Friday, June 3

I haven

Jasså du.
Du håpte jeg var borte for godt?
Da må jeg nok dessverre skuffe deg.


 Jeg er bare i haven.


Hvor frøken Hortensia og frøken Klematis er blitt hjertevenner.


Hvor lillebror har funnet seg en liten bestevenn.
Og hvor gresset ikke er klippet.


Hvor hans mor kjenner på lysten til å drepe.


Hvor grønne rips sikkert blir røde.


Hvor det muligens snart blir terrasse.


Og hvor ugresset er fraværende.
Fordi det står inne i stua.
Stolt overlevert av en liten venn.
 
Har du sol og sommer? 
...og kanskje en bestevenn i hagen?

15 comments:

  1. Å nei da ville jeg blitt veldig trist hvis du ble borte;-)
    Faktisk så har vi sol her i dag, tror det er ca 30 dager siden sist. Løvetennene i plenen minn var ca 1 meter lange og tenåringene gidder ikkje lenger å plukke ugress til sin mor...
    Så skjønn gutt som plukker blomster til sin mamma, herlig. Du er flink å ta bilder synes eg.
    Så kjipt med migrene, jeg har det ikke men min yngste sønn er plaget med det og han har det virkelig ikke godt da, orker ingenting.
    Hadde visst mye på hjertet jeg i dag, hehe:-)
    Ha ei fin helg ♥ god klem

    ReplyDelete
  2. nei du må ikke bli borte.....men kan skjønne du trenger tid i haven.

    Har vært i haven vi og. Den skjønne grønne der hvor brunsneglene bor.

    Nydelige bilder søte whitebite!! ♥

    ReplyDelete
  3. Puh..tilbake! Vart skræmt, ja!
    Her har vi klippet plenen i dag, funnet skrukketroll og tegnet litt med kritt på grunnmur, skur og trapp (minsten...). Snegler har vi funnet, og jammen har vi ikke plukket en fin bukett av naboens syrintre som så fint henger over vår hekk..lov det vel??
    (Ps. Andre enn meg som ikke får lagt inn kommentar her inne, men må bruke URLadressen?)

    ReplyDelete
  4. Det kan jeg si, jeg har ingen bestevenn i hagen, og vårherre er heller ikke venner med meg, for her regner det og vi har 10 grader, men det blir bare liten kuling imorgen:O)
    Nydelige bilder hos deg, kos deg videre blant venner;)
    Klem fra meg;)

    ReplyDelete
  5. Lurte på hvor det hadde blitt av deg ja.. og du burde advart mot sterke bilder i hagereportasjen her! grøssssssssssss.

    Her er det sol og sommer. Varmt!

    ReplyDelete
  6. Det blir nok terrasse på deg og snart:-)
    Jeg måtte vente leeenge på min, og det er først i år den er helt ferdig.
    Nå gjenstår det bare å male og beise....


    Ha en riktig god helg!

    Klem

    ReplyDelete
  7. Phuh, der var du igjen ja:)

    En rast i hagen er nyttig og godt for mentalhygienen, selv om slikt som kravler og kryper setter meg fullstendig ut av balanse... Vi traff en venn vi også i ettermiddag, men han var så ufokusert at vi bare slo fra oss hele bekjentskapet.

    Men heldig er den som har en slik venn som overrekker blomster helt uten grunn og baktanke, slike venner liker jeg bedre♥

    Ha en fin fredag og en deilig helg
    klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  8. Juhuuuu, der var du - puh!
    Må ikke skremme oss vettu;))

    Her er det strålende sommer og i går og i dag fikk vi klippet gresset og trimmet hekken, det skulle vi ha gjort for mange uker siden... var så høyt gress at det nesten gikk over gjerdet, og vi traff på en fire, fem frokser ( iiikkk, jeg HATER frosker!) mens vi klippet!!
    Og det er jo ikke rart vi bruker så ang tid, hagen er tross alt ca 3 kvm. HAHAHA, er såååå glad vi ikke har stort hus med stor hage!!

    Jeg sitter heller i solstolen med noe godt i glasset jeg;)) Thats me!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem Line

    ReplyDelete
  9. Du bø'kke prøve å forsvinne nei... men greit at du er i haven!
    Nydelig liten bestevenn gutten din har fått ;) Husker min hadde med en fra båttur da han var på den alderen ca. - men det var en diger maur! Dessverre ble han borte underveis, til sønnens store sorg. Vi fant aldri den mauren igjen :(

    Kos deg i herlige hagen - og terrassen kommer til å bli flott!

    ReplyDelete
  10. ahhh..så deilig det var å komme inn fra haven og se alle disse fine kommentarene her inne.
    Dere er best♥

    (Gi beskjed til meg på alittlebit@hotmail.com dersom du ikke får kommentert her hos meg)

    ReplyDelete
  11. Så bra !!
    Håper du nyter deilige dager i haven og utnytter de maks:)
    Jammen er det deilig med sol og sommer igjen.
    Her nytes det late dager på camping med en liten thouch av båtliv:D

    Fortsatt strålende helg!!

    Toneklem

    ReplyDelete
  12. Nei her i trøndelag er det ikke mye sol og sommervær å skryte av gitt... Men, vi krysser fingrene for bedre sommartider :)

    ReplyDelete
  13. Savnet deg da du var borte! Her er dessverre ikke akkurat sommer. I går kom Leah hjem med ulltøy under regntøyet, og i natt har det herjet storm! Akkurat nå titter solen inn vinduene, men med 12 grader er det lang vei fram til bikinien.....

    ReplyDelete
  14. Maren:grøss... Jaja, det betyr vel bare èn ting; at dere får sommervær i sommer! Og som du vet når det er sommer i trøndelag, da er det gusjevær i sør-Norge!

    ReplyDelete
  15. Godt å se at det ikke bare er jeg som har latt pc være pc og slukt hver eneste time med sol og nydelig vær utendørs! Ja, og så bruker jeg sånn cirka resten av tiden til å krangle med eks`en og være i kontakt med familievernkontoret. Veldig lite fornuftig tidsbruk!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...