Monday, June 6

simple thinking


Synes du i blant...
 ..at når du prøver å kommunisere med din kjære, så går det litt trått?
..at det liksom blir litt mye "øhm" og "jaja" og "mmm" og "jada" fra den kanten? 
..at det gjerne blir litt en-veis?
..at du blir usynlig, nesten som luft?
..at når du står der og kikker på ditt hjertes utkårede, som ser ut til  å leve i sin egen boble.
Så tenker du at..


Hvem er du egentlig?


Men da skal jeg fortelle deg noe du kanskje ikke vet.

Menn har nemlig autistiske trekk.
Ikke autisme, som diagnosen - men trekk.


Og dette betyr at du må begynne å tenke alternativt.

Ikke nødvendigvis ved bruk av fingerdukker.
Men du må forenkle kommunikasjonen. 
Gjøre det  e n k e l t.



Og dersom du samtidig visualiserer budskapet ditt...



...da når du kanskje inn.

Kanskje...

20 comments:

  1. Å ja:))))) Dette kan jeg jo mye om, og har til og med mange gode verktøy for visuell kommunikasjon.

    Så det var så enkelt alså??? Kort og konsist - that's it? Herlig:)

    Takker og bukker

    ReplyDelete
  2. finns det skilt som jeg kan bære på hode med en pil og med teksten 'be aware, this is a brain!'??

    ReplyDelete
  3. Ja, då når eg kanskje fram...hehe!
    Ein sms fungerer også ;)

    ReplyDelete
  4. haha du får sagt det du whitebite:-))
    då eg var gift gikk mannen og eg på kommunikasjons kurs, alt skulle prøves for å berge ekteskapet vait du;-)
    Midtveis i kurset heiv mannen inn håndkle og sa: detta går ikkje, og det gjorde det ikkje heller;-)
    Men hvis ein kan akseptera at de er slik disse mennene så går det nok bra, likavel
    klem

    ReplyDelete
  5. kanskje...men tviler vel. :-D

    Takk for nok et morsomt og ikke minst aktuelt innlegg! Tar ting på kornet du. :-)

    ReplyDelete
  6. Hihi, takk!! Reknar med dette var litt til meg;) Så det er skilt og korte beskjedar som er koden altså, dette må prøvast ut!

    Eg har forresten laga eit slagord til deg, vart så inspirert av forrige innlegg. Så om du framleis ikkje har nådd alle, kan du ropa:

    Ordrebekrefting
    er ein uting
    få ut din fing
    og fjern før eg blir pling!!

    ReplyDelete
  7. Røsslyng: dette var (bla.)til deg ja..Håper du fant litt trøst og hjelp;o) (hehe..) Og for et fantastisk slagord!! TAKK!!

    ReplyDelete
  8. Jeg begynte å lese dette innlegget, rett etter en slik samtale.. Så da måtte jeg bare dele det du skrev med min hjertens utkårede! Og tenk, han lo ikke, men han gav meg et ordentlig svar! :) Takk og takk, da var resten av uka organisert med bil, leveringer, bursdager, handlinger osv! :) Din fortjeneste! :)

    ReplyDelete
  9. Maren: det er sjelden menn ler når jeg forteller dem om deres autistiske trekk, men underlig nok, så motsier de meg ikke! Så herlig at jeg kunne bidra litt hjemme hos dere;o)) (måtte flire litt her nå)

    ReplyDelete
  10. Jeg syns egentlig menn er litt oppskrytt...Hehe...dette er jo sånn det egentlig er..derfor like greit å være bare seg selv!

    ReplyDelete
  11. Takk, det var deilig og høre at jeg ikke er alene om dette;) Og at det faktisk er ganske vanlig...
    Så slipper jeg og gå rundt og tro at jeg er så himla booooring at han ikke gidder og høre på det jeg har og si, hihi...

    Go' natt!

    ReplyDelete
  12. Jeg jobber bare sammen med gutter/menn og dette er et tema vi er innom nesten hver dag. Og de hadde blitt kjempeglade hvis vi jenter hadde sagt rett ut hva vi mener, gjerne skrevet på et skilt i klartekst. Hvis jeg i tillegg finner en Podusstripe som passe til budskapet mitt, så har jeg vunnet:)
    Nei, nå må jeg løpe! Må rekke skiltbutikken før jeg skal på jobb.......
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  13. hehehe..............

    du har nok rett som vanlig.

    ReplyDelete
  14. Hihi... *flirte godt*
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  15. Legger meg til som følger hos deg, jeg (både siden du bor i Stavangerområdet og fordi jeg liker bloggen din! :) Klem igjen

    ReplyDelete
  16. Hihi, jeg leste et sted at menn hører musikk når kvinner snakker. Visualisering er derfor alfa og omega.

    ReplyDelete
  17. Hello Baby Lou: musikk? og jeg som alltid har trodd at de hører kakling.. :o)

    ReplyDelete
  18. Hei!! Tusen takk for all skryt jeg fikk av deg! *rødme!* Du lurte på når huset vårt er bygd?! Det er bygd i 97, og vi kjøpte det for 1,5 år siden. Maaange planer!!

    Ang innlegget ditt!! Mange år siden jeg fant ut at menn takler ikke hint! De må ha det ut i store bokstaver... sukk! De er og forblir håpløse. Men hva skulle vi gjort uten dem ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...