Tuesday, July 5

ferieplans

Naboene har pakket sakene sine, 
og dratt på 3 ukers ferie til Frankrike.

For en frankofil blogger høres ikke det særlig spennende ut.
Jeg har da vært i det landet flere ganger selv liksom.
Så jeg er overhodet ikke imponert.
Og overhodet, og absolutt ikke
misunnelig.

Niks.


Vi skal tross alt hit i en hel uke vi.
Tenk!

For å leke med Duplomenn.
Prøve å tyde språket.
 Og lære oss å drikke øl.


Og hit.

For å leke fine damer på Norges fineste strand.
Og speide etter Alexia 
Og hennes hjemmelagede is.


Og hit en liten kjapp tur.
Egentlig mest for å shoppe.

Og alle disse spennende planene trer i kraft først om 2 lange, uendelig laaange uker.

Har du store eller små planer i sommer?

32 comments:

  1. Begge deler,
    eller ingen av delene..
    Faktisk har jeg vel brukt opp de store planene mine...
    Men årets sommerfest gjenstår.
    Det liker jeg.

    ReplyDelete
  2. Dessuten skal jeg visst kanskje muligens på Gladmatfestivalen en tur.
    For første gang.

    ReplyDelete
  3. Små planer.. små turer..små bein. :-D


    I morgen skal vi, som faktisk bor midt i skogen og ser elg rett som det er, på Norsk Elgsenter.. :-D jadda.

    Ha en flott ferie.

    ReplyDelete
  4. Bondekona: Ja!det må du få med deg! Vi dessverre i DK akkurat da. Men jeg skal få med meg Cutty sark uka deretter.. Kjekt med liv i byen..

    ReplyDelete
  5. Bare lille Elin: det høres rolig og behagelig ut.. bortsett fra det med elgen da..

    ReplyDelete
  6. Alltid store planer. Lilleputthammer er stor nok det, men veldig forutsigbart og veldig trygt. Og når små slapper av da slapper store av, og det er jo det som er ferie:) Om to lange uker har jeg fortsatt en lang uke til på jobb, men SÅ er det ferie:)

    Og jeg tror jeg har sagt det før, men William har de herligste krøllene jeg vet om:) Han er bare skjønn Whitebite♥
    *klem*

    ReplyDelete
  7. Skal fikse stue på loftet, og så skal vi fikse stue på loftet, og så skal vi fikse vinduer på soverommene, og så skal vi fikse stue på loftet, og så skal vi fikse gulv på soverommene, og så skal vi fikse stue på loftet, og slik går nå dagene........

    Time vill shåv ;))

    ReplyDelete
  8. Pakker i bilen og drar "hjem" til oslo en tur i morgen..hvor lenge, det spørs hvor gøy vi får det..ellers, hjemmeferie og festivaler her i stavanger. Venter ennå veldig på sol.

    ReplyDelete
  9. Hanne: ohh..der traff du et stolt punkt! jeg elsker nemlig de krøllene..selv om de tynnes ut for hvert år..♥ Takk!
    Lilleputhammer høres kjempegøy ut! Egentlig er det masse å finne på her hjemme i Norge!

    ReplyDelete
  10. Guri: Know the feeling.. jeg skal male entrevegger, kjøkkenvegger, trapp, beise terrasse...ja, you name it! Så får vi se om det faktisk blir noe av da;o)'

    Frk.V: Oslo blir bra! Alltid finere vær der borte også. Men du kommer vel hjem til Gladmat og Cuttysark? God biltur!

    ReplyDelete
  11. Kommer hjem, klart jeg må ha med meg festivalene. Biltur, jeg gruer...redd for alt som kommer imot meg Hehe....burde kanskje kjørt om natta, men jeg er jo ikke noe nattmenneske som deg...går nok bra!

    ReplyDelete
  12. Ja, enig. Jeg takler nesten ikke lange bilturer lengre jeg. Smale, kronglete veier, store tyske bobiler foran og bak, og hissige fartsbøller. Men det hjelper å kjøre selv. Styre tempo og avstand til bil foran. (ja,du hører kanskje at vi har noen utfordringer ifht biljøring hos oss..?)

    ReplyDelete
  13. Vi hadde ei TO DO liste så lang som et vondt år for sommeren 2011. Altså ingen (hyggelige) uteskeielser eller turer for denne sommeren.....men så er vi jo snart ferdig med lista.....SJOKK! .....det må være det dårlige været....aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)

    ReplyDelete
  14. Det blir tur til Nice i september, men før det er planene uklare. Er jeg heldig så får jeg seiltur i middelhavet, men er jeg ikke heldig blir det sofaferie her hjemme i regnet.

    Den som venter får se... ;)

    ReplyDelete
  15. Siven: Nice er niiice! vært der 2 ganger, den ene gangen på språkreise. Heldige du!

    ReplyDelete
  16. Høyres no ut som bra ferie det der! Men skjønar det kan vera lenge å venta til.... Her blir det litt dilling heime og litt farting rundt i Norge.. Som vanleg;) Har i grunn aldri frista så mykje med charter eller storbyferie, får ta det når ungane blir litt større:)

    ReplyDelete
  17. hahahaaa! skal du til Sandvesanden whitebite?
    blir dårlig med hjemmelaget iskrem i denne heten...men se etter digert strandutstyr du, så skal jeg se etter liten gutt med perlekjede...lenge siden jeg har vært der- men er jo nødt til å være den stranda du mener?

    ReplyDelete
  18. er forresten ikke misunnelig på frankrikeferie jeg heller...ikke i hele tatt, neida...

    men skal jo på tulletur til kreta uten unger, skal ikke klage;)

    ReplyDelete
  19. Alexia: ja, noen skal til Kreta -mens andre foretrekker Sandvesanden;o) Synd med den isen! Har du tenkt på at det kan være lurt å fryse den?

    ReplyDelete
  20. ja lurte litt på det...men en fryseboks som varer helt til stranda? kanskje jeg finner det, smart du!

    og så er det noe som heter jatakk begge deler. Kan da dra til Sandvesanden innimellom Kretareisene mine..det er ingenting som er finere enn norsk sommer når det bare blir sommer.

    ReplyDelete
  21. Herlig sommerstemning....! Nå venter jeg bare på at skyene skal blåse bort, så kan vi åpne terrasedøra og slippe ut snuskeluskene(barna) så de får luftet seg i sommerluften! Vi skal være hjemme litt til, deretter bærer det avsted til hytta. Derfra skal vi kjøre(!) via sverige til køben og derfra til Jylland og sambo sin familie. Skal til Legoland, løveparken og ett eller annet badeland -avhengig av været..
    Tips til deg; gratis barnebillett i Legolandbrosjyre hos div. lekebutikker!

    God sommer til deg, klem fra meg!

    ReplyDelete
  22. Ååå håper på knallvær om 1 1/2 uke:) Da blir det camping og båtliv. Har fått fikset den (tror jeg)!
    Så jeg håper på mange fine dager - da blir det å besøke både norske og svenske skjærgårder (Koster, Villa Malla, Tønsberg osv). Ellers, ingen planer. Mye lesing, soling, avslapping og kos! Vi tar det som det kommer:)
    Må bare passe på å ha igjen litt feriepenger til i august, for da bærer ferden to the big apple!!! :)

    ReplyDelete
  23. Vel overstått bursdag i heimen;)
    Frankrike hadde absolutt vært noe, men det blir vel hytteliv på Nordmøre, tenker jeg;)
    Hadde sola kommet, hadde det vært paradis på jord:)
    Kos deg med ferieplaner, klemmings;)
    Herlige bilder!

    ReplyDelete
  24. Har mest små planer. Skulle gjerne tatt en tur til Legoland.

    ReplyDelete
  25. Ess, en mnd til vi har ferie ennå, så har ikke tenkt så mye på det ennå. Annet enn at vi skal på bobiltur til sverige og kjøpe billig smågodt... og annnet godt.... ;)

    Kose dere iallfall!! Hærlige bilder!
    klem

    ReplyDelete
  26. Vi skal bare være hjemme :) Hørtes spennede ut både det naboen og dere skulle da :)
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  27. Heisann hoppsann! Tusen takk for besøk hos meg! Alltid så kjekt å oppdage nye fine floggere! Har no lest litt opp og ned og frem og tilbake hos deg her nå. Herlig med en variert blogg!!!

    Sommerplanene er få her i gården iallfall, men håper på late dager med sol, is og kos. Skal ikke mere til, så er jeg happy!

    ReplyDelete
  28. Vart berre små planar her i år, så eg veit ikkje heilt kva som skjer dei neste vekene.
    Men du! Norges finaste strand ligg i Vågsøy i Sogn og Fjordane, Refvika heiter den!!!!

    ReplyDelete
  29. jeg planlegger å produsere nok blod til å komme meg ut av denne klamme fødeavdelingen, så jeg og min familie på FIRE kan nyte late dager på hytta! :)

    ReplyDelete
  30. God legolandferie til dere!!
    Jeg skal bli en bedre bloggvenn igjen til høsten, tenkte jeg... når vi har flyttet inn, pakket ut og satt på plass. Og sikkert snudd litt rundt på det meste igjen. Jepp, det skal jeg! :o)

    ReplyDelete
  31. Wow WB vi skal det samme som deg :O

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...