Thursday, June 16

avhengighet

Det finnes noen goder i livet som jeg er glad i.
Noen materielle goder.
Ja, jeg innrømmer at jeg er litt materiell.
Javel da, veldig materiell.
Og noen goder er jeg rett og slett avhengig av.
Ok da, veldig avhengig av.

Som for eksempel...


...bilen min som jeg elsker forguder.
Og trenger.
Den er hjemme igjen etter et hvileopphold på verksted.
Med flunkende nye indre deler og ny energi kan den nå frakte  cruise meg rundt.

Slik at jeg kan..


...kjøpe sko.
Jeg er glad i sko.
Ok da, veldig glad i sko.
Og muligens avhengig?


Og hvis du tror jeg bare tenker på meg selv når jeg kjøper nye sko så tar du feil.


Jeg er også avhengig av den støvlilla krølleputa mi som dufter godt.
Og som er god å hvile hodet sitt på når man blir sliten av å jakte på sko.


Jeg er avhengig avfriske blomster på bordet i stua.
Helst lys rosa peoner.
Som ikke henger med hodet.


Jeg er avhengig av at terrassen min snart kommer i boks.
Eller på plass.


Men det gjør den sikkert snart. 

Har du noen materielle goder du er takknemlig for?
(Ok da, avhengig av)

29 comments:

  1. Akkurat nå? DYNA!

    Ja, den gjelder vel egentlig hele tiden tror jeg. ;)

    ReplyDelete
  2. Akkurat som deg er jeg veldig glad for å ha fått igjen bilen fra verksted:)
    Det har tatt meg til frisøren i dag og det gjorde godt:)
    Ellers er jeg veldig takknemlig for terrassen min. Utrolig deilig å sette seg ned med en god bok blandt duftende blomster og lekende barn og bar lese bok og nyte:)
    Ønsker deg fortsatt en strålende kveld og en nydelig fredag:)

    Toneklem

    ReplyDelete
  3. Jeg liker TING jeg og, er nok avhengig av mye;)
    Men aller mest - Data'n min ♥ Love it!

    Klem Line

    ReplyDelete
  4. Tja...
    Jeg er veldig glad i sko.
    Men når kjøpte jeg sist nye?
    ...
    Er glad i bilen, men kun fordi den er nødvendig..
    Er glad for at vi skal til Syden!

    (søndag)

    ReplyDelete
  5. fotoapparatet, pc, mobilen, vannkokeren, bilen, en kakeform med perfekte mål, lenestolen, senga, tekstiler,. . . Huff en hel masse mer også som jeg rett og slett verken kan eller vil leve foruten

    ReplyDelete
  6. Klare jo ikkje si bare noen få ting, e jo altfor skapmatrealistisk til det;-)
    Men har jo akkurat fått igjen bilen etter 2 mnd uten så den e iallefall på førsteplass!!
    Jobbehelg?? Grusomt!

    ReplyDelete
  7. bøker, data, mobil, senga, lavalampa, bokstøtta mi, strikkeoppskriftene mine osv osv osv osv.....

    ReplyDelete
  8. Avhengig.... hmmm... tenke tenke.
    Bilen ja. Det er 6 kilometer til nærmeste butikk og det er noen bakker også. Mobilen. Data. Blogg. (det er vel ikke en ting akkurat da..)Lommeboka, inkl. bankkort. Og masse annet når jeg tenker meg om. Nå kjenner jeg at jeg er avhengig av senga. Puta og dyna også. Jøss, skikkelig avhengig av masse!

    ReplyDelete
  9. Fine sko:) Er ikkje så veldig materialistisk trur eg, men hadde du spurt mannen min, hadde han sagt: DATAEN!! Så kanskje litt... ;)

    ReplyDelete
  10. Det skoprosjektet er supert. Jeg er også glad i sko - og vesker. Har lenge tenkt at jeg skulle hatt et veskeinnlegg på bloggen, men det ble så omfattende å dra fram alle og ta bilder og sånt....og jeg vil jo egentlig ikke vite hvor mange jeg har...Eller vil ikke at mannen skal vite akkurat hvor mange jeg har, for han mener jeg har for mange - og har nok rett.

    ReplyDelete
  11. Det må bli bilen... Bilen vår er hverken fin eller fancy, men jeg liker IKKE buss, og jeg er flink til å farte rundt.. ELlers er jeg helt avhengig av PS og telefon, samt at jeg ELSKER at vi nå har garasjekjeller og heis, vannbåren varme og rett og slett et hjem som er bare vårt :)

    ReplyDelete
  12. Elisabeth: der er du jo! (paranoid,remember?)
    Vesker ja...sukk. Går det virkelig an å ha for mange?? Vil gjerne ha et veskeinnlegg hos deg! kom igjen da! (leser manen din virkelig bloggen din? kanskje det bare er noe han sier?eller er det vanlig altså, at menner leser konene sine blogger??)

    ReplyDelete
  13. Maren: er du nå så sikker på det...?
    kan godt se for meg at du er ganske så avhengig av playstation..? (dvs.PS);o)
    Jeg er også avhengig av mobilen(Iphone)min. Der har jeg all musikk, det er viktigst!

    ReplyDelete
  14. boblebadekaret mitt..............og å reise!

    og pc-en min, og bilen, som ikke er noe særlig å skryte av men som jeg ikke hadde klart meg uten.

    Og foundation så klart.

    ReplyDelete
  15. Alexia,kjære mens du skrev hos meg, skrev jeg hos deg! utrolig hva?? Har du boblebad?? fy f..late!
    men hei, det har jo vi også! Bare at det aldri brukes. Mascara her.

    ReplyDelete
  16. Pc og iPhone! Litt vin i ny og ne, utan at eg er avhengig på den måten;) og så bøker!

    ReplyDelete
  17. Også bloggen din sjølvsagt!!

    ReplyDelete
  18. Tja, jeg er ikke så veldig materialistisk av meg, men det er kanske fordi jeg velger å se på dem som HJELPEMIDLER... ;o)
    Som bilen... veldig tungt, vrient og vanskelig å gjøre fredagshandelen uten. Og TV`n. Sånn at barna kan se Barne-TV. Og jeg kan se Castle og NCIS. Og TopModel nå og da...
    Og PC`n, selvfølgelig. For uten den kunne jeg verken lest deres blogginnlegg, skrevet noe selv, ikke fått oppdatert Facebookstatusen og sjekket hva andre driver med om dagen. Og selvsagt hadde jeg ikke fått skrevet noe mer på noen bøker. Så rene hjelpemidler der altså... :D

    ReplyDelete
  19. Jeg tenkte først at jeg bare trengte å skrive sko som min materielle last- men herlighet, snakk om å lulle seg inn i en virkelighetsfjærn oppfattelse av seg selv... !! Når jeg begynner å tenke etter så er det jo en laaaang liste!!

    Men sko kommer veldig høyt opp på listen. Kanskje bare overgått av bøker. Resten av listen består av slike ting som kamera og radio, og andre dingser..

    ReplyDelete
  20. Se der - peonen har sprunget ut! Du er fliiink:)

    Hvilke materielle goder jeg er taknemmelig for - nei hva tror du da;-) Ellers er friske blomster (ironisk nok etter dagens innlegg fra meg) en sterk kandidat. Og PC greier jeg meg svært dårlig uten.

    Hm, sko kommer ganske langt ned her ser jeg. Kanskje det er fordi jeg liker best å gå barbeint?

    Ha en fin dag, her har det vært sol i to dager og nå ser det ut til at helga kan bli riktig så fin:o)

    God klem fra meg:)

    ReplyDelete
  21. Hmmm, en god del..Bil, data, mobil, og sikkert masse mer...

    ReplyDelete
  22. Ja, jøss, materialist til tusen! Ikke den beste egenskapen, men sånn er det da.. Klarer nok ikke å rangere en gang, men både bil, pc, Iphone, sko, vesker, smykker, kjoler, Id pudder, TV, sjokolade og fotoapparat kommer høyt opp på lista. Shoppegal, mener mannen min, for jeg kommer stadig hjem med mye "må ha-ting"...

    ReplyDelete
  23. Så fin du var i speilinga av bilen - hihi :-)
    Har en del jeg er avhengig av, ja... som jeg egentlig ikke trenger, men som gjør dagene så mye bedre ;))

    ReplyDelete
  24. Veronica: ja,ikke sant! jeg så det selv først etterpå..haha..fin og viiiid der ja! Ikke fullt så vid i virkeligheten, kryss på halsen.

    ReplyDelete
  25. Lucky you! Jeg har for store føtter for tom's... men jeg har en flott bil jeg er glad i og iphonen er også en favoritt ;)

    God helg!!!! :)

    ReplyDelete
  26. Egentlig har du helt rett, siden PS hos oss er ensbetydende med DVD-spiller.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...