Wednesday, July 13

hvilket stjernetegn er du?



Jeg er Vær.

Og Væren kjennetegnes ved at han/hun er..
oppfinnsom, modig, entusiastisk, spontan, skarp, ofte kvikk i hodet, varm, hastverk. Liker å være først, liker handling, utfordringer og konkurranse.
Væren søker eventyr og har ofte et uvanlig høyt energinivå. Væren er den første til å ta en risiko.  De er ofte ledere, og dette er kanskje fordi de har stor tro på seg selv og sine lederegenskaper, samtidig som de misliker ”å bli sjefet med”. De er ikke kjent for å studere detaljene, men handler raskt.  Når de har noe å kjempe for, et problem å løse, eller en ny ide å gruble over, så tar de hurtig i bruk sine mentale evner og finner raskt en løsning. Noen ganger for raskt.Væren er dynamisk personlighet, og trekker til seg oppmerksomheten når de kommer inn i et rom. Væren er individualistisk og ambisjonene er høye. De foretrekker å ha ansvaret sjøl,og liker dårlig å bli dirigert. 

Jeg kan ikke akkurat påstå at denne beskrivelsen karakteriserer meg spesielt braMen noe stemmer nok.
Det som kjennetegner meg best er at jeg er viljesterk,
og jeg vet hva jeg vil.


Væren passer best sammen med Tvillingene, Løven, Vekten, Skytten og Vannmannen.
Tyren passer best sammen med Krepsen, Jomfruen, Skorpionen, Steinbukken og Fiskene.
Tvillingene passer best sammen med Væren, Løven, Vekten, Skytten og Vannmannen.
Krepsen passer best sammen med Tyren, Jomfruen, Skorpionen, Steinbukken og Fiskene.
Løven passer best sammen med Væren, Tvillingen, Vekten, Skytten og Vannmannen.
Jomfruen passer best sammen med Tyren, Krepsen, Skorpionen, Steinbukken og Fiskene.
Vekten passer best sammen med Væren, Tvillingene, Løven, Skytten og Vannmannen.
Skorpionen passer best sammen med Tyren, Krepsen, Jomfruen, Steinbukken og Fiskene.
Skytten passer best sammen med Væren, Tvillingen, Løven, Vekten og Vannmannen.
Steinbukken passer best sammen med Tyren, Jomfruen, Krepsen, Skorpionen og Fiskene.
Vannmannen passer best sammen med Væren, Tvillingene, Løven, Vekten og Skytten.
Fiskene passer best sammen med Tyren, Krepsen, Jomfruen, Skorpionen og Steinbukken.


Hvilket stjernetegn er du?
Og synes du at det karakteriserer deg riktig?

50 comments:

  1. "En Vekt ønsker å være like rettferdig med alle - også mot føttene sine

    ..derfor kan de få et problem når de skal ta på seg skoene. Skal de ta skoen på den venstre eller høyre skoen først?

    Du prøver alltid å skape fred og harmoni rundt deg. Dette gjelder hjemme såvel som på jobben. Du er flink til å snakke for deg og gir uttrykk for hva du mener. Ditt lune vesen og din sans for ærlighet vinner frem. Du strever etter å oppnå en varig livsbalanse og gjør likevektighet til et ideal. Denne balansen stemmer ikke alltid for andre og det kan derfor oppstå konflikter når du forsøker å få andre til å leve etter dine prinsipper. Du liker ikke å møte overmakt og egosentriske mennesker. Selv om du til tider selv kan være nok så egensentrisk. Når du skal ta på deg strømpene får du også mange ganger problemer med å bestemme deg for hvilken du skal ta på først. Du kunne jo være urettferdig mot den ene foten. Typisk for Vekter er at de viser hengivenhet i overflod og har få men utvalgte og spesielle lidenskaper. " hahaha- joda.....og så er jeg veldig ubesluttsom. Men det er fordi jeg må være helt sikker så jeg ikke er urettferdig. Og passer best sammen med Væren, Tvillingene, Løven, Skytten og Vannmannen. Sikkert....eksen var ingen av de tegnene......og du wb? jeg synes sånn som dette her er ganske fascinerende. Men også kinesisk astrologi. IKKE sånn som står i ukeblader og daglig i avisene- men personlighetsbeskrivelsene.

    ReplyDelete
  2. ....og så er det ikke rart jeg har blitt hengende her ved deg da, siden du er Vær? Min beste match? Ha en god natt søte du!

    ReplyDelete
  3. Varm er du i alle fall:)

    Jeg er Tyr. Gikk inn på feelings.no, og det meste stemte egentlig synes jeg. Men en ting kan jeg ikke kjenne meg igjen i. Tyren streber etter å få ting til å gro??? Hos meg er det mest STREVER med å få ting til å gro! (skrivefeil kanskje;-)

    Litt artig å se listen over her hvem som passer sammen med hvem. For mine to gode barndomsvenninner er henholdsvis jomfru og fisk. Og mannen er Kreps, så da MÅ det jo gå bra for oss;-) Ellers så tar jeg horoskop med en klype salt, men det er artig å lese.

    Ha en god torsdag Whitebite,
    klem fra meg:)

    ReplyDelete
  4. Alexia og Hanne: Ja,horoskop er noe annet - og det er bare tøys, synes nå jeg. Men jeg synes astrologi mht stjernetegn og dets karakteristikker er interessant!

    Så du er en typisk vekt Alexia? Haha,valgets kvaler.. !
    Bra vi matcher!

    Og tyren Hanne, ennå har vi ikke knuffet og stanget. For stjernetegn med horn passer visstnok ikke sammen, pga.staheten.
    Samboeren min er også en kreps. en følsom en.
    Og heller ingen match for meg. Hoho. Jaja.

    ReplyDelete
  5. Hanne: er mannen din en typisk kreps synes du? Det er min.. ;o)

    ReplyDelete
  6. Både jeg og Mathias er fisken, så egentlig skal vi jo ikke kunne gå sammen. Men jeg syns ingen av oss er typisk fisk.

    ReplyDelete
  7. Oppfinnsom, kvikk og varm - må vel være riktig på deg:)
    Jeg er kreps. Mye her som stemmer, men langtfra alt. Jeg er nok et følelsemenneske, men humørsvingninger det vet jeg ikke akkurat.
    Den kvinnelige krepsen gjør alt for de som står henne nær. Hun er en god mor, men har lett for å være en slitsom svigermor. Uff - må ha dette i tankene den gang mine håpefulle finner seg makker:))
    Gift med en vekt som jeg ser nå ikke skal passe med meg - hmmm... ikkje braaa!
    Foreløpig ser det iallefall ut til å gå strålende!!
    En nydelig torsdag til deg WB :))
    Sommerklem

    ReplyDelete
  8. Anja: fisken kan jeg lite om! Men at dere to er en perfekt match er det vel ingen tvil om! ;o)

    ReplyDelete
  9. Tonemor: Takk! Det er nok en del som stemmer, hvis man går inn og analyserer i dybden. Men jeg er TÅLMODIG! Så den stemmer overhodet ikke på meg.

    Humørssvningninger passer perfekt på min kreps. Jeg pleier å se etter om det er fullmåne, da er nemlig stemningen laber.. :o)
    Krepser er underlige! haha.

    ReplyDelete
  10. Jeg er løve og kjenner meg absolutt ikke igjen. Men det som er litt rart er at alle vet stjernetegnet sitt, men nesten ingen vet hvilken blodtype de er? rart, synes jeg!!!! Nå skal jeg på internettshopping etter Maileg-kaniner. Ønsk meg lykke til!!!!

    ReplyDelete
  11. Jeg er fisk, og det er litt sånn ja takk begge deler med disse karakteristikkene.....
    Noe stemmer og noe stemmer ikke, men det er nok mer som stemmer enn det er ting som ikke stemmer (den satt tenker jeg hi hi hi ;) )

    ReplyDelete
  12. Tvilling det er meg:
    'Du har en velutviklet sosial intelligens
    Du er ekstremt verbal
    Du elsker alt som er nytt og spennende
    Du er en notorisk flørt
    Du er nysgjerrig
    Du liker å lære nye ting
    Du er meget sosial
    Du kan gjøre flere ting på en gang'

    Jeg syns dette passer ganske godt på meg. Har sett andre mer utfyllende beskrivelser som også passer, men de fant jeg ikke nå. Det legges alltid vekt på at det snakkes mye hos tvillinger og at vi er rastløse.

    Stjernetegn er gøy! Men leser ikke horoskop jeg heller.

    ReplyDelete
  13. jeg er en typisk fisk. Jeg svever i min egen boble og er helt avhengig av å leve sammen med noen som henter meg inn når jeg vaser helt ut i fantasiperiferien hvor jeg syns det er så vakkert :) jeg er kreativ og ekstremt følsom :) og jeg drømmer og yver og ler. . . Og vil aller helst bare kose meg :)

    ReplyDelete
  14. Trollmora: det hørtes akkurat ut som meg.. Kanskje jeg er nærmere fisk, siden det er stjernetegnet etter mitt..? hmm..

    Siven: Tvillinger er kuule!

    ReplyDelete
  15. WB: JA! Jeg synes i alle fall selv at jeg er ganske så kul... Ehm! Nja... ;)

    ReplyDelete
  16. Vær jeg også! Kan vel ikke påstå at alt stemmer, men er nok noe ja ;) Men jeg er gift med en fisk! Hmmm... det er vel ingen regler uten unntak får jeg vel si da :)

    ReplyDelete
  17. Du som er så glad i gjettekonkurranser kan vel prøve å gjette meg? :-)

    ReplyDelete
  18. Mannen min er HELT KLART typisk kreps, humørsvingninger, han er følsom og overbeskyttende!!! Jeg er veldig praktisk anlagt og stoler mer på hodet enn på hjertet, han er er følelsemenneske og handler med hjertet. Har skapt en del "situasjoner" opp gjennom årene, men her er vi - 20 år senere og fortsatt sammen♥

    Bortsett fra lillesøsteren min som er tvillig består min nermeste familie av tyrer (mamma, jeg og en søster) og pappa som er vær, og vi er en nært knyttet familie som kommer veldig godt overens. Kanskje min og din tiltrekning baseres på gjensidig respekt og forståelse (den var dyyyyp;-) siden vi begge har horn?

    Jeg tror helt klart personligheten din blir påvirket av når du er født. Slik Tyren blir beskrevet; rolig, ryddig, fredsommelig, realistisk og praktisk, sta, skal litt til før en tyr blir sint men når den først blir det SMELLER det, liker ikke forandringer... alt dette stemmer veldig godt med min personlighet:)

    ReplyDelete
  19. Jeg er en vekt, ønsker ro og balanse i hverdagen, opptatt av det vakre...og så husker jeg ikke mer:O))
    Men jeg synes det er interessant.
    Klemmings;)

    ReplyDelete
  20. Elisaberh! jeg tipper du er en typisk FISK.
    Ikke sant?

    ReplyDelete
  21. Her var det jammen meg mange værer, fisker, vekter og krepser.. Ingen jomfruer altså?

    ReplyDelete
  22. He he, om du har klart å gjette deg til tegnet mitt uten å lete etter bursdagsinnlegg inne hos meg, er det ikke mindre enn absolutt imponerende!!

    Finnes elementer som stemmer for min del. Ofte er fisketegnet to fisker som svømmer bort fra hverandre, som nok er litt meg. Ikke at jeg rømmer, he he, men at jeg kan være både det ene og det andre ytterpunktet. Men det tegnet du har funnet, med to fisker som biter hverandre i halen....nei, det syntes jeg ikke virket særlig positivt, ha ha ha.

    ReplyDelete
  23. Må bare kommentere Monas kommentar om blodtype. Nei, for man må visst ha en sykehusinnleggelse eller fødsel for å få vite blodtypen sin.

    Jeg spurte legen for mange år sida om å få vite blodtypen, men fikk til svar at det fikk jeg tidsnok vite når jeg ble gravid....!

    ReplyDelete
  24. Mona/Elisabeth: Jeg vet min, men det er nok fordi jeg tidligere var blodgiver. ;)

    ReplyDelete
  25. Jeg vet også blodtypen min, og trodde det var noe alle visste..

    ReplyDelete
  26. ihaaa. ja, mye av det passer..:-D jeg er jo også vær..

    ReplyDelete
  27. Jeg er en løve. De elsker visst oppmerksomhet, kan være sjefete og brølete. Tror egentlig alt stemmer. Jeg er nok en veldig løve. Bortsett fra at den oppmerksomhetsbiten har endret seg litt etter at alderen har økt. Pappa er også væren. Gubben er tvilling. Så det er gøy å se at jeg passer sammen med begge :-)

    ReplyDelete
  28. Eg er kreps, og ein heilt typisk kreps også på godt og vondt;-)

    ReplyDelete
  29. Tvillingene! Og ja, mange av beskrivelsene jeg har lest synes jeg passer ganske så bra. Tror det til tider kan være vanskelig å bo sammen med meg ;)

    ReplyDelete
  30. Bondekona: jeg tror du er jomfru?

    ReplyDelete
  31. Jeg er jomfru. Men blir ofte litt deppa når jeg leser hva som kjennetegner dette tegnet. Og enda mer deppa når jeg må innrømme at endel stemmer...veldig godt.

    ReplyDelete
  32. Sønnen min er også jomfru..
    Ser at en del stemmer på deg ja, men jeg synes ikke det er negative særtrekk!

    ReplyDelete
  33. Bondekona: eller muligens skorpion.? (etter å ha lest om jomfruen..)

    ReplyDelete
  34. Du var nær, før du vaste deg bort i skorpionen..
    Jeg er faktisk Løve. Men helt på grensen til jomfruen.
    :)

    ReplyDelete
  35. ..og jeg hadde astrologi i valgfag på folkehøyskole. Der lærte jeg meg å regne ut ascendanter og sånn...engang..
    :)

    ReplyDelete
  36. Hei! Jeg er jomfru, og selvsagt stemmer en god del, men gjør det ikke det uansett hvilke stjernetegn vi leser om? Faktisk så er det ganske så mye som stemmer også, men jeg husker ikke helt hva... :-)

    Ellers tusen takk for hilsen på siden min også! Blir jo superglad for nye følgere, for aktiviteten er jo heller laber... :-) Jeg som ergrer meg over sider med ordbekreftelse, og ikke skjønner vitsen, og så har jeg det selv altså??? Hrmf... SKal prøve å fikse det ja!

    P.S. Bor slik til at jeg kan se Stokkavannet fra et stuevindu, og "mobilhotellet" i Tjensvollkrysset fra et annet... Hvor er jeg da sånn ca?
    Og du?

    ReplyDelete
  37. Jeg er fisk og har alltid syntes beskrivelsene passer ganske bra. En drømmer, kreativ, snill, følsom, tilpassningsdyktig og lett påvirkbar.
    Leste et sted for mange år siden at Fisken er forfengelig og må gjerne sminke/pynte seg bare for å gå ut til postkassen. Jepp, det er meg ;) Ok, har slakket litt opp på det, men det stemmer ganske bra :)

    ReplyDelete
  38. Bondekona: vet du hva? tro det eller ei! jeg satt og funderte på om det kunne være løve.. Og tenkte at nå må jeg stole på førsteinnskytelsen min. Men så leste jeg, og vaste meg bort til skorpion, som jeg tenkte at det egentlig ikke kunne være (min datter er skorpion..)

    ReplyDelete
  39. Kissamelissa: da bor du på Lassa eller Stokka..?

    ReplyDelete
  40. og det villeste er at på ungene passer det så utrolig godt.
    Min kunstneriske, rolige og pålitelige Tyrejente.
    En hypersosial, kreativ og vennlig Vannmann.
    Min lærelystne, humoristiske Skyttetenåring.
    Den sjarmerende Vektbabyen.

    ReplyDelete
  41. Whitebite said...

    Bondekona: ..og så matcher vi!

    ReplyDelete
  42. Litt høyere opp, Whitebite. Og du...? :-)

    ReplyDelete
  43. Byhaugen?!
    for der bor jeg!

    WB

    ReplyDelete
  44. Jeg tror jeg passer godt til stjernetegnet mitt. En del av meg, ihvertfall.

    ReplyDelete
  45. Pia: ja, du er nok en typisk... steinbukk?

    WB (egentlig ikke logga på)

    ReplyDelete
  46. Ha ha, det visste du fra før! Hvis ikke blir jeg småredd. Og imponert. Og lurer på åssen i huleste du kan vite sånt?

    ReplyDelete
  47. Pia: trodde du visste.. Jeg er synsk.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...