Monday, July 11

just can't get enough


Blogging 
er et fascinerende fenomen, synes jeg.
Jeg har oppdaget mange spennende mennesker der ute.
Fine mennesker. 
Og jeg liker at ikke alle er helt A4.
For det ville vært litt gjesp, spør du meg.


Noen bloggere faller man for.
Noen bloggere besøker man aldri igjen.

Noen bloggere føler man en samhørighet med..


Og man blir lett hekta.

Jeg har falt for flere.
Og dere vet hvem dere er.
Men jeg er ikke så flink til å sette ord på hvorfor og hva det er..

Det bare er noe der.
Hva faller du for ved en blogg?

25 comments:

  1. Ja si det du.....
    Det er nok bare den følelsen man får når man føler at noe er helt rett, rett og slett en skikkelig "mætsh" ;)

    ReplyDelete
  2. Eg trur eg fell for bloggane når eg føler at personane bak gjer så mykje av seg sjølv at eg blir litt kjend med dei via bloggen. Og at eg likar det eg "ser/les", og har tenkt ein del i same baner sjølv. Gjerne dei som skriv litt humoristisk om det dei tenkjer på. (Var eg flink å skildra deg no??)

    Det å gje av seg sjølv, er forresten ikkje einsbetydande med å visa kvar einaste vesle neglelakk ein har handla når ein er på byn. Synest no eg;)

    ReplyDelete
  3. Ikke lett å svare på.. men jeg liker både humor, ironi, alvor, fjas, barn, blomster, humler, bier, pinnsvin, strikking, gosh nå tar jeg visst helt av - og selvfølgelig å bli kjent med nye mennesker, og noen ganger klaffer bare altihopa :)

    ReplyDelete
  4. Jeg liker best mangfold.
    Kuuun strikking blir litt...kjedelig.
    Men da er det jo fint å kunne følge mange, så blir jo mangfoldet det man gjør det til selv.
    Ekstra kjekt med blogger som skriver om altslags, eller egentlig ingenting.
    Men er det blogger som ikke gir lyd tilbake, går jeg veeeldig fort lei.
    Så alt i alt: de må gi meg noe.
    :)
    Som du.

    ReplyDelete
  5. Jeg liker de med litt humor, eller som gir meg noe å tenke på, eller som gir gode tips, de som gir av seg sjøl på den ene eller andre måten- og jeg føler samhørighet med ja, nettopp, der sa du det!

    Har du fått deg ny pc nå forresten? Og fiiin sang, liker den gruppa der!

    ReplyDelete
  6. Du sa det akkurat som jeg føler det! Noen bare FALLER man for... Jeg falt for deg! Fordi du har humor, du tar ikke deg selv så "himla" høytidlig. Du har glimt i øyet, men er "voksen" allikevel. Du har en tanke bak meninger, og svadaen har en kvalitet over seg og en tanke bak seg.

    ReplyDelete
  7. som om jeg skulle sagt det selv. . . . Sånn ca :) jeg kan falle pladask for god pennføring med ironisk tvist og når jeg tenker over de bloggene jeg liker aller mest så har de det til felles at forfatteren byr på seg selv og er lite selvhøytidelig om i det hele tatt. . .
    Jeg kjeder meg fort jeg da. . . Og irriterer meg lett. . . Og koz & klemz er liksom helt ut men når jeg virkelig liker en blogg blir jeg. . . Sittende fast. . . Som nå. . . Ser du. . . Umulig å slippe talet. . . Ok. . . Prøver igjen. . . poff borte :)

    ReplyDelete
  8. Takk alle i hopa!
    dette var som varme kanelboller og sukkerspinn og salte pingviner og indrefilet servert på samme tid!

    Meningen var imidlertid ikke å jakte på ros..
    Ok da, kanskje det var det?
    Neida, det var ikke det.

    Mener akkurat det samme tilbake til dere. SMASKINGS!

    ReplyDelete
  9. Alexia: Jeg har vært så heldig å klare å inngå en deal med tenåringsdatteren og hennes dyrebare Mr.Mac. Jeg lovet henne noen nye sko i bytte mot en god del lånetid på hennes Mac. Selv om jeg synes Mac er komplisert da. Bloggingen går tross alt foran alt!!

    Hun er bare slik. Hun må bestikkes. Hun er en smart og djevelsk businesswoman. Men det er litt søtt da.

    ReplyDelete
  10. Bra du hadde en sko-deal å bruke! Godt du er litt mer tilbake.

    Er helt enig med Guri i det hun skriver oppi her, så jeg gidder ikke gjenta det.. bla oppover.. ellers ser denne bloggrekka som har kommentert over her veeeeldig kjent og kjær ut. :-D :-))

    ReplyDelete
  11. ...og forresten Trollmora: KOZ&KLEMZ 2u!!

    ReplyDelete
  12. Likar sånne som din, litt av kvart, med mykje humor :)

    ReplyDelete
  13. Liker veldig mange forskjellige blogger og det er, som du sier, vanskelig å sette ord på akkurat hvorfor man liker en blogg ekstra godt. Jeg liker blogger som handler om mye forskjellig og jeg må ha humor i det jeg leser eller ser. Liker også litt frekke poeng, gjerne med noen spark i riktige retninger..

    Lo ellers godt av bildeteksten over- for det er virkelige en sær ting dette her med blogging. Mange som kommuniserer de mest trivielle ting (meg selv inkludert- kommer ikke med en eneste viktig ytring i min blogg), vi sender utallige beskjeder ut i verden....og hvorfor? Ikke godt å si. Men jeg liker det :)

    ReplyDelete
  14. Jentunger og sko ja....der sa du noe! Og barn med sans for bizznizz er da bare flott?

    ReplyDelete
  15. Shy B: takk,og det samme rett tilbake til deg!
    Det er akkurat det jeg ønsker. Spesielt å være variert, og uhøytidelig. Samtidig som jeg faktisk, ofte indirekte, formidler et poeng..
    Ikke alltid alle tar poenget, men det er helt greit. Jeg kan bli vel komplisert til tider.

    Eple: Sært ja. Det er det! Og mange som ikke blogger, fatter jo ikke bæret av hva om er greia. Overhodet. Men er ikke enig i at du ikke sender ut viktige ytringer.. Jeg finner i allefall mange dype tanker der. Man sier kanskje mer enn man tror;o) Men jeg er muligens overtolkende iblant..
    Vil ha meeer fra deg!

    ReplyDelete
  16. Alexia: ja,kan hun ha lært det fra mora tro? Det med skoene?
    Hun ville faktisk ha like mine. Og da var saken lett. Men ingenting kommer gratis fra denne siden heller. Så som mor så datter.
    Men det vet nok du alt om!

    ReplyDelete
  17. Jeg kan starte med å si hvorfor jeg falt for din blogg (og deg). Du traff meg rett i hjertet med innlegget om din beste venn, så ydmykt og respektfullt. Selv om det innlegget var litt på siden av det jeg har lest etterpå så skriver du veldig godt og du fenger:) Jeg har så stor respekt for det du gjør, og jeg følte helt klart samhørighet med deg fra første dag!

    Ellers kan det være nesten hva som helst som gjør at jeg stopper opp i en blogg. En god oppskrift, et vakkert bilde, som Alexia nevnte; de som får meg til å tenke, humor, en god penn...

    Jenter med kremmergener kommer langt;-)

    God klem♥
    (og du; nå kan du ikke si at du ALDRI vinner noe lenger - har jeg lest;-)

    ReplyDelete
  18. Takker- og er glad for det du sier! For jeg har jo selvsagt meninger, og synes det er fint å høre at du finner dem i det jeg skriver. For tidvis føler jeg at det er villt at jeg bruker tid på å skrive om å miste hekle-jomfrudommen. He-he. Forresten- det er jo villt, uansett hvordan man snur og vender på det ;)

    Jeg håper nok på det samme som deg- at man samtidig som man er uhøytidlig også kan klare å formidle et poeng. Og der er du god! Virkelig! :)

    ReplyDelete
  19. Hanne: ja,jeg husker godt at det var ifbm det innlegget du dukket opp. LYKKE!
    Og meningen er å innimellom være litt seriøs, men jeg liker godt å ha det mest moro. Men av og til formidler jeg dypereliggende tanker mer indirekte.

    Nei,nå kan jeg ikke si at jeg aldri vinner lengre. Filler! Hvilken unnskyldning skal jeg nå bruke..?

    God klem tilbake til en av mine næreste kjære (hjerte skulle det vært her, men det klarer jeg ikke på denne rare Mac'en!)

    ReplyDelete
  20. Jeg faller for mange ulike blogger. Noen håndarbeidsblogger/interiørblogger, fordi de gir meg inspirasjon og mange mer hverdagsblogger. Jeg liker best den litt lette tonen. Det kan gjerne være noen alvorlige temaer innimellom, men ikke bare det. Liker et litt humoristisk og gjerne småironisk preg på tekster/bilder.
    Og så er det litt rart det her, at man etter hvert føler man kjenner personene bak bloggene, uten å noen gang ha møttes ;) Det er det nok mange ikkebloggere som ikke forstår. Blogging er absolutt gøy! :)

    ReplyDelete
  21. Noe morsomt, velskrevet, fine bilder, nært eller anderledes. Ingen fasit, man vet gjerne bare at man vil tilbake.

    ReplyDelete
  22. Enig i mye som allerede er nevnt. Pluss for velskrevet, humor, variasjon og "by på seg sjøl" dvs. være lite sjølhøytidelig, men heller ikke utleverende.

    ReplyDelete
  23. Blogging blir jammen fort en vane. Nå i disse sommerdager blir det ikke mange innlegg eller kommentarer, men jeg stikker innom:)
    Blogger som fører en herlig, ironisk, artig, velskrevet eller rett fra hjerte -penn faller jeg for, samt noen interiørblogger:) Artig å få noen tips og inspirasjon til hva jeg kan gjøre med "my humble home":))
    Noen liker man mer enn andre:)

    Sommerklem

    ReplyDelete
  24. Jeg faller for og liker uforutsigbarhet. (i rakemotsetning til hverdagslivet!) Noen blogger ser lik ut uansett når man er innom. Det blir kjedelig i lengden. Liker også humor og at bloggerne ikke er for selvhøytidelige!

    ReplyDelete
  25. eg falle for bilder, interiøret og måten en skrive på. Like best uhøytidlige litt morsomme og ironiske. Like sjølvsagt best de eg kjenne meg litt igjen i
    klem ♥

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...