Friday, June 17

slaget i Hafrsfjord

De seiler over alle hav, 
og skaper skrekk og gru.
Når du ser det lange skipet
er det altfor sent å snu.

Gjennom ild og vann,
ror de alle mann.
men den som kommer først heter 
ikke Sabeltann.

Hiv og hoi.
Byen den er vår.
Nå kan vi ta det rolig i mange tusen år.
Nå kan vi ta det rolig i mange tusen år.



Når man speider etter vikinger er det best å gjemme seg bak et sverd.


Man tenker også at det kan være smart å ha sitt eget sverd på lur.


Man uttrykker tydelig at man muligens har en begrenset sjanse..


Man psyker seg opp.


Og gjør seg klar til kamp.


Man mister motet og holder seg på avstand.


For her er det ekte vikinger på ferde.


Man trekker seg bort og innser at slaget er tapt allerede før det har begynt.

Ha en fantastisk helg alle mine skjønne! 
Jeg har jobbehelg..

21 comments:

  1. Har dere også hatt middelalderfestival, eller?? Eller kanskje Viking-festival?? Uansett en veldig tøff og skummel kriger du hadde der!

    Klem til deg!

    ReplyDelete
  2. jeps, Vikingmarked hele helga her. Gøy for gutter små! Og de holder til der Harald Hårfagre for mange hundre år siden en gang sloss om Vestlandet.

    ReplyDelete
  3. Skjønningen♥ Litt skummer også selvfølgelig, men mest skjønn! Og av og til ER det best å vurdere fienden på avstand;-)

    Ha en fantastisk helg du også,
    god klem til deg og vikingen:)

    ReplyDelete
  4. Ehm, din viking altså. Han andre der får finne en klem en annen plass...

    ReplyDelete
  5. Stilig viking! Likte det uttrykket;) Og god jobbehelg (går det forresten an å seie, er den nokon gong god??)... Satsar på det regnar så du ikkje føler deg snytt for fint ver..;) Klem!

    ReplyDelete
  6. Ååå. jeg har bodd i hafrsfjord! Hadde 2 fantastiske år i studentbyens familieboliger på madla, mens Emilie var lita og mannen gikk siv-ing på sikkerhetshøyskolen. Fine bilder av fin viking!

    ReplyDelete
  7. Herlige bilder! Ha en fin jobbhelg :o)

    ReplyDelete
  8. Stilig viking! Og fornuftig;-) man må vurdere sin motstand og handle deretter:-)

    ReplyDelete
  9. Hehe! Fine vikigbilder. Hafrsfjord må besøkast ein gong :)
    God jobbehelg!

    ReplyDelete
  10. herlig innlegg! Du er så flink å lage din egen vri på kjente sanger, må le- og søt viking du hadde med deg!

    Ha en fin arbeidshelg! <3

    ReplyDelete
  11. Ser at her er kampviljen stor..men godt å tenke seg om:O)
    Flott vri på Sabeltann!
    Nyt helga videre, klem;)

    ReplyDelete
  12. Herlig innlegg!

    Jeg har faktisk vært borti høgget der en gang. Hafsfjord...i alle fall så jeg skiltet på vei til "hva det nå var de to strendene het"... Svele? Svea.. åååååå.. jaja. Skriver meg bort igjen jeg vet du.

    Ha en fin jobbhelg!

    Klem
    ~elin~

    ReplyDelete
  13. Herlig omskriving av Kaptein Sabeltann! Og denne historien er jo sann! For en nydelig viking-gutt. Jeg smelter ♥

    Go' jobbehælj!

    ReplyDelete
  14. Elin: Så heldig! det er et vakkert og historisk sted! Sola? Sele?

    ReplyDelete
  15. De sverdene var på vår Kunst og hånadverkpensum :) Og siden vi er ferdig med eksamen må jeg innrømme at jeg bare innrømme at jeg ikke husker noe om de... :) Sorry.............

    Så ut som dere har hatt en finfin viking-dag da! :)

    ReplyDelete
  16. Herlige bilder av skjønn fyr...

    ReplyDelete
  17. Ser at vikingene har dratt fra Karmøy til Hafrsfjord:-) Håper dere hadde det like fint som vi hadde.

    ReplyDelete
  18. Fine bilder :) Og eit flott dikt!
    Ha ei fin jobbehelg! :)

    ReplyDelete
  19. Wiiii, så kult :)
    Jeg vil også ut på vikingetokt, men slikt er det dårlig med her ute på Frøya *sukk*

    ReplyDelete
  20. O, så kjekt med vikingemarked!

    Ha en finfin jobbehelg..

    Og god helg i det hele tatt,
    du jobber vel ikke døgnet rundt?

    ReplyDelete
  21. Bondekona♥
    Nei, ikke hele døgnet.
    Heldigvis.
    Innimellom henger jeg med vikinger.
    ;o)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...