Monday, August 15

er du en av dem som alltid..


slanker seg?


Au da.


You poor thing.


Hvordan føles det å bare knaske grønnsaker?


En kollega av meg.
 Hun spiser bare egg.


Hardkokte egg


Bløtkokte egg


Brune egg


Store egg


Flate egg


Kaldbodige egg


Og vispa egg.

For et herlig og eggende liv?

Jeg tenker nå mitt.

Kunne du bare spist egg?
Og hva synes du egentlig om slanking og dietter?


Ikke meningen å harselere med dere som slanker dere! Men jeg er ganske lei det evige slankemaset rundt omkring, spesielt på jobben min er det et evig slankekjør. Jeg synes det er et kjedelig tema. og unødvendig å snakke om hele tiden. Selv har jeg mer tro på et bevisst og balansert kosthold, og det å bevege på seg en del. Men for alt i verden jeg er overhodet ikke flink selv.
Selv om jeg har begynt å jogge. Men årsaken til det er ikke slanking, det er behovet for energi.

27 comments:

  1. Liker ikke egg. Skulle jeg levd på dét ville jeg garantert blitt slank. Slanking, lurt og nødvendig for mange, men tull for minst like mange. Trening og normalt kosthold, ja. Aksept for at vi alle ser ulike ut, ja. Men slanking for slankings skyld, som tema i lunsjen og på kafe...kjedelig.

    ReplyDelete
  2. Det var da et utrolig passende innlegg for meg å lese akkurat nå, skal bare legge bort saltstengene og dip, og sette brusa mi i kjøleskapet (og jeg tuller faktisk ikke;-).

    Jeg elsker eggesalat og eggerøre til spekemat og røykalaks, og er kjent for å innta uante mengder i perioder. Men å leve kun på egg - det hadde jeg ikke greid.

    Ordet slanking forbinder jeg med dietter, og det funker ikke. Under første svangerskapet fordoblet jeg nesten vekta mi, og ble temmelig desperat etterpå. Har nok sikkert prøvd det som finnes av dietter og slankemidler. Gikk så det suste første to dagene,og så skar det seg så det grein etter tredje dagen når jeg sprakk. Først når jeg sluttet å slanke meg og begynte å spise normalt gikk vekten nedover. Så jeg tror ikke på slanking hvis du mener det samme som jeg.

    ReplyDelete
  3. jo,men er det ikke enda lurere å ikke komme dit at man må ty til slanking?
    og finnes det ikke bedre metoder i mange tilfeller? -men enig,kjedelige greier.

    ReplyDelete
  4. haha, Hannemor -der skrev vi akkurat på likt, vi nattefolk. Så den over her var til frk.Virrum;o)

    så enog, så enig med deg. Slanking holder ikke, jeg har mer tro på å finne en balanse -når det gjelder alt.

    ReplyDelete
  5. Mente vel at trening og normalt, sunt kosthold på det jevne, jabnå, er både best og motvirker behov for slank. Tror jeg. Mange har segselv å takke når slanking må til. Huff...må sove nå...seint. natta!

    ReplyDelete
  6. Nei, driver ikke med sånn.
    Prøvde å slanke meg en gang, men det tok litt overhånd..
    Vil jo så gjerne gjøre det skikkelig.

    Kjente det var på tide med et eller annet nå for en liten stund siden, og kuttet ned litt på karbohydratene, det holder lenge.

    Badevekt har jeg aldri eid.

    ReplyDelete
  7. Jeg har prøvd derre eggkuren, funka dårlig. Dessuten gikk det flere måneder før jeg klarte å se en eggkartong uten å få brekkninger.
    Så nå går jeg på jegspiserdetsompassermegkuren. Mye gladere og trivselen er stor. Vekta har jeg kastet!
    Ha en super dag!!!!

    ReplyDelete
  8. Kunne ikke levd på egg. Vel kan man gjøre mye ut av egg, men det er fortsatt egg, og jeg hadde blitt lei rimelig fort.
    Skulle gjerne blitt kvitt noen gravidekilo som aldri har villet fjerne seg selv, men noe voldsom slanking gidder jeg ikke. Kosthold og trening får ta det de kan.

    ReplyDelete
  9. Jeg har ikke selvdisiplin til å slanke meg. Punktum.

    ReplyDelete
  10. dieter er bortkasta tid, når du da går tilbake til normalt liv så vil du jo bare rase opp i vekt igjen.

    ReplyDelete
  11. Levd på bare egg ! Nei det er ikke aktuelt ,da kan jeg heller leve med noen kilo ekstra . Jeg har prøvd Grete Roede . Og det funker ;) Spise mindre og røre seg mere !

    ReplyDelete
  12. Bare egg??!!! Nei nei det hadde ikke gått!
    Slanking, nei vari endring i matveien og mer bevegelse. Det satser vi på her......

    ReplyDelete
  13. Jeg kunne aldri levd på egg, har prøvd og det gikk heller dårlig, det og alle de andre slankekurene mine. Slanking har fått meg hit jeg er i dad så slanking er banneord for meg. Hvorfor kan du lese her http://kampenmin1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Jeg tror ikke det finnes bedre alternativ enn sunt kosthold og trim..kun lørdagsgodt...høres enkelt ut, men er det dessverre ikke:O) Så det er vel derfor folk tyr til det drastiske, men så er de ferdig med kuren, og vips tilbake igjen. Man må legge om kosten!..og begynne å røre seg, her sliter jeg;)
    Klemmings;)

    ReplyDelete
  15. Slanking er noe dritt!! Men det er nok ikke noe jeg kommer utenom er jeg redd :( Vet hva som må til, men det var det å gjøre det da ;)
    Egg er godt en gang i blant, men ikke hele tia....
    Klæm

    ReplyDelete
  16. Jeg har ikke vekt,men legen min fant elegant ut at jeg har lagt på ti! kilo etter at jeg sluttet å røyke for syv! mnd siden. Jeg synes jeg er fin. Og sunn. Og trener og spiser som vanlig. Jeg tror ikke slanking er så sunt ..

    ReplyDelete
  17. man må være lit nøye om man får i seg- også mosjonere seg! ( hater ordet trening jeg...) det er måter å gå ned i vekt uten å overdrive...

    ReplyDelete
  18. Det er jaggu meg ikke lett og bare skulle få i seg alt det kaninforet her..Nei da hadde livet vært trist for min del!Jeg elsker og stå på kjøkkenet med rødvin i glasset og kokkelere:O))Egg er digg men med brødskive og en god smørklatt til:O)))Tar av meg hatten for de som klarer og være stenge med seg selv og dietten!Jeg er som regel ikke der men prøver og ha sunn god hverdagsmat og litt mer festmat i helgene:O))

    ReplyDelete
  19. Har lagt opp slanking. Slanka meg noen ganger før da jeg var yngre. Been there, done that.
    Har funnet ut at alle ikke bør se like ut. Og at det er mange ting som er viktigere enn noen kilo for mye. God helse for eksempel.
    Bare egg hadde jeg blitt gæærn av.
    Bedre enn noen kilo for mye enn noen for lite syns jeg :)

    ReplyDelete
  20. En diett med å spise bare egg vil ikke vare lenge før en sprekker og stapper i seg annen mat. For min del tenker jeg på hva jeg spiser hver dag for ikke å legge på meg og det er uendelig for gjort å få et kilo og to ekstra på mage og lår...det beste er jo selvfølgelig å finne en balanse mellom inntak og forbruk. Hadde det vært enkelt hadde ingen av oss vært overvektige.

    ReplyDelete
  21. No, no,no ikkje berre egg, blææsh!
    Slankar meg aldri, men passar på kva eg et. 10 kg kunne med fordel vore vekk, men trur eg må slite då. Det å greie å ta av nokre kilo vert verre og verre med alderen...

    ReplyDelete
  22. bare egg? For å slanke seg lizzm? Jeg måtte jo da ha spist bare egg i et års tid jeg da, for at det skulle monnet noe. . . Og nei. Det gidder jække

    ReplyDelete
  23. Trollmora: det gidder ikke jeg heller.

    ReplyDelete
  24. Amming er det nærmeste jeg har kommet slanking! Men jeg har lagt om kostholdet ganske drastisk etter at jeg fikk barn. Spiser ganske sunt uten at jeg på noen måte er hysterisk eller stressa. Kan godt spise en fet hamburger av og til. Jeg elsker grønnsaker. Spesielt glad er jeg i broccoli og blomkål. Men jeg kunne ALLDRi spist bare egg. Bare middag/varm mat derimot, hadde ikke vært noe problem. Brød er bare noe jeg spiser på vane.

    Jeg mener forøvrig at det til de aller fleste burde handle om endring av kosthold enn slanking!

    ReplyDelete
  25. slanking = ikke braaa. trening = goodie :)

    ReplyDelete
  26. Mosjon og et fornuftig kosthold er tingen....mener jeg:)
    Slanking har jeg prøvd meg på mang en gang, men med min disiplin går det ikke lenge før jeg faller av. Altfor glad i mat!!! Men jeg holdt opp å spise godis i et halvt år engang:)) Da var jeg virkelig disiplinert, men det var nok for at det lokket noe i andre enden og så var det veddemål i tillegg. Hehe kan være sta av og til jeg og:))
    En får væra som en er når'n itte vart som en sku....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...