Wednesday, August 17

do you need a hug?



Som babyer smiler vi til dem som møter blikket vårt.
Og vi smiler gjerne i søvne.


Et sted på veien mister vi det naturlige smilet.
Vi blir mer reserverte, og selektive.

Det sies at de som smiler minst,
er de som har størst behov for smil fra andre..


Det sies også at de som sjeldent deler ut klemmer,
er de som har størst  glede av 
å  klemmer..


Selv er jeg flink til å dele ut smil og klemmer på nettet..


Men kunne vært flinkere i virkelighetens verden .


Det vil jeg gjøre noe med.
Trenger du en klem?


Er du flink til å dele ut klemmene dine?

24 comments:

  1. Godt å våkne opp til en klem!! Alle trenger en god klem i blandt, så jeg sender en tilbake:)
    Jeg skal smile til alle jeg møter på bussen i dag, bare for å se om noen smiler tilbake:) Enten så får jeg masse smil eller så kommer de hvitkledde mennene for å hente meg......
    Ha en fin dag!
    Mona

    ReplyDelete
  2. Er ikke så flink på det der med klemming, men jeg har noen som gir meg noen skikkelig gode av og til.

    Et smil er også litt som en klem. Som en sleng-klem? ;)

    ReplyDelete
  3. Det er utrolig godt når noen oppfatter at du har behov for en klem- da føler man seg ikke helt alene:) I vår familie er vi gode på klemmer! Tror faktisk jeg er ganske god på klemmer med venner også:)) jeg deler gjerne;)
    Prøver å smile og være glad, men det er ikke alltid like lett. Når man har en dårlig dag er det godt med smil og klem tilbake;)
    Men alle har vi vel vår komfortsone:))
    Ønsker deg en strør de dag med mange smil og klemmer.
    Smilende klem fra meg:))

    ReplyDelete
  4. Ja jeg er flink til å dele ut kler og si ifra når jeg trenger en selv

    ReplyDelete
  5. Det er bevist at klemmer har en helt klar terapeutisk virkning.. Jeg har egentlig ikke vært noen klemmer før det siste året,egentlig. Nå klemmer jeg gjerne .. og tar gjerne imot en klem.
    :-) ha en fin dag!

    ReplyDelete
  6. Ja takk:) Er ikkje så flink heller, men klemmer mykje på borna mine då... Elles blir det mest hei-og-hade-klemming på dei eg ikkje ser så ofte. Dumt i grunn. Kanskje eg også må skjerpa meg?

    ReplyDelete
  7. Tror jeg er ganske flink til å klemme :)
    Spør du ungene er jeg nok i flinkeste laget enkelte ganger ;)) Koseklemmer på Handyman hver dag :)
    Sender en STOR klem tilbake til deg :))

    ReplyDelete
  8. Ja det er jeg flink til!!!! Klemmmer både den ene og den andre ;)

    Klem til deg!!

    ReplyDelete
  9. Jeg er god på klemming, kanskje mer i virkeligheten enn her? Må skjerpe meg! Trenger alltid en klem ♥ Smil også ☺

    Klem og smil fra meg ♥

    ReplyDelete
  10. klem til deg hvertfall!
    Jeg har ikke vært god på det der med klemming nei, unntatt på egne unger. Men prøver skjerpe meg- alle trenger en klem! Og så leste jeg engang at "man angrer aldri på en klem man ga- men noen ganger på de man ikke ga" eller noe i den dur... Og det tror jeg er sant! Eller har du noengang gitt en klem og angret etterpå?

    ReplyDelete
  11. Jeg kan helt klart bli bedre!!!
    Bra skrevet:)
    Klem til deg:))

    ReplyDelete
  12. Veldig sant det du skriver, godt innlegg.
    Jeg er ingen klemmer, er redd for å invadere...
    Kan vel bli bedre, handler det ikke litt om å tørre?
    Men..alle trenger vel en klem avogtil?
    Uansett, klem fra meg til deg!

    ReplyDelete
  13. Jeg klemmer nok ungene mer enn de vil selv, men er vel sånn midt på treet i forhold til andre. Kan nok dele ut litt flere :) Men smiler mye, det gjør jeg! ;))))
    Smil og klem til deg, med ønske om en flotters dag :)))

    ReplyDelete
  14. Skjønne bildet på toppen - tnåååå ♥
    I dag trenger jeg mange klemmer... og jeg har allerede fått noen;)
    Men vi skulle blitt MYYYE flinkere til dette i hverdagen, det er jo så kos med en klem ♥

    Får mange her i bloggeland da, og jeg deler ut endel av de og, hehe;)

    KLEM Line;)

    ReplyDelete
  15. Jeg prøver å være det bevist. Spesielt til min mormor som bor alene. Prøver å ha noen form for hudkontakt med henne hver gang jeg ser henne. Selv er jeg avhengig av hudkontakt og knusekoser til stadighet Jenta vår, Gutten slipper knusinga.. ennå... Mannen må også tvangsklemmes, da han ikke er like "flink" som meg til å gi kroppskontakt. Men utenfor familien min er jeg nok ikke "flink nok"!!!

    ReplyDelete
  16. Jeg er en klemmer :) Men ikke alle er mottakelig for en klem og det merker du ;) Og da lar jeg være . Klemmer på mannen min mange ganger for dagen . men sønnen (14 år ) er inne i en "fase" der han blir helt stiv , når mor klemmer ( det kalles vel fjortisfakter ) .

    KLEM fra meg :)

    ReplyDelete
  17. Jeg smiler ihvertfall til alle, men kunne sikkert blitt flinkere på klemming;)
    ..men klemmings fra meg;)

    ReplyDelete
  18. Finfint innlegg! Eg smiler her :)) Men det ser du vel? :)
    In the real life er eg raus med smil, men eg er ikkje ein sånn veldig koz og klemz type:)
    No skulle det ligge ved nokre hjertleg hjerter, men det taklar ikkje denne gamle maskina. Har vel fått "oppskrift" på hjerter frå deg ein gong, men det er altså maskina som er for gammal, ikkje eg!! That's a fact!
    Dessutan får eg ikkje laga blogginnlegg via datamaskina i dag, så eg kunne trenge ein klemz ;)

    ReplyDelete
  19. ShyB: STOOOR klem, og min dypeste sympati!

    ReplyDelete
  20. Og en lang og klam klem fra meg til dere alle ♥

    ReplyDelete
  21. Jatakk.
    Jeg klemmer vel de nærmeste hei og farvel når det er en stund siden sist (og det er det alltid)
    Kunne sikkert vært flinkere..
    Men jeg smiler mye.
    Også til de som ikke smiler.
    Og noen ganger
    får jeg smil tilbake.
    :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...