Wednesday, June 29

skal...skal ikke?

Av og til.
Så blir jeg fryktelig sløv  litt tiltaksløs.
Og tankene svirrer rundt dilemmaer som: 
Skal? Skal ikke?
Gidder jeg? Eller ikke?
Orker jeg ?
Må jeg? 
Kan det vente til i morgen?

Enkelte dager er det faktisk slik..


...at jeg nesten ikke gidder stå opp.


...at jeg ikke gidder vaske vinduer.


..at jeg ikke gidder lage middag.


...at jeg ikke gidder skure trappa.


..at jeg ikke gidder gå ut i regnet.

Vil ikke. Orker ikke. Gidder ikke.
 I dag skyldes det selvsagt migrene og lavtrykk.

Hva er din unnskyldning?

23 comments:

  1. jeg trenger ingen unnskyldninger, jeg. Livet er for kort til burde/skulle/må gjøre:) masse kos og hygge er det vi kommer til å huske når vi sitter på gammelheimen og mimrer. Det meste av husarbeid/kjedelige greier klarer fint å vente til i morgen!!!!!! God kveld!

    ReplyDelete
  2. Da skal du la unnskyldninger være unnskyldninger og bare lytte til kroppen!
    Innmari glad for at jeg ikke har sånn trapp som deg forresten, da hadde det blitt hushjelp ;)

    God bedringsklem fra meg til deg!

    ReplyDelete
  3. Jeg har alt for god tid og har en lei tendens til å utsette litt for mye ;)
    Men om det nå er fint vær og jeg har anledning til å ta meg en motorsykkeltur - gjør jeg heller det enn å gjøre husarbeid ;))

    Kunsten er å gjøre som man vil så ofte som man kan :)

    ReplyDelete
  4. God bedring og nyt tiden inne!! Gjør akkurat hva du vil, lytt til kroppen!!
    I dag har jeg bare svirret rund, men dagen endte med trekking av visdomstann, auuuuuuu!! Så nå ligger jeg i sofaen å klager :0

    klem.

    ReplyDelete
  5. i dag er unnskyldningen at eg har ferie!
    men migrene er ingen unnskyldning, det er ein jæv....god grunn til å la det meste seile sin eigen sjø!

    ReplyDelete
  6. Ups!
    Du minte meg på at eg ikkje måtte sitte her heile kvelden.. sjølv om dette er kjekkare enn klesvask, husvask m.m ..

    Nydeleg blogg forresten :-)

    ReplyDelete
  7. Har det akkurat sånn. Av og til varer det så lenge at jeg nesten må lyve på meg sykdom. Heldigvis har en hyggelige mennesker rundt en som sørger for å trekke en ut av "latskapen".

    Ja, jeg skriver "latskap" i hermetegn da jeg ikke er sikker på at det er det det er. Godt mulig det bare er nødvendig investering i livskvalitet.

    For de av oss med migrene så tror jeg det bare er sånn innimellom.

    Viktig å kunne kose seg i sløvheten også.

    God bedring.

    ReplyDelete
  8. har denne indre samtalen rett som det er, orke ikkje vil ikkej klare ikkje, så må eg overtala meg sjøl til at joda det vil du, det orke du klart du klare, slitsomt altså! Men migrene, då e det lov å ligga strak ut!! Faktisk e det påbudt
    Helsing fra mor til ett barn med migrene ja altså meg då;-)
    klem ♥

    ReplyDelete
  9. ...."må jeg...?"...spør jeg meg selv, og svarer jeg nei, så blir det sånn...og det gjør det rett som det er.

    ReplyDelete
  10. Jeg gidder "jaffal" ikke skure trappa! (har ikke trapp).... Gidder ikke gå ut i sola engang... Unnskyldning: jeg veier 357kg og har 218 liter vann jevnt fordelt i kroppen, med litt ekstra vann i anklene, håndledene og øyelokkene (jadda, du leste rett!!). Det gjør vondt i knærne å bøye seg, jeg har bekkenløsning og pollen allergi, er trøtt, tett og "feed up"!! :o) Men ÅÅÅå som jeg smiiiler :D for jeg tror jeg slår deg i unnskyldning..... :oP

    ReplyDelete
  11. Wheelbug: njaaa..tror du det der holder som unnskyldning?! tja,njaaa. Og det der med å skure trappa er noe jeg selvfølgelig ALDRI gjør. Man må alltid ta meg med en klype salt;o)

    ReplyDelete
  12. hva JEG bruker som unnskyldning?
    finner alltid på noe...for fint vær, eller for dårlig vær, unger som maser, unger som kjeder seg, unger som roter, alt annet som er mye viktigere- og så er det da bare kjentsfolk som er her..

    men akkurat nå- var det litt gæli.....kokos på skolebollene er ikke noe sjakktrekk når de får spise inne

    ha en koselig kveld whitebite! <3

    ReplyDelete
  13. Vaske vinduer og skure trappa gjør jeg jo aldri, så jeg trenger egentlig ingen unnskyldning.
    Heime igjen på det varme østland -forlot kulde og regn vestpå;)

    ReplyDelete
  14. Å har nok altid en unnskyldning på lur, men ikke alltid en naturlig en som din:))

    ReplyDelete
  15. Pia: du stakk altså ikke innom?! eller var du innom akkurat da vi var ute en halvtime?
    Uflaks! Det har da vært vaaaarmt her de 2 siste døgnene!? Ihvertfall her i Stavanger.. Men nå ikveld sank plutselig temperaturen drastisk.
    jaja,da får vi kanskje sove i natt;o)

    ReplyDelete
  16. Fin trapp.
    Trenger ikke mange unnskyldningene for å la være å vaske den..
    Holder lenge med lavtrykk og migrene.

    God bedring.
    (håper det blir kortvarig)

    ReplyDelete
  17. Bondekona: Takk! det er ikke alltid jeg har en unnskyldning.. av og til er det bare latskap. Rett og slett.

    ReplyDelete
  18. God bedring med migrene og alt. Det finnes alltid en god unnskyldning for å ikke gjøre ting. :-)) Om man føler man trenger det da.

    ReplyDelete
  19. Gjør ikke idag det du kan gjøre imorgen?

    ReplyDelete
  20. Hello Baby Lou: ja,ikke sant!

    ReplyDelete
  21. takk alle i hop♥ hodet er mye bedre, så hva skal jeg finne på av unnskyldninger nå? hmm.

    ReplyDelete
  22. Jeg skylder på regnet og håper at det holder ut uka. For når det er helg skal man jo uansett slappe av og ikke gjøre noe så da gjør det ikke noe at sola skinner heller. Ikke sant?

    Migrene er sure greier har jeg hørt, godt at hodet er bedre.
    Klem fra A&H

    ReplyDelete
  23. Da er det viktig å lytte til kroppen! Migrene er fælt. Jeg leste kommentaren din i innlegget mitt om migrene for ei stund tilbake. Husker at jeg også hadde slike fæle turer for noen år siden. Heldigvis er jeg så mye bedre nå. Håper du kan få hjelp til å få mildere og færre anfall (helst bli frisk). Jeg går jevnlig til fysioterapi og kiropraktor. Det hjelper meg sammen med riktige medisiner.

    Ønsker deg gode sommerdager. Håper du får være masse frisk! stor klem.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...