Wednesday, June 8

uterom


 NIB (Norske interiør babes)
oppfordrer en til å vise frem sitt uterom.

Ok. Javel.
Piece of cake. 


Mitt uterom har..
..ingen rosa Rice-kopper eller blondeduker.
...ingen dekkstoler eller fluenetting.
Akkurat nå.
Det er vakkert akkurat slik som det er.
Ekte. Luftig.
Ikke minst frodig.


Vi er faktisk de eneste i dette nabolaget som faktisk liker trær.
Og busker. Gjerne så høye og frodige som mulig.
Mens våre kjære naboer. De liker innsyn. 
Helst så mye som mulig.


Og hekken vokste kjempehøy, kjempehøy..
tra la la...


Vi liker det litt annerledes.


Og vi liker høyt gress.

Jeg tror faktisk at jeg glatt kunne vært en NIB-dame.
Jeg prøver bare som regel å skjule alle skattene mine.
I dette tilfellet klarte jeg ikke la være.

Kunne du vært en NIB-dame?
Eller er du bare unaturlig blond?

30 comments:

  1. Jøje meg så flott og frodig. Akkurat det med at dere liker høye busker og trær er noe jeg kjenner meg igjen i. Naboer har flere ganger kommet bort til oss og spurt om vi ønsker å hugge ned det treet eller det treet, dessverre. Vi var litt dumme og ga etter for å hugge ned et gedigent høyt bjørketre :-/ Det ga visst fra seg for mye pollen.

    ReplyDelete
  2. Jeg er naturlig blond, men jeg stiller i din klasse:O))) Herlige bilder, du skulle vært naboen min!

    ReplyDelete
  3. jeg kunne nok vært en nib-dame ja. Men jeg skriver ikke 80% om interiør og dermed kan jeg ikke være medlem. Jeg skriver ikke 80% om noe tema egentlig. Untatt kjøkken i det siste da ;) syns forøvrig at frodige uteplasser som din der man skaper et skjermet miljø er mye mer koselig enn de 'øyene ' mange har der de sitter på utstilling. Likte den stolen din så godt. Jeg ville ha sånn men jeg sliter med raumatisme så det er litt vanskelig å komme seg ut av den :)

    ReplyDelete
  4. Jeg kunne ikke være en nib-dame, men ser helt klart potensiale hos deg ;)) (hi hi)

    ReplyDelete
  5. Ikke NIB-material nei, bare unaturlig blond!
    Ehm, men du - den trappa, stairway to nowhere liksom???

    Og forresten så har jeg gjort som du sa, og slått av ordrebekreftelsen. Jeg har hatt langt flere sidevisninger enn vanlig men INGEN KOMMENTARER!!! Jeg slår den på igjen...;-)

    *klem*

    ReplyDelete
  6. Hanne: du slår ikke på ordrebekreftelsen igjen. Basta. Og den trappa.. Den sto der det nå er en luftig terasse. Men den passer da fint til grillen?

    ReplyDelete
  7. hm... som jeg sier til jr.. når du får et enten eller spørsmål er aldri svaret NEEEEIII... men regler er til for å brytes... NEI! jeg er ikke en sånn Ni Babe og jeg er heller ikke blond.

    Derimot har jeg en hage.. og den er full. Av ugress..og annet gress..og trær og kjærr.. Likte hagen din jeg, og hva mener du med "den trappa, den sto der det nå er en luftig terasse".. ser du ikkde det da, damen, at trappa ER en liten terasse, er ikke det trendy da.. ;-)

    ReplyDelete
  8. Du får min stemme altså. Mitt uterom er et par kvadrat veranda. Som det nå har kommet en tidligereblogget-grill på. Heldigvis med trekk. Og det gikk an (med nød og neppe) å sette en blomst foran. Selv om mannen var opptatt av at det ble hakket mer tungvindt å grille når han måtte flytte margritten en meter bort for å komme i god grillposisjon.

    Jo, også er det en omplanta lavendel der. Som vokste ut av potta. Og jeg, med et elendig syn for størrelser, planta om i en enda mindre potte. Så nå står rota opp av potta. Og jeg orka/gadd ikke gjøre noe med det. Jeg har fylt 1,5 blomsterkasse med blomster. Endel av prosjektene mine rakk så vidt å se dagens lys før de avgikk med døden. Jeg snudde bare jorda og planta om noen stemor som også vokste ut av potta. Mannen var (med god grunn) skeptisk, men jaggu står de ikke der den dag i dag. Men noen NIB-blogger blir jeg aldri. Du kan jo tenke deg hvordan tilstander som rår inne, når alt det som står over skjer ute.

    Dette ble i grunn nesten et blogginnlegg det. Kanskje jeg bare skal sende alle som hadde tenkt til å lese noe hos meg, til deg idag?

    ReplyDelete
  9. Utrolig kjekk oppgang til grillen. Jeg veit jo at du ikke er så lang, men tror du rekker opp når du står på øverste trinn?
    Fin-fin hage!!!
    Jeg kunne absolutt ikke vært noen NIB-dame. (For 2 mnd. siden ante jeg forresten ikke hva NIB var). Ikke er jeg blond heller, ikke naturlig og tror heller ikke unaturlig.

    Lummer klem fra Inger (føles som det nærmær sæ 30 grader her)

    ReplyDelete
  10. Mormor: ja, jeg ville jo helst ikke si det da. At trappa er laget for at jeg skal nå opp til grillen.. aiaiai BUSTED!!

    ReplyDelete
  11. Elin: stemmer, det var det som var terassen vår før. Det er derfor vi bygger en bittelitt større en;o) Trendy,jo -men greit å kunne snu seg.

    ReplyDelete
  12. hehe..jeg kunne sikkert vært en prima NIB dame, måtte kanskje bleket håret enda mer..men ellers, ingen heft. Bortsett fra at jeg måtte flyttet, brent og solgt alt jeg eier og har av ting og tang, og kjøpt nytt. Nei, all respekt til NIBBERNE, men de er nok i en annen liga enn meg, ja! :-)

    ReplyDelete
  13. He he he!! Nei jeg er ikke NIB materiale :)
    Luftig terasse og søt stol, det er jo rett og slett perfekt!!
    Å den trappen, supert til grilling!!

    ReplyDelete
  14. like your stile whitebite:-)
    Siden jeg ikke er med i nib som i norske interiør bloggere kan jeg da få bli med i din nib??
    Klem ♥

    ReplyDelete
  15. Linda: ja,det kan du Linda. Velkommen♥

    ReplyDelete
  16. Hehe, kul hage;))
    Men ikke like kul som vår...
    Vi har MYE lenger gress enn dere så!
    Og så har vi to ødelagte rokkeringer, en ødelagt sykkel, et fotballmål med mange hull i og et ødelagt tørkestativ!! Alt dette i vår minihage på 2 kvm! Og ja, naboen kan se det fra vinduene sine, vi bor i rekkehus... Shame on me!

    Klem Line

    ReplyDelete
  17. Herlig! Jeg elsker den litt ustriglete stilen og setter pris på overraskende momenter i hagen, som for eksempel en koselig trapp å sette seg ned på midt i alt det grønne eller flerfoldige meter med treningsutstyr for vordende turnere med en forkjærlighet for bommen;-))

    Min egen hage vokser litt vilt (selv om jeg jo luker litt i det aller verste ugresset innimellom for å holde det litt ordentlig), men det er akkurat slik jeg vil ha det. Og så liker jeg å arve planter, busker og trær. Faktisk er mye av hagen min hage-gjenbruk på høyt plan, når jeg tenker meg om.

    Og hva er egentlig poenget med å kjøpe seg planter og lage en hage dersom man bare skal klippe alt ned igjen??

    ReplyDelete
  18. Eg stemmer for deg på flekken!! Ein hage som inneheld det meste, passe frodig og rustikt;) Okei, eg veit i grunn ikkje heilt kva det siste ordet tyder, men frodig var det i alle fall:)

    ReplyDelete
  19. Tusen takk for koselig kommentar:)
    Herlig blogg du har altså, her skal jeg følge.
    Godt å se at det her flere som har samme stil i hagen som oss forøvrig ;)

    Ha en fin dag !

    ReplyDelete
  20. sånn hage som jeg også liker det der.........og så hadde du et veldig fint bed- bak den stolen!
    Jeg vil også bli med i hage-nib'en din.

    ReplyDelete
  21. Synes det var flott jeg! Jeg eier ikke grønne fingre, og er veldig glad for å ha kjøpt hus med FERDIG tillaget hage. Mannen slår plenen og jeg bare diller på verandaen.

    Dere har jo utrolig mange flotte vekster da! Skal ikke undervurdere den hagen der! Du skulle glatt fått være nabon min også!

    Klem til deg hilsen NIBerte... ;)

    ReplyDelete
  22. Deilig med litt skjermet hage - her er det innsyn nesten fra alle kanter... Og det er jo litt kjipt, spesielt når vi bor tett opp i gang/sykkelveien. Men alle vet hvertfall hvem vi er:-)

    ReplyDelete
  23. Tja, jeg ville gjerne vært med i NIB, jeg. Det er vel åpent for mangfold? Men heller ikke jeg skriver åtti prosent om interiør.

    ReplyDelete
  24. Er kriteriet at man skal skrive 80 % om interiør?
    Nei. Jeg er ingen NIB-dame. Og har ingen planer om å bli det heller. Litt av alt er mye bedre. Men jeg lar meg inspirere av nibberne..

    Fint gress du har. Og fin hekk og trær og buskvekst og alt mulig. Jada! Må alt være så på stell bestandig? Jeg bare lurer.

    ReplyDelete
  25. Ingen NIB-dame her heller. Men pleier å stikke innom i ny og ne. Ny og ne fordi det er veldig mye som er likt der. Syntes hagen din var super, jeg. Vi har en bratt hage, den er ikke så stilig.

    Fin helg!

    ReplyDelete
  26. Går nok ikke for å være noen NIB dame nei....
    Ligner nok for mye på Ole Brum; Ja takk begge deler.
    Tar gjerne noen tips fra Nib'erne da:)

    Og hagen min er nok et veldig ubleket lerret:)
    Er ikke så flink på hage jeg.
    MEn det begynner å bli godt med blomster på terrassen:)
    Trappa di var stilig:)
    Toneklem

    ReplyDelete
  27. Det virker som at din hage er like koselig, om ikke koseligere enn mange NIB hager :) jeg er nok ingen NIB. Jeg liker å ha det pent rundt meg,men det må være praktisk også, ellers gidder jeg ikke.. ikke gidder jeg bruke opp alle pengene mine på interiør heller............. Så ingen NIB her..

    ReplyDelete
  28. PS: jeg blogger igjen hver dag nå.. :)

    ReplyDelete
  29. Tre er vedunderleg vakre! Og eg har ingenting i mot høgt gras, men gressklipparen som nesten drpte foten min då eg var fire år er det verre med...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...