Monday, June 27

I spy a...kitchen?

Kjøkkenet.
Husets hjerte.
Husets samlingspunkt.
Husets metningspunkt.
Hvor tanker deles.
Og drømmer blir til?


Tjaaaa..?


Njaaaa..?


Eller...
Et forvirret sted mellom modernisme og nostalgi.
Et kokepunkt.
Hvor mor maser om smulefrie benker.
Hvor tenåringer drikker juice.
Hvor far baker brød.
Og lillebror tegner..


Jajaja, og fine bokser og sånt.
Green gate og sånt.


Og vasken er fin og svart.


Men utenom det?
Hmm.. 
La oss bare si u t f o r d r e n d e.

Er du fornøyd med kjøkkenet ditt, og hva bruker du det til?

28 comments:

  1. Så fint kjøkken du har!!! Eg er ikkje fornøgd med mitt, men har ein mann som har sterke meiningar og nostalgiske tankar, så det tek litt tid å omvenda han... For eksempel den blomstrete tapeten hadde vore ein idè å fått malt over etter kvart;) Brukar kjøkkenet til matlaging og eting...bombe??

    ReplyDelete
  2. Jeg er overrasket hver morgen jeg oppdager at kjøkkenet ennå er der...så modent for utskifting er det, at det snart pakker sammen og går ut av seg selv. Jeg håper hver morgen. Blir bygget om i sommer, kan tro jeg gleder meg!

    ReplyDelete
  3. Lekkert kjøkken dere har!!
    Og til spørsmålet - NEI, jeg er IKKE fornøyd med kjøkkenet... det er LITE, det er grønt, det har dum løsning og det står en VASKEMASKIN her (har ikke plass andre steder!!)

    Lite og få gjort med størrelsen og løsningen (i allefall for MINIbudsjett), men grønnfargen DEN kan jeg gjøre noe med, og det er PLANEN!
    Men.... så var det tiden da... sukk...

    Klem Line

    ReplyDelete
  4. Det stekes det Grandiosa og kokes te. Ellers oppbevarer jeg skitten oppvask der inne.... ;)

    ReplyDelete
  5. Likte kjøkkenet ditt jeg, og så likte tavleveggen spesielt godt:)

    Mitt kjøkken er vel bare forvirret. Sånn generelt. Lite og med en blanding av gammelt og nytt og rett og slett litt identitetsforvirret faktisk. Men selv om det er alt for lite, alt for gammelt og alt for godt brukt så liker jeg det likevel.

    Men praktisk er det ikke så det er stort sett bare matlaging som foregår der. Litt trist for jeg er oppvokst med at kjøkkenet er husets hjerte...

    ReplyDelete
  6. Hei igjen, kjære.

    Nei, liker ikke kjøkkenet.
    Forstår ikke hva 8-mannsfamilien som bygde det tenkte på når ikke to mennesker kan være i kokedelen av kjøkkenet samtidig.
    Det er bittelite og veeeeeldig slitt.
    Har begynt å fikse det, men nytter lite med maling og nye knotter når kjøkkenet selv skriker: bytt meg ut!!!
    Men vi bruker det jo; til mat, samling, lekser, tegning...og oppvask.

    ReplyDelete
  7. Men ditt kjøkken var jo lekkert.

    ReplyDelete
  8. kjempefint kjøkken!
    mitt er 20 år gammelt og brukes nå kun til matlaging...

    ReplyDelete
  9. DU har jo et kjempefint kjøkken!!!! Ja.. jeg er veldig fornøyd med kjøkkenet som sådan... hadde det bare blitt ferdig! :) Men når det BLIR ferdig så skal du få se :)

    Jeg har store megastore problemer med å finne noen kjøkkenhyller jeg liker.... huff....... Har du noen tips?

    ReplyDelete
  10. Lekkert kjøkken. Vårt er helt greit, men er en ynglingsplass for rot. Utrolig hvor mange hårspenner, papirer, aviser, tomflasker og småpenger som finner veien dit - og sjelden forlater åstedet igjen.....

    ReplyDelete
  11. Har akkurat fått ferdig det nye kjøkkenet i Fjøset og har ikke brukt det enda.... Har kun brukt oppvaskmaskinen og den funker perfekt :))
    Regner kjøkkenet blir et samlingspunkt slik som det gamle var ;)

    ReplyDelete
  12. Flott kjøkken! Hvor får man kjøpt: "far baker brød"-tingen??

    Om jeg er fornøyd med kjøkkenet mitt.. hm.. la meg tenke... hm.. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIII!!

    ReplyDelete
  13. Jeg er fornøyd med rommet "køkkenet", for det er stort, men innredningen er 30 år, så den håper jeg skal skiftes før jul...
    Ditt var lekkert!
    Jeg bor på kjøkkenet, så det er aldri ryddig..
    Ha en fin dag, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  14. Flott kjøkken hadde du jamen!
    Fornøyd med mitt? hmmmm.... både og ;) 30 år gammelt, åpen løsning som det var den gangen og en liten irriterende trang passasje før man kommer til komfyren! Men har bestilt FLØTT DEG-skilt hos Guri i fjøset, så da ornær det sæ nok!

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Det var et kjøkken jeg ville trivdes i! "Åh! jeg vil også ha sort vask!" var en av tankene som poppet opp da jeg tittet nedover.

    Vårt kjøkken er i stua, eller omvendt. Vi bor trangt men godt. Og vi har jo akkurat flyttet inn. Jeg trives godt i stuekjøkkenet mitt, og synes jeg har begynt å få til et personlig og pent oppholdsrom. :)Vi har til og med god tomleplass på kjøkken-stuegulvet vårt for to små troll å rulle rundt på! Mangler bare noe på veggene nå...! På tide å finne fram kunsten!

    ReplyDelete
  17. Neimen dette var jo et koselig og fint kjøkken.
    Ryddig og fint var det:)
    Mitt kjøkken??? Fornøyd??? Ikke fornøyd selv om det kun er 8 år gammelt. Men eikekjøkken er ikke favoritten min dessverre.
    Og hva det brukes til?? Som lager for det meste; mat, aviser, oppvask og brødsmuler.....
    Skulle så gjerne gjort no der, men det må nok vente noen år. Snufs

    Toneklem

    ReplyDelete
  18. Takk for komplimenter alle sammen!
    Herlighet for en juging, men takk likevel!

    Dette kjøkkenet var opprinnelig et eikekjøkken, som jeg malte i fargen Chi for 2 år siden. Det ble bedre, men ripes lett opp. Det var fliser over benk som jeg også malte. Men ble fremdeles ikke fornøyd, så jeg rev dem og satte opp en slags tapet som ble malt, men det funker dårlig pga vannsøl etc. Rommet er lite og trangt, og skapene burde gå helt opp til taket for å utnytte rommet best mulig.
    Taket er takplater, og skiller seg fra resten av husets tak som er paneltak. Ellers...ja, egentlig er det best å rive hele kjøkkenet. Det er drømmen min!

    ReplyDelete
  19. Frk.Virrum: YOU LUCKY GIRL!!! men du fortjener det -sikkert;o)

    ReplyDelete
  20. Line: Vi har heller ikke budsjett til dette, for det er så mye annet som kommer før. nytt gulv feks. Som du ser på bildene..Prioriteringer.. Prioriteringer..sukk.

    Siven: jeg er også god å på Grandiosa!

    Hanne: tavleveggen liker jeg også, yngstebarnet kan tegne nederst og mor skriver opp ekstreme planer øverst;o)Den skal etterhvert listes med hvite smale,profilerte lister. Enkel å lage, men angrer på at jeg ikke brukte magnetmaling under tavlemalingen.

    ReplyDelete
  21. Trollmora: Gleder meg til å se hele kjøkkenet ditt! Kjøkkenhyller? Hmm..Tenker du åpne hyller?
    Jeg gjorde om et av skapene til hyller på vårt kjøkken. Fjernet skapdører, malte innvendig og satte på lister. Veldig fornøyd, utroling nok! Ellers har de jo greie hvitmalte hylleplater i tre på Ikea..

    Elin: Far-baker-brød er kjøpt i UK ;o)

    Tone: know the feeling..jaja,da er vi to.

    ReplyDelete
  22. Det var da voldsomt til skrivefeil.
    *utrolig*

    ReplyDelete
  23. har du malt det sjøl?!!

    jeg skal selge- har sagt det lenge- men NÅ SKAL JEG SELGE!
    Og har eikekjøkken. Profilerte dører som igrunn ikke er så ulike dine...burde jeg male det? kanskje en halv mill mer for huset da? For ditt var jo rååålekkert egentlig!

    ReplyDelete
  24. haha, Alexia! Det er i grunnen ikke så fint.
    Du kan bare ikke se det skikkelig på bildene!
    Har malt det selv ja. Men det tåler jo ingenting..
    Det blir sikkert penere, men usikkert om det er verdt det.. ;o)

    ReplyDelete
  25. Jeg er fornøyd med kjøkkenet mitt nå, og kommer ti å bli enda mere fornøyd med mitt nye kjøkken. Uff, nå sier jeg mitt...Mener vårt...

    ReplyDelete
  26. Er kjøkkenet ditt alltid så ryddig? ;)Såg iallefall fint ut på bilda.
    Mitt kjøkken er på 10 m2, altså altfor lite for ein familie på 6 (+ 2 stk kjærester som stadig er her.)
    Eg oppheld meg minst mogleg der ;)

    ReplyDelete
  27. Shy B: det er ikke alltid like ryddig, men det er slik det skal se ut. Jeg takler dårlig rot. Det gir meg hodeverk og farlige tanker.

    Oppholder meg lite på kjøkkenet jeg også. Og dersom jeg MÅ være der, går jeg bare i veien og rydder etter dem som lager mat. For det er ikke alle som forstår at det faktisk går an å rydde etterhvert underveis i matlaginga -nemlig.

    ReplyDelete
  28. Wow! Er det ditt?! Jeg blir grønn av misunnelse! Jeg HATER kjøkkenet vårt, men det er i ferd med å bli bedre - vi må bare bli ferdig med utsiden først, så blir det N_Y_T_T!!! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...