Saturday, July 30

to do or not to do


        Sommeren er en forunderlig tid.
                                                        Hjemme hos oss.
                                                      Mor går opp trapper, ned trapper.
                                                                    Og fra rom til rom.
                               Og der inne finner hun alt annet enn ro og fred.
                                                  For i lyset av sommerens sterke solskinnglimt. 


..hører hun bedende stemmer.


Fra lister som falmer i mangel på omsorg.


Fra tak som maser om hvitmalte klær.


Fra stumme, grimasskjærende dustetapetvegger som gjør det best i å lukke munnen.


Fra gulv som skriker om å få komme seg til pokker ut.

Og mor tenker.


At vi ikke har fått laget is av den nye lego-isformen enda.


At jordbær i grunnen..


..har flere bruksmåter.


Og at slike viktige saker egentlig tar uendelig lang tid.

Eller er det bare meg?
Har du mye som burde,skulle,kunne vært gjort i huset? 

23 comments:

  1. Her er det ingen stemmer, men det kan jo hende det er fordi her ikke er sol???

    Jeg går og venter på en spisestue som blir levert i slutten av august, og har planer om at jeg skal ta stua før den kommer... kanskje! Eller få malt alle vinduskarmene... kanskje. Eller... Mangler ikke på prosjekt, men de roper bare ikke høyt nok;-)

    Tøffe isformer, i følge Alexander var de faktisk "skikkelig råkule";-)

    Ha en strålende dag WB
    klem fra meg:)

    ReplyDelete
  2. Ah... Tusen ting! Jeg er fæl til å virre mellom alt som skal gjøres. Som nå. Nå skal jeg male lister, fylle på med litt akryl i sprekker her og der, sy ferdig en kjole, rydde kjøkkenet, vaske vinduer, rydde 2 barnerom, sette på vaskemaskinen, male ei bokhylle, og var det noe mer? Og her sitter jeg på nettet! Men snaaart skal jeg gjøre litt av alt, og kanskje blir jeg ferdig med noe... Det er enklere med storjobber, synes jeg. Alle småjobbene er det som fører til virring.
    Knallkule isformer da :)

    ReplyDelete
  3. Mange, mange, mange burdeprosjekt...som ikke bli annet enn bare det..fordi jeg ikke gidder, fordi klesvask og lørdagsgodt er så mye viktigere. Har boder som skulle vært tømt, vegger og tak skulle vært malt, et soverom skulle blitt nytt. Jeg dikter visst opp små, viktige, overkommelige prosjekt, så de store kan utsettes ennå lenger.. men nå, tur til byen for å kjøpe det viktige lørdagsgodtet... tuddeLu!

    ReplyDelete
  4. Kule isformer.
    Har litt lyst til å reise til legoland kun for dem,
    merker jeg..
    Joda, her burde
    alt
    blitt gjort.
    Men
    det er kjekkere å plukke rips med kidsa, se film med tenåringen og være på trampolinen med babyen...og lese blogg. Høre musikk..
    Men nå!
    Nå!
    Skal jeg ta med meg radioen ut i garasjen og bli ferdig med den &=¤#&"@$ ryddinga.
    Hvis jeg kommer så langt.

    ReplyDelete
  5. Hanne: Det er nok bare en ting å gjøre -sette i gang;o)
    Alexander: takk :o)

    Hilde: Virring her også. Og akryl...fysj,det er det kjedeligste jeg vet!

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Frk Virrum og Bondekona: ja..er ikke det rart. Det er med ett så fryktelig mange andre ting som blir "viktige".. ;o) Og hei!! nå skinner sola her!!!
    Da kan man jo ikke være inne og male. Jippi!

    ReplyDelete
  8. Veldig mye to do her også, men jordbær og is er viktigst!
    Flott at sola kommer, jeg prøver jo hele tida å sende noe av denne varmen vi har her i Østfold ut over det ganske land! Da virkær det!

    ReplyDelete
  9. Ja, ja, "må gjere" lista er ikkje blitt så veldig mykje kortare i løpet av sommaren....
    Jordbær og is,hytte, sol og bading er heilt klart viktigast!
    Og no er ferien forbi....

    ReplyDelete
  10. Jordbær kommer først ;)

    ReplyDelete
  11. Iiik, ja, jeg har en uendelig lang liste, desverre... Men nå er det sommervær og huset får bare SKRIKE;))

    KLem line

    ReplyDelete
  12. Å hallo, vi har en laaaang liste. Og om du leste innlegget mitt om feriens fire faser kan jeg glatt opplyse at jeg nå er i siste, oppvåkningen. For vi har ikke fått gjort en dritt av tingene på den lista. Om jeg skal være litt raus med meg selv så kan vi late som om rense stekeovnen sto på den lista, for det har jeg faktis gjort....

    ReplyDelete
  13. Alltid mye i huset som skulle vært gjort, men husarbeid er ALDRI morsomt!! Det er alt for mye annet som er mye artigere ;)
    Min erfaring er at husarbeidet ikke gjør seg selv og det finner jeg igjen en annen dag :))
    Klæm

    ReplyDelete
  14. Oi, legois har jeg aldri sett. Nå ble jeg misunnelig kjenner jeg. Selvom vi har flyttet inn i et nybygd hus så er listen SÅ lang at jeg blir uvel av å forsøke å få det ned svart på hvitt.. Derfor lar jeg det henge i løse luften. Vi har ufattelig MYE igjen som MÅ gjøres, men dessverre er det bare 24 timer i døgnet.. Så jeg føler med deg, og skulle ønske jeg kunne trøste meg med en legois ;-)

    ReplyDelete
  15. Is og jordbær 4ever! Glad jeg er bortreist nå, jeg hører nemlig ikke alle "skulle gjort" ropene helt til Sunnmøre:) Her har man heller vært på festival. Nice!

    ReplyDelete
  16. Åh! Det finnes tusenvis av burdeburde i en nyinflyttet leilighet... Men det finnes også sommerferie, hvor man ikke GIDDER tenke på burdeburde... :)

    ReplyDelete
  17. Jadå, mykje som ropar her, men dei ropar ikkje på meg, for eg er heilt utan praktisk sans;) Og mannen har bygd leikehus (i eitt år), som stod (så godt som) ferdig idag! No søv jenta og mannen der, så eg kan endeleg få blogga i fred og ro...

    Forresten er eg heilt einig i at jordbær og is er mykje mykje viktigare enn lister og maling og slikt. Det gjeld å nyte augneblunkane! Klem <3

    ReplyDelete
  18. Om sommeren gjør vi bare det vi har lyst til. Den er for kort til å brukes til kjedelig vedlikehold innendørs. Det kan gjøres en regntung høstdag, men de dagene skal egentlig brukes til å kose seg innendørs siden det er så ufyselig ute....

    ReplyDelete
  19. Fru Tunheim: enig! men for meg er det slik at jeg ikke har energi til slikt etter jobb på ufyselige høstdager.. Men jeg har blitt flinkere til å la enkelte ting ligge. Velkommen hit forresten!

    ReplyDelete
  20. Her er vi tross alt ikke så bortskjemt med sol, i vårt lille land, så nyt dagene med de morsomme tingene! De andre får vi ta etterhvert... kommer nok alltids en regnværsdag! :D

    ReplyDelete
  21. Nei, det er bare deg, WB. Her i huset er alt på stell, hele tia, 24-7, 4 uker i måneden, 12 måneder i året. Jup.. eller.. nei.. det var visst ikke her det... isj da. Men jordbær og is er viktigere. :-)

    ReplyDelete
  22. Jeg har også lister..men har tilføyd "har lyst til" punkt..de må jo også gjennomføres..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...