Saturday, June 4

girls night?

Yo peple!
The boys are out of town & the girls have taken over.
Noe som oversatt betyr at... 


...vi jentene har huset helt fooss selv!

Så da tenkte jeg at det kunne være koselig med litt 
mor&datter-bonding-time.
Tonight, 
you and me baby-girl


Men jeg glemte at hun (til venstre) ikke er 4.
Hun er 16.
Og overhodet ikke interessert. 

Hun bare rister oppgitt på hodet over sin mors forslag.
Trekker på seg sin korteste kjole.
Og stikker ut for å hoppe med vennene sine.


Og så drikker de jordbærjuice.
Slik som ungdommen gjør.
Sant? Sant?


Men hva med mor tenker du?
Jo, hun får ta til takke med ny favorittsang.
På full guffe. 
Danse på bordet.

Og finne frem malerkosten.
Hva gjør du når du har huset helt for deg selv?

21 comments:

  1. Når jeg er hjemme alene sørger jeg for at huset er rent og ryddig, slik at jeg kan sitte i sofaen å se mange episoder av en eller annen serie jeg er hekta på, drikke brus og spise det jeg har lyst på! Av og til kan jeg avbryte serietittinga med høy og skingrende sang til sanger jeg skulle ønske jeg kunne....

    ReplyDelete
  2. Egentlig godt å være helt alene også:O)
    Da strikker jeg og gjør det jeg finner for godt og koser meg i mitt eget selskap;)
    Kos deg masse!!
    Klem fra meg;)

    ReplyDelete
  3. Jeg elsker, trenger og må ha tid alene..selv om det skjer veldig veldig sjelen. Da løper jeg først en tur..så vasker jeg huset. Så finner jeg god musikk, litt vin og en ny, god bok og stenger verden helt ute... Da koser jeg meg. Så legger jeg meg tidlig, i rent sengetøy. Det er lykke nok for meg.

    ReplyDelete
  4. Glemte jo helt å si du må kose deg masse masse... og spørre. Hva maler du?

    ReplyDelete
  5. En kveld helt for seg selv er aldri å forakte. Jeg tar gjerne en liten treningstur, en god dusj og et bedre måltid. Da kan man synke ned i sofaen med en god bok og et glass vin. Forhåpentligvis er huset ryddet og rent. Kos deg masse alene og gjør akkurat det du har lyst til, om det er maling eller dans på bordet. God lørdag. Toneklem

    ReplyDelete
  6. haha eg ler meg skakk! Typisk mødre å ha slike romantiske forestillinger om at vi skal nikosa oss med avkommet vårt og så vil de ikkje! h
    Vi får trøsta oss med at det er heilt normalt.
    Hadde eg vært aleina hadde eg iallefall ikkje svinga malarkosten, i promise.
    Enjoy og klem ♥

    ReplyDelete
  7. Hehe, kjenner meg litt igjen... Mi lille tulle er ikke så stor som din, men hun er 12, og veeeeldig tøff i trynet til tider, hihi!
    Og litt schizofren, noen ganger er mammas fang det koseligste i verden, men i neste øyeblikk er jeg helt teit hvis jeg tror at hun gidder og være sammen med meg;))

    Men er litt kos og være HELT hjemme alene innimellom og da - kos deg!

    Klem Line

    ReplyDelete
  8. Jeg pleier alltid danse på bordet. Men å male samtidig? Det fraråder jeg altså. Det kan bli søl.

    Kos deg!!! (og fantastisk nydelig datter du har forresten! Ja sønn også da, men nå var det jentenes kveld, ikke sant?)

    ReplyDelete
  9. Zumba baby;-) Full guffe og mor i ukoordinert herlighet på stuegulvet!!!
    (og jeg pleier også å glemme ((les fortrenge)) at datteren ikke er 4 lenger;-)

    Ha en strålende aften med full guffe, stuebord og malerkost
    klemz:o)

    ReplyDelete
  10. Frk.Virrum: Jeg maler og maler.., og hva jeg maler? tja, hva maler jeg ikke? ;o) Ikveld er det kjøkkenbord og datters seng (siden hun tydeligvis finner det bedre å være ute)

    ReplyDelete
  11. Føttene på bordet, varm kakao i koppen og redigering av bilder mens gamle slagere spilles fra Spotify-lista, det er min oppskrift på mors alenetid.

    Når jeg ser opp nå, så oppdager jeg til min forfærdelse at Rebecca heller ikke er 4 år lenger. Hærregud, det ser ut til at hun må være ca 15 år. Gulp, hva hente???

    Ha en fin lørdagskveld, ikke mal deg selv ;)
    Klem

    ReplyDelete
  12. da skrur jeg av tv-en. Leser lekser. Tar ansiktsmaske, farger håret- mens spotifyen står på full guffe. Og soler meg. Er jeg riktig flink så maler jeg, eller prøver fortsette på det uendelige prosjektet huset mitt.

    ha en fin søndag whitebite- jeg er litt lite på for tida- sånt e det bare for tida....

    ReplyDelete
  13. Jeg er aldri hjemme alene jeg.... men det høres deilig ut :)

    Nydelig datter du har da :)

    Forøvrig så har jeg en sønn på 16 som sa "Kattn Satan" så... jeg har vært innom terminologien :) hihi

    Goooooooooood søndag!

    ReplyDelete
  14. Hehe, fiiine jenter!!

    Jeg er på 6.året i et lektorprogram. Hatt en litt vimsete adferd når det gjelder utdanning.

    ReplyDelete
  15. Herlige bilder!!
    Jo hun lyse jenten er ikke min, men lillesøster sin.

    Når jeg er hjemme alene, er det musikk på full guff og sying som er tingen ;)

    ReplyDelete
  16. Hærlige tenåringer. Gruer meg litt til mine blir så gamle... Nå er de 2 og 4 og jeg vet hvor jeg har dem stort sett hele tida. Selv om jeg av og til skulle ønske de var litt større så det gikk an å snakke fornuftig med dem... men det kommer vel kanskje ikke før om.... ja la meg nå si, 25 år??

    Hjemme alene?? Da er det frem med rødvinsglasset og godteri, musikk og symaskin/malerkost!! Tv får svært lite kvalitetstid hos meg.

    Male, male.... vi maler vi... holder nå på med gangen her. Blir hvit trapp til helga håper jeg!!

    Klem

    ReplyDelete
  17. Jepp, juice, for guds skyld! Nå har jeg huset veldig sjelden for meg selv, og gleder meg veldig til jeg skal få det. Men det kommer nok den tid hvor jeg plutselig synes de er altfot lite hjemme.
    Jeg gleder meg mest til å kunne spille musikk for full guffe (min musikk, ikke SAbeltann). Og så liker jeg jo å lese.

    ReplyDelete
  18. He, he, sånn kan det gå:-) Men litt alenetid er vel ikke å forakte?
    Høres vidunderlig ut spør du meg:-)
    Da skulle jeg sydd, spist sjokolade og sett på tv!

    Klem

    ReplyDelete
  19. Jeg hadde det i går. Da dro jeg frem symaskina og rotet full hele stua med stoffer, skråbånd, trådsneller osv. Det var godt :)

    ReplyDelete
  20. Hehehe.. Du er så morsom! :-) Jeg husker når jeg også drakk jordbærjuice og røyka sjokoladesigaretter. Da var jeg ei heller interessert i å ha "kosetid" med mamma eller pappa. Skummelt å tenke på, selvom det er slik det bare er.

    Når jeg er alene, så blogger jeg, surfer på nettet, rydder litt ,spiser noe godt og tenker.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...