Monday, May 23

the ugly truth

Noe jeg synes er fantastisk er mennesker som tør å innrømme 
svakheter. 
Jeg synes det er et tegn på styrke.
Så modig fremstår jeg i egne øyne når jeg herved avslører 
..den stygge sannheten.


Dette er nemlig badet vårt. 
Jepp.
Er det ikke deilig nostalgisk?
Og javisst har vi massasjebadekar 
(med stråler som nesten flår av deg huden)


Og når man sitter på toalettet så kan man nyte utsikten av 
et deilig flisemaleri som noen etter beste evne har satt sammen.
(Finner du feilen? og ja, det er mulig)


Deilige hvite fliser på gulvet.
Noe som er veldig praktisk når alle i familien er mørkhårede.


Ingen kommentar.



Froskene trives her inne alle fall.
(Eller er det en padde?)


Og jaaaada Pia.
(Når skal jeg lykkes med å lure deg ??)
Dette badet er også vårt.
Eller..


Denne parfymedingsen gir et lite hint om hvem som hovedsakelig bruker dette badet.
(Eller i følge henne selv eier badet)


Vårt eget designede bad, hvor vi har bestemt alt selv.
Som f.eks.dette med å vente litt (eller noen år) på å få opp noen dusjvegger.

 Det 3.badet får ingen noensinne se.
Ever.

 Takk skal dere pigede ha for å gjøre meg enda mer gira på å bombe ett bad.
Så hva i svarte granskauen skal jeg gjøre med bad nr 1? 

Alle rimelige tips mottas med dyp takknemlighet
Og jeg oppfordrer alle dere herlige om å vise fram deres deilige bad!

25 comments:

  1. Jeg synes Mr. Bean hadde en god idè, med malingspann og dynamitt. Har hatt tanken flere ganger på mitt eget!

    ReplyDelete
  2. Not bad, Pia!! Men badet mitt får du aldri... (Og det kan du vera glad for)

    ReplyDelete
  3. Du har sett litt av mitt bad... med den spraydingsen.. det får holde!
    Syns fremdeles du har fin(e) bad jeg :) Snill jeg ja, takk og takk!

    ReplyDelete
  4. vi er av almuen og har således kun 1 bad som vi er nødt til å dele mellom oss. . . . Kanskje vanskelig å forestille seg at det kan bli værre men det kan det. Badet er fra 1979 i original tilstand. Sukk

    ReplyDelete
  5. like at du har rydda badet mitt før du tok bildene :-)

    ReplyDelete
  6. eieren av det fineste badet: ja, det blir spennende å se hvor lenge det holder seg slik?

    ReplyDelete
  7. Hanne: malingspann og dynamitt?! ikke dumt.

    ReplyDelete
  8. Jeg eier absolutt ikke et digert spabad med sauna i det ene hjørnet og en sjeselong midt på gulvet. Alltid mye fint i interiørblader til å få en stakkar til å miste motet. Men badet vårt er praktisk og vi har fått plass til mye på få kvadratmeter, for å si det slik... (Selv om design ikke akkurat sitter i høysetet der i gården...)

    Forslag? Fargerike plasttepper til gulvet og fargerike håndklær og diverse stæsj burde vel ta litt av oppmerksomheten bort fra det nydelige veggmaleriet. Kamuflasje er en fin ting. Jeg har nemlig kamuflert de aller verste stripene i parketten under kjøkkenbordet med et rosa og rødt plastteppe. Det går i alle fall mye raskere enn å legge ny parkett eller nye fliser. Betraktelig billigere er det også...

    ReplyDelete
  9. Det går da an å male fliser?!?

    Men, frk.Ugly Truth; det tredje badet, takk.

    ReplyDelete
  10. Herregud, det finnes da wall stickers?!! Kjør på med stickers på gulv, vegg og kar.

    ReplyDelete
  11. hva med fargede lyspærer? du kan få rosa bad, blått bad, grønt bad, kan skifte etter humøret!


    Vet ikke om jeg har lyst å vise mine bad, hitebite :P - får se

    ReplyDelete
  12. Om du klager på det badet der får du i alle fall ALDRI se bilder av mitt bad..som jeg er strålende fornøyd med selv om det ikke er i nærhten av sånn luksus som ditt.

    Syns badet ser veldig fint ut jeg.

    ReplyDelete
  13. Ååååå badekar!!! så deilig, det har ikke vi ;) her er det full sats på stamp bading ;) (altså på lille tupp, ikke oss voksne)

    Ja mal flisene, det går, så sett igang.

    ReplyDelete
  14. Hellu, og tuuuusen takk, kjære deg!!!! Den kommer til å bli brukt som duk, jeg overser glatt hempen i det ene hjørnet!!
    Og her kommer en samlekommentar: Ja, jeg fant feilen på flismaleriet ditt, hihi. Kan tenke meg det er noe som irriterer over tid?? Og HELDIGE du som har flere enn ett bad! Mannen her i heimen kan drepe for å få det samme, tror jeg! Og badet i huset vi skal leie er også fra 1970 med originalt gulvbelegg og originale vegger - og ingen skap!! Juhu! Men vi skal nok finne en løsning!

    Og du har utrolig nydelige barn!!

    Jeg er forhåpentligvis back in business, har fått revet meg ut av boblen hvor jeg stirrer apatisk i veggen i ren desperasjon, så nå kan jeg kanskje begynne å blogge litt igjen også!

    Og jeg har en mann som kanskje blir sittende askefast i Stavanger i dag, kan jeg sende han bort til deg på en kaffekopp da?? ;o)

    ReplyDelete
  15. Flott bad det der i forhold til mitt, men som sagt det kan du aldri få se, unntatt hvis du plutselig er på disse trakter og må skrekkelig tisse da;-)hihi
    klem

    ReplyDelete
  16. Det 3de badet får ikke jeg engang se... så det kan dere nok bare glemme.... storesøs :)

    ReplyDelete
  17. Til alle: har problemer med innlogging på bloggen. Tar en pause. Takk for alt (neiiida..)
    snx

    ReplyDelete
  18. JEG VISSTE DET!! Det var begge som var dine :-)

    ReplyDelete
  19. Hege A: good to have you back!!
    og jeg visste det ville ordne seg.. men forstår godt apatien! Send gjerne askefast mann bort hit, hvis du tør?
    ;o)

    ReplyDelete
  20. Alexia: ? I don't think sooooo...

    ReplyDelete
  21. Hahaha, pia sin ide var knall! Wallstickers all over!
    Jeg har også et toalett som jeg ALDRI kommer til å ta bilde av. Det er faktisk så stygt at det er kult, haha;) (hvis det er en trøst)

    Likte veeeldig godt bad #2 da!

    ReplyDelete
  22. Tenk har ingen ugly truth å vise nå, for JEG BOR HOS MOR! Det er jo en slags svakhet... MEN søndag flytter vi inn i vår nye leilighet, der er alt kaos, men nytt og pent! :o) Så det nærmeste en stygg sannhet nå, er minevannholdige potettær, føtter og legger, som stadig har nye vabler og babler.. Billig og eneste løsning på bena er vel fødsel....

    ReplyDelete
  23. He he, hvis man virkelig suger i puslespill burde man vel kanskje ikke valgt akkurat disse flisene... Regner med dere har kjøpt huset brukt??

    Kristin, stort og smått

    ReplyDelete
  24. Kristin: ja, det kan du banne på.

    At vi har kjøpt huset (godt)brukt.

    ReplyDelete
  25. Det massasjebadekaret så kjempe fint ut, jeg har tenkt å bestille et massasjebadekar snart, herfra; Massasjebadekar Handlebad. Har ikke helt bestemt meg hvilket kar, hva tror du ser best ut?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...