Wednesday, July 27

på ville veier


Vi hadde en fin uke i Danmark.
Selv om den endte trist.


Selv om vi forvillet oss på landets forvirrende veier. 
Og hadde valgt å plassere oss selv midt på den jydske prærien..


..i et stort og fint sommerhus med mange, mange vinduer. 
Og høyt under taket akkurat som hjemme.


Selv om vi var 3 menn, 3 damer, 2 ungdommer, 1 ti-åring, 1 fem-åring, 1 blid baby..


Og en kulegrill.


Selv om vi oppdaget at dette landet er akkurat slik vi forlot det sist.


Og hadde glemt at det ikke finnes veiskilt.


Selv om vi brukte 2 hele dager i Legoland.


Hvor halve Europa også hadde tatt veien.


Selv om det ble mye kø..


..for en liten is.


Selv om legobygningene var akkurat som før..


..og ikke alt var like morsomt.


Selv om det egentlig var kjekkest når det nærmet seg stengetid.


Og vi igjen måtte finne veien tilbake til huset på prærien.


Selv om det eneste mor kunne bidra med var å beundre føttene sine.


Selv om vi bygget med lego også når vi ikke var i Legoland.


Og det neste dag var tilbake på veiene for å spore av.


Selv om vi måtte ty til desperate metoder.


Og ble tørste.


Selv om de nye solbrillene var superdyre.


Og vi burde ha husket alt dette fra forrige gang.
Og dratt til Sør-Frankrike istedet.


Har du vært i Legoland?
Og har du opplevd de ville veiers land bak rattet noen gang?

34 comments:

  1. For et herlig innlegg! Haha, jeg smilte "hele veien" :D

    Jeg har aldri vært i Legoland, men da jeg var yngre var jeg med familien på mang en ferietur med bil nedover kontinentet : )) Jeg har så utrolig mange gode minner, og jeg delte litt av noen av dem, noen innlegg lenger "ned" inne hos meg. Jeg satt ofte i passasjersetet som kartleser, og alt var herlig : )) Vi sporet veldig sjeldent av faktisk. Vår største avsproring var vel den gangen mamma misforsto det franske språk og endte opp med en knallrød, blodig biff... Eller kanskje den gangen pappa svingte av feil og endte opp på flyplass Schipol i Nederland med valget om kort- eller langtidsparkering : )) Helt fantastisk!

    Klem fra Silje <3

    ReplyDelete
  2. Vi klarte oss med en dag på legoland. Og ja, det var maaange der. Men så ikke deg. De føttene hadde jeg garantert lagt merke til. Vi må jo ha vært der nesten samtidig!? Høydepunktet for vår del tror jeg var Atlantis. Minstemor ble overstimulert av fisk og lys og lyd og sov så lenge at vi rakk å smugspise både is og sukkerspinn bak hennes rygg.

    ReplyDelete
  3. hehehehe!
    jaaaa vi kjørte oss vill. Og måtte skjule det.....godt å høre det ikke bare er meg som ikke eier stedsans hihi!

    ReplyDelete
  4. Jepp, vi har vært der, og vi har opplevd mangelen på veiskilt... Førte til fartsbot...

    Den beste opplevelsen av Legoland opplevde vi på en tur i september. Da var det akkurat passe med folk, og eldstemann, som da var 2 år og enda ingen ekspert på køkultur, kunne kjøre samme karusell gang på gang uten å forlate den imellom :o)

    ReplyDelete
  5. Hehe - herlig WB:) Kjenner jeg virkelig har savnet innleggene dine mens du var borte.

    Jeg har faktisk spilt i Legoland, på en korpstur da jeg spilte i skolemusikken:) Hadde noen turer sammen med familien også da jeg bodde hjemme, men jeg har ikke vært der med min egen familie (mann og barn mener jeg), vi stopper på Øyer vi:)

    Å bo på prærien uten skilt høres ut som en utfordring! Ikke mye hjelp i deg heller ser jeg;-) Og du; ingen kø er for lang for å kjøpe Ben&Jerry´s!

    Takk for at du tok oss med på tur,
    klem fra Hanne:o)

    ReplyDelete
  6. Genialt, neste gang kjører vi bare videre til frankrike eller va? hihih :P

    ReplyDelete
  7. Neste gang flyyyyr vi!!! Herlig oppsummering søs!
    Love you all! :) klms

    ReplyDelete
  8. Hihi, som og høre meg selv for noen år tilbake...:))
    Da ungene var små var vi hvert eneste år i Danmark, på forskjellige steder... Og nei, de har IKKE skilt!!

    Har vært i Legoland mange ganger og jeg liker også best stengetidene;))

    Savner det jeg... sukk...

    Mange fine bilder foressten!

    Klem line

    ReplyDelete
  9. hehehehehehe, herlig! :-D

    Jeg har ikke vært i legoland...ennå..men regner med at det ikke er noen vei utenom om noen år. Takket være deg og en venninne av meg som var der i helga vet jeg nå hva jeg kan vente meg.

    Gruer meg alt. Takk til dere. ;-)

    ReplyDelete
  10. Fin ferierapport. Var i Legoland i begynnelsen av juli og fant ut at vi likte Djurs Sommeland, som vi besøkte noen dager senere, mye bedre.

    Men til neste år drar vi til Sør-Frankrike.

    velkommen hjem!

    ReplyDelete
  11. Herlig "reportasje", WB! Ja, jeg har vært i legoland, to ganger..tror det blir med de. Men Danmark er jo deilig, da!!! ;-) Husk det til neste sommer da, Sør Frankriket!!!!!

    ReplyDelete
  12. Herlig innlegg!!!
    Nei vi har ikke besøkt legoland. Vi holder oss til Norge eller USA..........

    ReplyDelete
  13. Har aldri vært i legoland, men har feriert en gang i Danmark med barn....og etter det dro vi til Sør-Frankrike hvert år:O) Danmark er et flott ferieland, og brukbar kjørelengde. Vi har kjørt til midt i Spania en gang, det var en etappe for langt:)
    Herlige bilder og tekst!
    Nyt dagen, klem fra meg;)

    ReplyDelete
  14. hihihi... nei, har ikke vært i legoland... men har vært i eurodisney..... huffameg.... stakkars unger som betaler på tusenvis for å stå i kø!

    Arti innlegg her og flotte bilder... men seriøst, gikk du hele dagen i flippflopper? Wow..... Jeg klarer ikke å handle engang med flippflopper på :) Men.... ikke sikkert du er raumatisk du :) hihi

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Trollmora: klart jeg ikke gikk med de flippfloppene!! I gull og greier!
    Hadde dem bare på meg i bilen. Og de er ikke helt meg, bare for å ha det sagt. Men av og til må jeg bare flippe ut litt.
    ;o)

    ReplyDelete
  17. Surresilje: Vi var der 19. og 20.juli. Dere?

    ReplyDelete
  18. Hilde: Ja, det er på tider utenom høysesongen at man får oppleve Legoland på sitt beste!

    Elin: Legoland er gøy! Virkelig, bare ikke i fellesferien.

    ReplyDelete
  19. Elsker Legoland, men har nok fått litt overdose etter å ha vært der hver sommer omtrent siden eldstemann var liten.
    Lenge siden jeg fant ut at parkene,-altså fornøyelsesparkene-er best å besøke utenom høysesong!
    Ser ut som fin ferie uansett.
    :)
    Og fint vær???
    Det har jeg nesten aldri opplevd.

    ReplyDelete
  20. Bondekona: er glad i Legoland selv. Og faktisk en av de kjekkeste besøkene hadde vi da eldstemann var 2 år og det regnet.
    ;o)

    ReplyDelete
  21. foresten; vi var heldige med været ja. Sol og varmt. Vi valgte de dagene det var meldt best vær, og det var tilfeldigvis de dagene flest besøker parken (tirsdager og onsdager)

    ReplyDelete
  22. Ikke vært der. Men det så igrunnen ganske greit ut der.-Og skjønner godt at mor beundret føttene sine. Fine sandaler.

    ReplyDelete
  23. En fin feriehistorie. Jeg liker måten du kombinerer bilder og tekst på.

    ReplyDelete
  24. Hello hello Baby Lou! Hvor har du vært? og takk, kjøpt på salg på 70%. Ellers hadde jeg neppe kjøpt dem.

    Lammelaartanker: thanx!

    ReplyDelete
  25. Ja til alt!!! Men fin reportasje du hadde der :)

    ReplyDelete
  26. haha whitebite du e den beste! Knall innlegg fikk fram smilet i meg her på morrakvisten! Thanks:-))

    ReplyDelete
  27. Oh yes, selvsagt har man vært i Legoland! Men det var forrige gang jeg hadde små unger... så nå bærer det nok snart i vei igjen! Neste år, kanskje... eller kanskje jeg også velger Franrike, lang tur om man kjører, men verdt det!

    Og hvorfor får jeg ikke lagt igjen kommentarer med google-konto tro?? Må bruke navn/nettsted... Argh!

    ReplyDelete
  28. Hege Aida: Godt å ha deg tilbake! Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med innloggingsproblemet. Men jeg vet flere har slitt med det problemet.

    ReplyDelete
  29. Jeg ser nå at jeg skrev feil.
    Legoland=Danmark.
    Legoland har vi bare vært i et par ganger,
    men det er et herlig sted.
    Neste besøk blir nok utenom høysesongen,
    da er alt så mye kjekkere.

    Sa jeg at det var nydelige bilder?

    Nydelige bilder.

    ReplyDelete
  30. Bondekona: klarer ikke se feilen! Dum som jeg tydeligvis er. ;o)

    ReplyDelete
  31. Haha! Det huset har eg og vore i! Evt. eit anna feriehus med heilt same utforming... Verka i alle fall meget kjend! Synest forresten legolandturen verka kjend den og.... Klem!

    ReplyDelete
  32. Ikke vært i Legoland! Men på prærien i Danmark - jadda! Etter det er vi meeeeget nøye med å se på husbeskrivelsen hvor langt det er til nærmeste butikk og strand... Maks. 400 meter dette år. Flotte sommerhus har danskene, men noen ligger til der "ingen skulle tru at nokon kunne bu" ;)

    Herlige bilder og herlig feriefortelling!

    ReplyDelete
  33. Røsslyng: kult!

    Mormor: Stedsans kan være lurt å ha i Danmark, ja..og de der teite parkeringsskivene.

    ReplyDelete
  34. Vi var i Legoland FØR vi fikk barn, og samboeren HATER karuseller og berg og dalbaner..... Hva gjør man ikke for håpefulle onkelbarn... :) Vi må vel tilbake engang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...