Saturday, August 13

et lite øyeblikk


Det er min siste feriedag.
Og den gule, runde dingsen på himmelen bestemte seg endelig 
for å dele litt av sine lykkestråler med meg også.


Takk skal du ha frøken dings.
Det var fint at du stakk innom meg.
 På min siste feriedag.


Så nå ligger jeg her da.
Og utsikten er akkurat slik den skal være.
Blått hav og ingen mennesker i sikte.
Akkurat slik jeg liker det.


Skål da dere, for den siste feriedagen!


Og et øyeblikk som varte i nøyaktig 10 sekunder.


Og dere to, for alt i verden.
Ikke bry dere om at dere sperrer for utsikten.


Kanskje like greit forresten.


Bare stå der dere.


Skål igjen. 
 For siste feriedag. For slutt på freden.
For tidlige morninger.
For rushtrafikk. 


Klarer nesten ikke vente.
Klarer du?


Bildene er fra en fantastisk strand på Fuerteventura, Spania, hvor vi var for 1 år siden.
 Men teksten er reell, og skildrer øyeblikk på stranda  i dag (med unntak av nakne menn, heldigvis)

25 comments:

  1. Jeg er jo igang med jobbingen og har overlevd første uke. Dønn sliten nå. Og sånn er det med den saken...
    Herlige bilder (ja, kanskje ikke det ene lizzom)! Reine sydenstemningen der, jo! Sånn strand skulle jeg gjerne hatt like i nærheten :o)

    ReplyDelete
  2. Hilde: vi har faktisk nesten like fine strender her i Rogaland! og vi bruker 7 min med bil å kjøre dit! Heldige sånn.. Likevel drar vi sydover der sola oppholder seg;o)

    ReplyDelete
  3. Hehe, herlig. Nyt at ferien er slutt. :-) Ikke mer sand mellom tærne. Ikke mer solbrent på de sekundene sola er framme. Ikke mer lunken 7-up. jess!!

    ReplyDelete
  4. Det blir herlig med jobbstart! Hvem vil ha sol og strender, lissom?

    ReplyDelete
  5. Har allerede hatt en uke på jobb jeg og det har vært......Tja!!
    Slipper i allefall ørtogførti knuter og floker i håret etter båttur og jeg slipper å bekymre meg over mulig mann over bord eller solbrente kropper...
    Så skål for din siste feriedag!! Hva skal man med ferie lissom?
    Nei kos deg hjemme og på jobb du.
    Der står kaffen alltid klar om en skulle trenge en kopp;)

    ReplyDelete
  6. Nydelege bilder...Du må ikkje friste meg, no som eg har jobba i to veker og berre ser alt det postive med det, hehe!
    Livet går vidare etter ein sommar også!

    ReplyDelete
  7. Flotte solbilder.....og jeg har besøk av "dingsen" idag.....nesten så jeg ikke tror det. Men ut skal jeg...
    Nyt hverdagene når de kommer:)

    ReplyDelete
  8. Hihi, knalltekst og bilete;) Så du har ikkje behov for å sjå ukjende mannerumper på din siste fridag? Hmm... Nei då får du like gjerne hive deg tilbake på jobb;) Ha ein laurdag, klem!

    ReplyDelete
  9. hvorfor har du så mange bilder av ukjente manneromper wb? Litt skeptisk jeg nå.....hvor er det du går hen og ser sånt? hahaha

    ReplyDelete
  10. Alexia: haha. heeeelt tilfeldig det der! promise.

    ReplyDelete
  11. Vet ikke om jeg er helt klarennå, men det må je bi, for onsdag braker det løs;)
    Takk og pris for sola som er her på 3.dagen, men fyy så kaldt..
    God helg, klem;)

    ReplyDelete
  12. Første som slo meg var; dit vil jeg også!!!! Men så kom bilde nr seks og så ble jeg litt skeptisk:S (Stort sett) vakre bilder:)

    Jeg lader også opp til jobb igjen, men "me har joksa litt" og reiser plutselig til Oslo og har litt ferie til (i alle fall så tar vi litt mer fri). Frøken Dings har endelig dukket opp her også, og lover å bli med til hovedstaden neste uke.

    Klemz da WB og god jobb:o)

    ReplyDelete
  13. Så herlig å få seg en GOD latter før jeg skal logge av her, og har en lang dag foran meg ;)
    Håper ikke han mannen dukker opp i hjerne min når som helst resten av denne lørdagen!
    Digger tekstene dine...
    LYKKE til på jobb i morgen.
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  14. Den dingsen var deg virkelig vel unt!!!
    Fantastiske bilder - sier ikke mer!

    ReplyDelete
  15. Herlig! Godt du fikk nyte sola litt :) Denne dagen og dagen i går har vært gull verdt med den runde deilige dingsen på himmelen :)

    Ønsker deg en god lørdagskveld.

    Klem Tonje

    ReplyDelete
  16. HMM...hvilken strand er det du egentlig bruker? Går (heldigvis) ikke slike fyrer på stranda jeg liker best..Hehe. står nå ytterst på en brygge for å få dekning nok til å si hei til deg, og ønske deg lykke til med hverdagen. Men nå stakk sola sånn i øynene at jeg må finne litt skygge...muhahaaa....jobb på meg mandag. Helt ok.

    ReplyDelete
  17. Frk.Virrum: ja,denne snaisne stranda finner du på en øde øy utenfor Spania. En del eldre, tyske nudister der -men pyttsan.. Det får man tåle når stranda ellers er underbar.

    Setter pris på at du tar deg tid til å si hallo.
    HALLO tilbake! Håper du koser deg der du er;o)

    ReplyDelete
  18. Fint hav..selv om det er tre år siden ..og spansk!
    Jeg liker at verden begynner å bli vanlig igjen.
    God helg!

    ReplyDelete
  19. Bente: ja, det er i grunnen litt godt at verden begynner å bli vanlig igjen!

    ReplyDelete
  20. Herligt.....så di seie i stavanger.....eg vet akuratt kossen di korte glimtå me sol kan vera......oi oi oi litt dialektskriving på ei lørdagskveld. Kos og nyt!

    ReplyDelete
  21. oi oi oi! imponert! det var jo nesten Stavangårsk!! vera = værr.
    Kossen klarte du dette?

    ReplyDelete
  22. Er så heldig at jeg slipper unna rushtrafikken til godt over jul! :)

    ReplyDelete
  23. For et morsomt blogginnlegg! Fine bilder igjen.

    Håper din jobboppstart har gått greit.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...