete
  5. Hvor skal jeg begynne?

    Oppsummert ble til fordi jeg syntes det var vanskelig å holde orden på alle bloggene jeg var innom som ikke var wordpress-blogger, så navnet er ganske logisk: Det oppsummerer hvilke blogger jeg følger og samtidig presenterer det de andre bloggene jeg skriver. Meningen var at denne bloggen skulle vise folk videre til der jeg egentlig skriver.. men så måtte jeg bare legge noen innlegg der også.

    Lammelårtanker: Navnet ble som det ble, uten mange og dyptpløyende vurderinger. Jeg liker navnet enda, det skiller seg ut som annerledes og passelig teit.

    http://lammelaartanker.wordpress.com

    Melivetpaaslep: Navnet er gjennomtenkt og sier mye om hvordan livet med ME leves, hva som dominerer varierer (ME-en eller det vanlige livet).

    http://melivetpaaslep.wordpress.com

    ReplyDelete
  6. Ingen rørende historie, ikke en gang særlig interesant - men siden du spør skal du få svar ;)

    Bloggen het først Dronningstjernas skriblerier. Dette fordi jeg satt og tenkte på Stjernebarnet mitt (Stella, for de som måtte trenge den linken forklart) - og Stjerne mamma ble for dumt - for det er jeg ikke. Er ingen Dronningstjerne heller, og var alltid særdeles misfornøyd med at det ble det (sent og lite kreativt). Så etter en stund skiftet jeg til The Folding Chair. Kort forklart her: http://dronningstjerna.blogspot.com/2010/05/make-over-av-bloggen.html

    ReplyDelete
  7. Jeg synes whitebite flyter så fint, og jeg ser for meg små firkanter med hvit sjokolade når jeg leser det:) Hehe - rar? Vet!

    Bloggen min skulle egentlig hete Øyeblikk men det var opptatt. Så prøvde jeg meg på Små Øyeblikk men det var også opptatt. Det var sent på natta og jeg ville legge meg og Livets små øyeblikk ble navnet. Skal jeg være helt ærlig så synes jeg akkurat det navnet er litt... mye? Men det er jo det jeg skriver om, livets og hverdagens små øyeblikk. Nei, vet du - jeg er fornøyd jeg:)

    Ha en deilig dagen etter dagen derpå, jeg skal inn igjen på bloggen min og lage et litt forsinka 17. mai innlegg;-)
    Klem:o)

    ReplyDelete
  8. Hmm, mitt er så kjedelig, LeahSol er navnet til datteren min. Det hele begynte som en familie-og-venner-blogg, da mange bodde langt borte og Leah var veldog liten, så det var det mest naturlige.. Nå er det så innarbeidet blandt venner og familie og meg selv at jeg vet ikke om jeg kan bytte....?!?!?

    ReplyDelete
  9. Ville ha et navn på bloggen som ga meg muligheten til å skrive om hva som helst.... Ikke en ren mammablogg, strikkeblogg, ingteriørblogg eller syblogg.
    Synes Livet I Fjøset dekker alt av det rare vi finner på her ;)

    ReplyDelete
  10. Hmmm... husker ikke helt hvordan jeg kom frem til navnet... Jeg tror jeg prøvde mange, men alle var opptatt!
    Jeg er en drømmer og jeg drømmer om et koselig rødt hus på landet, med hvit dør og hvite karmer, veldig viktig,hihi;))
    Sa da ble det bare det! Har en drøm...

    Syns det er et kjempekjedelig bloggnavn og har mange ganger tenkt og bytte, men det blir jo litt rart det og... eller?

    Nei.. det blir nok som det er... tryggest slik ♥

    Forøvrig syns jeg Whitebite er kult;)

    Klem Line

    ReplyDelete
  11. Jeg var jo veldig orginal. Hadde ikke lest særlig mange blogger, og trodde at man måtte ha et navn som "Pias hjørne", "Pias side" eller "Pias verden". Hadde jeg valgt nå, hadde jeg kanskje tatt noe mer orginalt. Men, men.

    ReplyDelete
  12. jeg ville bare ha en blogg jeg og så ga jeg egentlig litt f hva den skulle hete. . Men så er jeg jo mor og jeg kaller ungene trollunger. . . Så da ble det sånn. Ja. . . Ikke glem at jeg er ei skikkelig trollkjærring! ;)

    ReplyDelete
  13. Heter man Tove og samtidig tover og tøver, da har man ikke noe valg:O)))

    ReplyDelete
  14. Ikke mye original jeg heller. Herma etter datter som blogga om barnebarnet, Tuvauniverset. Det måtte bare bli mormoruniverset. Thæts it. Jeg har jo ikke skjønt at jeg kunne kommentere med annet navn enn mormor, men gjort er gjort. Nå gjør jeg ikke om!

    ReplyDelete
  15. Haha! Eg har ikkje fått meg inn på bloggen din før, prøvd fleire gongar, men internettet mitt har vore av og på, så eg har knapt fått til å gjera det eg skulle på min eigen! Men altså, knall;)

    Eg har vel ikkje noko spesiell historie eg heller desserre... Hadde lyst å ha noko som eg forbant med noko godt og vakkert og litt poetisk. Så tenkte eg på fjellet, som eg synest har alle dei tre faktorane, og på fjellet finn du jo mykje....røsslyng!! Riktig! Men altså, det var for gale at eg ikkje er noko fylkesblomst... ;) Klem!

    ReplyDelete
  16. jeg er jo mor til 4, så fikk beskjed av min mentor at det skulle jeg kalle bloggen? javel sa jeg


    Navnet Alexia er et rollenavn jeg har brukt på nettet i noen spesielle sammenhenger, var et navn som bare falt meg inn den gangen, og mange kjenner meg bare som det.

    Så begynte jeg å blogge- da måtte jeg kalle meg Alexia , det er mitt pseuvdonym på nettet det- men bloggen fikk navn etter det jeg liksom skulle skrive om.

    Skulle ønske jeg var mer original jeg og, dere har så kule navn mange av dere!

    ReplyDelete
  17. Kul forklaring på ditt navnevalg!

    Her er min forklaring på KROnPRINSESSENE:
    KRO er etternavnet vårt, mens jeg har 3 prinsesser!
    Lite "n" for å binde det hele sammen og endte derfor opp med KROnPRINSESSENE ...

    Kjekt innlegg!

    GOD HELG forresten.

    Klem May Helen

    ReplyDelete
  18. Far sjøl kalte ofte minsten for BabyLou da hun ble født. Idet han løftet henne opp, sa han ofte: -Hello BabyLou.

    Ha en snasen helg!

    ReplyDelete
  19. Tja....skånska i Oslo....måtte ju bli Osloskånskan!

    ReplyDelete
  20. Ikke noe rørende. Bare den ene barneregla som har festa seg fra barndommen: Akka Bakka Bonka Rakka etla metla sjong dong..... :)

    Nå har jeg lagt deg til i bloggrullen min. Jeg hadde visst glemt det. Og så glemte jeg fra dag til dag at jeg liker å være innom deg - men siden du ikke lå i bloggrullen min, glemte jeg at jeg hadde glemt deg...osv.. Skjønner!? Nå glemmes du ikke :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...