Friday, May 27

siden det er fredag..


Salige fredag er her.
Bare sånn til opplysning for noen av dere forvirrede☺
Og for en livsnyter som meg.
Som verken tenker på dietter eller syreskader,
(enda)
 så må det noen viktige ingredienser til 
for at det skal bli sånn skikkelig
fredag.


Yes, of course.
Ekte Cola i stetteglass.
Med fiskeisbiter 
(i ett ord).


Oh,yes  biff på induksjonen.
Snart ferdig til å vrappes inn i en salig tortilla.
mmmm...


Oh doble yes, skjokolade..
En salig nødvendighet.


Og fiiiin musikk.


Siden det er fredag
Hva trenger du tilstede 
for å skape en perfekt fredag?

37 comments:

  1. Ah, du og eg e like....(mest sannsynlig ikkje som ett par dråpar vann)men i viktige fredags ingredienser. Samme for meg, cola, taco og sjokolade.
    Klem ♥

    ReplyDelete
  2. Rødvin i glasset og fyr på peisen..det er fredagen sin, det:O)

    ReplyDelete
  3. Alt etter min smak :) Taco i en eller annen variant, sjokolade, og så må jeg ha Pepsi Max :)
    Nyt fredagskvelden!

    ReplyDelete
  4. Cola er verkeleg eit must her også, mannen er ein cocacolikar med sterke tenner! Eg har diverre ikkje like sterke tenner:( Endeleg fekk eg lånt meg ein data så eg kunne besøka deg igjen!! :)

    ReplyDelete
  5. aaah; Røsssslyng! der er du endelig...Da er fredagen komplett!

    ReplyDelete
  6. Hjemmelaga pizza med biffbiter og Pepsi Max i glasset. God fredagskveld!

    ReplyDelete
  7. Stor kopp kaffe med melk...troika og Harry på tv....

    ReplyDelete
  8. Fredag er pizzadag!
    Og helst pepsimax, kanskje rødvin.
    Men aller
    aller
    aller
    helst:
    Just like heaven!!!

    ReplyDelete
  9. Pepsi Max og fredagsfred :))

    Hilsen Guri i Fjøset

    ReplyDelete
  10. Bondekona: ja, den var til deg vet du♥

    ReplyDelete
  11. Fredager er TOPP!!
    Beste dagen i uken;))
    Jeg tenker masse på diett for tiden, desverre... har aldri gjort det tideligere, men nå trengs det virkelig!!
    Så for meg er fredag hjemmelaget pizza eller taco, et deilig glass med Fun light eplesaft og gulerøtter og vann!! Men det er digg det og ♥ (jaja, er så flink atte.... hihi)

    Men må si jeg fristes av litt digg, så det spørs om det ikke blir en bitteliten Daim i kveld, da har jeg ingenting annet enn gulerøtter i morgen... hmmm....

    KOOOOOOS DEG med brus og godis;))

    Klem Line

    ReplyDelete
  12. Herrrrreguuud, WB, ser du ikke tause vitner og Harry??? Et absolutt must! Men..kan godt bytte han ut med en minst like god Harry...Harry Hole, sofa og pledd..fantastisk, gleder meg stort til den nye boka hans kommer! ;.)

    ReplyDelete
  13. Frk.Virrum: øhh..nei jeg får det aldri med meg! men vet det er bra! jeg ser nesten ikke TV lengre.. (sitter bare på nettet vet du..haha)
    Gleder meg også villt til den nye boka kommmer!

    ReplyDelete
  14. Line: flinkere enn flink! men det må da være lov å kose seg litt ekstra på en fredag? (og lørdag..og søndag..jajaja)

    ReplyDelete
  15. Av alle ting så har jeg vært i MYSEN på fotballkamp i kveld... Erre mulig... men sønnens lag (4.divisjon) vant 2-1 så da var det verdt turen, selv om jeg satt i bilen og hørte på musikk den siste omgangen. Nå blir det nok et eller annet godt av både mat og drikke.
    Go' hælj! Og artig å se at frk. Virrum nå ihvertfall kan kommentere, selv om bloggen "er sletta"!

    ReplyDelete
  16. Ser ut som du har en perfekt fredag! Jeg prøvde å starte fredagen med å nekte meg selv sjokolade på butikken, men måtte ut av tøfla og ned på bensinstasjonen i sta. Ingen fredag uten sjokolade. Punktum. ;-)

    ReplyDelete
  17. Akkurat er det besøk av goe lillesøster som gjør fredagskvelden fin:) Men det hjelper med pepsi, chips & dip, og smash også:) Og løkringer. Og potetgull og sweet and chilli rolls...

    Ha en fin fredags kveld,
    klem fra Hanne (som sikkert må låne onepiecen til scenearbeideren i morgen - etter kveldens utskeielser blir det neppe skinny jeans i alle fall;-)

    ReplyDelete
  18. Hanne: heldigvis har datteren min en onepiece hun ikke bruker lengre. Knall rosa, men den får duge på hu mor i morgen.

    ReplyDelete
  19. Mormor, bare ute av drift for tida...jeg kommer sterkt tilbake!

    ReplyDelete
  20. Mmmm. Alle de riktige ingediensene. Til og med The Cure altså. En av mine yndlingssanger det der. God helg!

    ReplyDelete
  21. Slengjer inn ein sånn seinkveldskommentar så du får sova godt i natt, eg;) For eg gløymde å seia kva mat som står på fredagsmenyen! I kveld er det faktisk noko heimelaga greier, ein slags innbakt pizza eller noko i den dur (er ikkje matbloggar, så eg må vel ikkje ha namn på alt?). Godt er det i alle fall, om ikkje det ser slik ut;) Har laga eit dikt om retten ein gong, om du hugsar det... (Noko nytt) Ha ein god kveld vidare:)

    ReplyDelete
  22. Viktig å nyte livet så lenge ein lev! Eg må innrømme at eg ikkje likar cola, men sjokolade er fint for ein fredagskveld. Har kosa meg med heimelaga, ølologisk sjokolade her i huset!

    Elles har eg ingen faste fredagsingrediensar, men set pris på eit kjærleiksfullt selskapt, latter, kos, varme og kreativitet!

    ReplyDelete
  23. Sen ettermiddag/tidlig kveld: fredagspizza sammen Alma (i dag ble det klupp og duppe da..).
    Senere på kvelden: pepsi max, sørlandschips og Graham Norton Show! Det beste talkshowet ever! :)

    ReplyDelete
  24. Takk for en koselig hisen! Smiler alltid litt ekstra nårdu har vært innom meg og lagt igjen et lite spor ;)

    Fredagen din hørtes deilig ut! Jeg må si jeg tenker litt på rødvin, men det er over et år siden jeg smakte det sist, så det er ikke et must akkurat ;) I disse ammetider går det mest i solosuper, melkesjokolade eller bamsemums ;) (Man er ikke eldre enn man føler seg og bamser er godt det ;))

    God lørdag! Hilsen mali-mo (som ikke får logget inn i google idag)

    ReplyDelete
  25. Lektor på gang, hehe. Jeg testa ut ny fredagsjokkis i går, jeg. Egeo fra Freia med nøtter og marengs. Den var ikke dum! Anbefales.

    ReplyDelete
  26. Egeo? Litt spansk av meg i dag, jeg. Jaja.

    ReplyDelete
  27. Fredag ja.... jo.... det er den dagen jeg sånn ca klokka 20 setter meg ned, ser på et BOMBA hus og filosoferer om at jeg kanskje kan få en deilig fredag med cola i stetteglass, biff, fin musikk og sjokolade engang... om noen år... når mine små terrorister er litt større og ikke BARE trasser og min mann kanskje er ferdigstudert (i ett ord) og jeg kanskje har fått sove så mye jeg vil over en lengre periode.... altså.... ikke akkurat neste fredag....
    å næææææ det er synd i meg!

    Hilsen Trollmora som sliter med blogger og må være anonym! ;)

    trollmortull.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Nam, så deilig!
    Her var det reker, hvitvin - og cola. Og selvfølgelig deilig dessert med is og varm sjokolade:-)

    Tusen takk for hyggelig hilsen og tips! Det dukker nok opp noe vintergrønt i hagen og:-)

    ReplyDelete
  29. Jeg sitter her mutters alene jeg....

    Kun meg... et glass rødvin... blogging... og etterhvert symaskin. Mannen på rai og barna sover!


    OH LYKKE :P hehe deeeilig alene tid!!

    Klem

    ReplyDelete
  30. Høres ut som en deilig fredagskveld:D
    Litt sånn som min egentlig:)

    Toneklem

    ReplyDelete
  31. jøss, hvor ble det av innlegget fra i går? :-O så det akkurat på leselista mi, men da jeg skulle lese det var det helt vekk. Skjer a?

    ReplyDelete
  32. Ehm, skulle inn og kommentere på et annet innlegg her jeg men det var... borte? Frivillig eller?

    ReplyDelete
  33. fjernet. helt frivillig! ikke fornøyd.

    ReplyDelete
  34. fredag? pizzadag når jeg er hjemme da....nå sist fredag var den litt annleis, tihi

    hjemmelaget pizza, pepsimax og chips. Se på tv med ungene. Og en god film tilslutt når de er i seng. Så kjedelig er jeg.

    (Nå ble jeg veldig nysgjerrig hva i alle dager du posta igår som vi aldri får se)

    ReplyDelete
  35. ingenting spennende. bare en opplysning om at jeg var på jobb hele helga.
    men du...ENDELIG er du tilbake!! ♥♥

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...