Wednesday, June 22

du lille

Når sommeren er over.
Og late sjørøverdager tar slutt.
Når sola blinker høyt på himmelen.
Blir du min lille,
en liten skolegutt.


Men vent!
Du er jo så bitteliten,
dette kan da ikke være sant?   
Har klokka tikket og tikket.
Så du skoleveien fant?


Du lille, 
er du innerst inne,
egentlig blitt stor?
Og ikke lengre vil være hjemme.
Til tross for en engstelig mor?


Du lille, bitte lille.
Hvor er alle barnehageårene blitt av?
Kan mamma bli med i skolesekken.
Eller blir det litt kav?



Kjenner du til følelsen...?

20 comments:

  1. Å dette kjende eg i magen.. For eg kjenner så godt kjensla, som eg hadde i fjor på denne tida. SÅ stor? Allereie?? Og så ein stolt klump då... Lykke til, til både engsteleg mor og snart-skulegut!! De klarar nok overgongen fint begge to:)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Veldig! Enda Leah ikke begynner skole ennå, bare blir 3 år! :) Uten bleie, med smykker, bestemte klær og ikke minst meninger og gullkorn! Hun bare flyr avgårde utav armtaket mitt, og inn i sitt eget liv...!

    (to dager siden: Skremmer livet av mor når hun, i bilen plutselig roper: MAMMA DU KJØERE PÅ RØDT LYS!)

    ReplyDelete
  4. Jupp, har følt den hver gang mine har begynt på skolen, eller tatt andre steg vekk fra mor..selv når 18 åringen drar alene til syden for første gang blir hun "liten"..

    ReplyDelete
  5. Oh yes. Her i huset har vi jo også skolejente til høsten. Og da føles det litt trist å ikke kunne være med og se henne på den store dagen!
    Skjønner heller ikke hvor denne tiden har blitt av - jeg og pappa`n ble jo nettopp kjærester, og da var hun bare 8 mnd!!!

    Fine gutten din, da! Tøffe støvler og jakke! Katvig?

    ReplyDelete
  6. Jepp :)
    Har vært igjennom det to ganger, men regner med at den værste blir neste år da lille prinsesse skal starte ;) Da er definitivt en epoke forbi......

    ReplyDelete
  7. Kjenner følelsen ja! 3 stk. her... + da sønnen dro i millitæret, haha. Nesten samme følelsen det også.
    Men får si som Lillebror i Knerten-filmen: Det GÅR braaaaa ♥

    ReplyDelete
  8. Oh yes! Jeg skjønner hva du sikter til, og det er så fryktelig rart at tiden bare skal suse forbi. Vips så skal de på skolen, vips så har de fått sin første kjæreste, vips så har de sin første jobb osv. Synes det med "tid" er veldig skummelt, samtidig som det er veldig fint.

    Nå har jeg ikke enda vært igjennom det med skolestart, men for å si det slik så er det bare tre år til hun skal begynne. Og når jeg tenker over hvor fort de tre årene har gått til nå, så er det litt sånn.... rart å tenke på.

    Vesla har jo nettopp sluttet med bleie, sluttet å sove på dagen og snakker VELDIG mye om dagen. Hun ville bli med sin bestevenninne hjem, og danner seg sitt eget nettverk uten hjelp av oss foreldre nå. Det er så utrolig fint, men rart! Igår når vi stod på det nye rommet hennes i nyhuset, så var hun helt bestemt på hvor sengen skulle stå og lignende.

    ReplyDelete
  9. ja, kjenner følelsen....men minstejenta mi er så stor! Og så klar! Og gleder seg masse masse!
    enklere blir det også med logistikken og sånn- begge som skal hentes og bringes er på samme sted.

    Men ja, det er veldig vemodig og- hvor ble årene av? Hun var jo nettopp babyen min!

    ReplyDelete
  10. KJenner det veldig godt. Det går så innmari fort. Men det blir bra med en skolegutt, han klarer seg flott, og mammaen venner seg til det;)

    ReplyDelete
  11. Å ja! Og min er ikke gammel nok til å begynne på skolen engang. Barnehage til høsten, men mye av det samme dukker opp i hue mitt.

    Kjempefint skrevet, fikk helt klump i halsen. :-)

    St.Hansklem fra
    ~elin~

    ReplyDelete
  12. Maren og Divamamma: har vært innom vårt hemmelige sted nå;o) Og er enig.. ♥ til dere!

    ReplyDelete
  13. Takk Elin! Tenk at jeg klarte røre litt.. Det liker jeg;o)

    ReplyDelete
  14. Sukk.... ja.... huff..... jeg er igjennom det samme, bare med barnehagen... bittelillebabyen min skal begynne i barnehagen.... han som er mamma`s lille kosevenn .... han som sover med mamma`n sin og ikke klarer seg uten mamma`n sin i 2 minutter engang... (hmm.... altså.... tror MAMMA`n ja) .... I den store barnehagen med de store skumle barna... huffffffff........

    Man skal jammen igjennom noen milepæler... sukk

    ReplyDelete
  15. å ja! dette kjenner vi til, alle foreldre.
    Mi yngste har 1 år att på barneskulen, og 15 åringen eit år att på ungdomsskulen....rart!
    Men sånn er det, det går som regel bra, også for oss mammaer :)

    ReplyDelete
  16. en følelse jeg så absolutt kjenner igjen! De blir så fort store. Gutten min skal begynne i andre klasse til høsten. Første året på skolen forsvant så altfor fort! Og om et år, da har jeg ingen flere barnehagebarn igjen, bare store skolebarn. Rart å tenke på.

    Skjønne bilder av denne herlige gutten!
    God helg
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  17. Huff ja tiden går for fort!! Gruer meg til lille tupp blir skole klar :(

    Her begynner guttene i 4 og 8 kl til høsten, hjelpes!!!

    Fine bilder av søt gutt!!

    ReplyDelete
  18. Han er bare nydelig gutten din, sånne farlig brune øyne har jenta mi også. Hennes blir nesten sorte når hun blir sint, fascinerende!

    Jeg synes ikke det er lenge siden Rebecca hadde første skoledag, med rosa skolesekk og nye joggesko. Og til høsten begynner hun på høyskolen... Litt andre tanker nå enn den gangen, men rart er det ja;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...