Friday, August 19

hæ?


Alle noen som kjenner meg vil helt sikkert kanskje muligens påstå hentyde at jeg er en 
ordensfreak  psykoryddebabe  en over gjennomsnittet ryddig kvinne.

Og jeg liksom bare:
?


Bare fordi jeg forlanger køkultur på rommet til minstemann?


Bare fordi jeg blir sur når juicekartongene finner på sprell og bytter plass?


Bare fordi jeg vet at interiørbladene mine trives best i en intim setting?


Bare fordi flaskene jeg nesten aldri drikker foretrekker å stå i alfabetisk flaskefølge?


Bare fordi bøkene mine er segregert etter hudfarge?


Bare fordi jeg har lært malingspannene mine at høydeskrekk er tull?


Bare fordi jeg blir deprimert når noen roter det til for meg?


Bare fordi jeg blir forbanna frustrert når ingen fatter at det skal se slik ut?


Bare fordi jeg egentlig ikke liker et fargerikt felleskap?


Bare fordi tapeten på soverommet gir meg symmetri og ro?


Bare fordi jeg er opptatt av størrelsen?


Bare fordi jeg blir skuffet når cherrytomatene ikke hjerter seg til for meg?


Bare fordi jeg allerede er kommet til november?

hæ?
Det må jo være det dummeste du har hørt.

64 comments:

  1. Hehe. Synest du har antyda at du ikkje likar husarbeid, men ryddig (og evt. kontrollfreak???) er det vel mogleg å påstå at du er...ja:) Smittar det? I så fall, vil du ha besøk?

    ReplyDelete
  2. Røsslyng. det stemmer. det har jeg antydet. men stemmer det? jeps! ryddig derimot, det er jeg.
    og jeg vil ha besøk, selv om jeg ikke tror det er smittsomt dessverre.

    ReplyDelete
  3. He he :) Jeg også vil ha bøkene mine sortert etter hudfarge, men jeg er redd jeg hadde fått krampe først...... Mine står nemlig alfabetisk...... Akkurat som det er noe bedre ;)

    ReplyDelete
  4. Det er fire steder det er viktig å holde orden:
    1) Hodet
    2) Håndkle- og sengetøyskapet
    3) Klesskapene
    4) Oppvaskmaskinen

    .. alt annet er i overkant ambisiøst, spør du meg.

    ReplyDelete
  5. Lammelaartanker: hentyder du at jeg er ambisiøs?!
    takk. Men den første der, er faktisk viktigst for meg. Og det klarer jeg blant annet på det viset som du her ser.

    ReplyDelete
  6. Hehe, for deg er det naturlig med slik orden og system, for meg er det en urealistisk drøm som gjør meg gretten, men som likevel ikke tar fra meg pågangsmotet. Prøver å tenke at bra nok er bra nok. Skulle gjerne hatt det som deg!

    ReplyDelete
  7. Alt er ok! Ehh, men slik ser det ikkje ut i mi oppvaskmaskin. Men, elles, ja elles er system og organisering viktig.

    ReplyDelete
  8. lammelaartanker: det kan gjøre meg gretten! det er ulempen.. Men jeg overdriver såklart her! Overdriver alltid her inne, og det håper jeg de fleste forstår,o)

    ReplyDelete
  9. Herreguuuuuud, for en orden! Du hadde ikke overlevd en time hjemme hos meg ...... ;)

    ReplyDelete
  10. November ????! Jeg vet det er høst men ;) Flasker i alfabetisk rekkefølge ??? Orden i vaskemaskina , Ja !!! Jeg er sikker på at scherrytomtene danner et hjerte for deg i morgen ;)

    God helg !
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  11. aldri har jeg overhodet tenkt tanken å sortere flaskene i barskapet alfabetisk.

    Sitter og er litt målløs her. For eneste jeg kan /kunne matchet var bøkene- de er i hudfarge og alfabetisk. Eller var. Til eldstejenta leverte tilbake de 50 bøkene hunhadde lånt og stappet dem inn der det var plass.

    Og kalenderen min var på juni så jeg. Hvorfor er du i november?

    ReplyDelete
  12. Alexia,kjære søte du!
    trodde du visste.
    alle har det jo slik nu?

    haha,her er det mye tøys vet du.
    du kjenner da meg?!
    flaskene sto helt tilfeldig slik.
    jeg lover;o)

    og egentlig er jeg i august, tror jeg.

    ReplyDelete
  13. Haha denne her likte jeg!Mitt kjøleskap er som ditt og i tilegg blir jeg gretten om samboeren kjøper for store ketchup flasker for de passer IKKE inn!!Ja ja de gale har det godt:O))Er det ikke deilig med orden i sakene??klem kathrin

    ReplyDelete
  14. Kathrin: ja,de gale har det godt;o)) Der sa du det! klem tilbake:o)

    ReplyDelete
  15. haha, nå skulle jeg vist deg kjøleskapet mitt.
    Jeg har skrevet navnelapp på hyllene, bare fordi alle tingene spretter dit hvor de ikke skal være.
    Med dymo.
    Allikevel må jeg flytte ketchupen ned igjen og bort fra melka. Alle vet jo at ikke de passer sammen, liksom!
    Haallloooo!

    ReplyDelete
  16. Mine bøker er også selvfølgelig sortert etter farge. og så etter størrelse, innad i fargene.
    Faktisk.

    ReplyDelete
  17. Oppvasken her i huset er det den travle Bonden som står for, men ellers kjenner jeg meg igjen i mye.
    Fra tiden før barna ble 4 i tallet..

    ReplyDelete
  18. Nei, nå må jeg nok gå og sortere lego etter størrelse i kjelleren.
    Eller legge serviettene med tellekant i skapet.
    Eller ..eller..bare gå og legge meg.

    ReplyDelete
  19. God natt, darling.
    Sove godt, eller?
    På jobb?

    ReplyDelete
  20. Bondekona. Jøss,hva gjør du oppe så sent?
    åja,du kommenterer hos WB.

    Jobb i morgon.
    Jobb på sundag.

    Nå maler jeg.
    Og så får jeg sortere malekostene mine etter årstall og bust.

    Sov godt baby.

    ReplyDelete
  21. Flasker i alfabetisk rekkefølge var over the top, selv for meg, men jeg liker at ting har sin (stort sett) faste plass. Og at ingen kan sette riktig inn i oppvaskemaskinen, kan jeg ikke skjønne! Mitt system er jo bare suverent!
    Etter 8 år i dette huset spør fortsatt mannen om hvor ting er...

    ReplyDelete
  22. Forresten, jeg sorterer bøker etter høyde ;)

    ReplyDelete
  23. Hilde: Flasker i alfabetisk er faktisk veldig greit etter et par drinker, og motorikken blir noe utydelig.

    Oppvaskmaskin-systemet her er det ingen andre enn meg som skjønner. Selv ikke etter 10 år.

    Ulempen med bøker i høyde, er tomrommet som oppstår der de laveste bøkene står.
    derfor kjøper jeg kun bøker med de rette fargene og i samme høyde.

    smart,sant?

    ReplyDelete
  24. Hvorfor November?

    Selv synes jeg ikke alfabetet hører hjemme noe annet sted enn ..på skolen eller noe..
    Ihvertfall ikke i ei bokhylle. Eller i en cd-samling.
    Eller i barskapet..?

    ReplyDelete
  25. Alfabetisk alkohol. .......hva skal man si.? OMG, f.eks?

    ReplyDelete
  26. Gin&Tonic en dag da?
    Den sto så lettvint til..

    ReplyDelete
  27. Ajajaj, godt og se at vi er flere;))
    Her er det til tider sykelig orden, og jeg digger det... men det gjør ikke resten av huset for og si det slik...:(

    Jeg har ikke bøkene i hyller engang jeg, men inni skapet;))

    Men ellers har jeg det helt bra, haha;))

    Håper du og har det!

    Klem Line

    ReplyDelete
  28. Kluet med sortering etter høyde, er å ha en bokhylle med mange hyller, og som kan justeres i høyden. De høyeste bøkene nederst, og så lavere jo høyere opp man kommer. Litt problematisk dersom vi ikke har riktig mengde bøker i hver høyde da... Og de som hører sammen, bør ha lik høyde!
    Hadde vært kjekt om alle bokprodusenter hadde tenkt litt på disse sorteringsproblemene...

    ReplyDelete
  29. BK: hvorfor ikke November? det betyr bare at jeg har planene klare. STORE planer.

    G&T er faktisk noe jeg kan like. Sær på alkohol.
    Så ja,vi sier det sånn.

    Elisabeth: eller...OMFG!!!

    (oops,det er sånt jeg aldri sier, men her inne er det greit)

    ReplyDelete
  30. Hehehe, mange finurlige triks - liker spesielt det alfabetiske barskapet!! :-)
    Liker også å ha orden i bøker , oppvaskmaskin og leker. Hehe :-)

    Håper AUGUSTdagen din blir fin ;-))

    ReplyDelete
  31. Jeg bor i en bitteliten leilighet .. og trodde,helt til nå at jeg har ganske god kontroll på ting i huset ..
    Helt ærlig; jeg hadde blitt gal hvis jeg skulle holde på sånn .. Men du er hjertelig velkommen hit,kanskje du hadde falt for fristelsen og ryddet litt ;-)
    Kan kjøpe gin hvis du vil,lager bra g&t
    Ha strålende søndag!

    ReplyDelete
  32. Jeg ser meg rundt i stua og skjemmes... ;-)

    ReplyDelete
  33. Heidi: ja,kanskje det er noen som tar lærdom av dette og skjerper seg!

    ;o)

    ReplyDelete
  34. Åååå - min sjelsvenn♥ Jeg flytter inn hos deg, sporenstreks! Jeg får ingen sympati, ei heller hjelp til å opprettholde det geniale systemet jeg i 20 år har prøvd å innføre i heimen. Hva er egentlig galt med tellekanter på underøyet?

    Nei - fortsett i samme tralten, I've got your back baby.

    Håper helga er god mot deg,
    klem fra Hanne

    ReplyDelete
  35. å du forresten- soveromstapeten din var bare nydelig! Husker du hva den het?

    ReplyDelete
  36. Hanne, min sjelefrende♥
    Jeg visste det!
    Det er deg og meg
    på denne klode
    som trenger orden
    i både rom og hode.

    For det ene følger det andre,sant?
    Ha en herlig helg!
    (her striregner det..og jeg skal jobbe)

    Klem♥

    ReplyDelete
  37. Alexia,sweet♥
    Takk,den er fin ja. (og helt ny!)
    Likevel så husker jeg dessverre ikke hva den heter.
    Tror kanskje den var fra Borge.

    Orden ja, hukommelse nei.
    ha en herlig helg bloggevenninne♥

    ReplyDelete
  38. ...ikke forundret i det hele tatt.
    Henger du opp klærne etter farge også? Det gjør jeg.
    Har du forresten hørt noen si "orden rundt seg, kaos i hodet, kaos rundt seg~orden og ro i hodet"..? Antyder ikke no, altså...
    Og, kjenner meg bare bittelitt *kremt* igjen...
    Lørdagsklem

    ReplyDelete
  39. He, he, må si jeg hadde veldig sansen for alkohol sortert etter alfabetisk rekkefølge:-)
    Ellers må jeg jo si at det er deilig med symmetri og orden rundt seg - og at jeg stabler oppvasmaskinen akkurat sånn som deg. Herlig at det er noen andre som har skjønt nettopp det!

    ReplyDelete
  40. frk.Virrum,min kjære♥
    (det blir mange ♥ å dele ut nå, har den liggende på kopier-knappen, men det for alt i verden det er ekte♥)Det er nettopp noe av det jeg sier til Hanne over her. Jeg blir stressa og rotete i hodet dersom det er bare rot og ikke noe system rundt meg, og det er et faktum.

    Og klart at jeg henger opp klærne etter farge.
    og størrelse. Og stretch.

    Og jeg visste vel at du er med i gjengen♥
    de gale har det godt!
    varm og ryddig klem!

    ReplyDelete
  41. og forresten,nå leste jeg skikkelig det du egentlig skrev frk.V.
    Enig! kaos i hodet= orden og system

    Du er for smart,frk.V!

    ReplyDelete
  42. Jeg er målløs!

    Og føler med ett at jeg bebor en helt annen planet enn deg... Men det er jo trivlig med alien-kontakt så jeg setter stor pris på innlegget ditt.

    (ikke helt målløs likevel viste det seg... ;))

    ReplyDelete
  43. Enten må du hyres inn som ryddehjelp her hos oss, eller så må du aldri sette dine ben her.

    ReplyDelete
  44. Hihi, herlig tekst og fine bilder som alltid. Flirer godt her, og kjenner meg selvsagt igjen i noe ja. Sorterer bøker og klær etter farge, og må ha riktig system i oppvaskmaskinen, men ellers e eg et rodehåve! Øver og øver, og har blitt bedre med åra, for jeg blir frustrert over uorden! Stadig på jakt etter det optimale system, og i denne jakten og utprøvingen etterlater jeg meg ganske mye rot. Kanskje vi skal prøve oss på alfabetisk system i skittentøyskurven neste gang? Vil det funke mon tro?

    ReplyDelete
  45. jeg kan bare si et ting... det er bra vi to ikke bor sammen ; )

    ReplyDelete
  46. Pia: mitt behov for orden og system gjelder ikke når jeg er på besøk hos andre. Det kan gjerne flyte for min del.. No problem. Heldigvis :o)

    ReplyDelete
  47. Mamma er sånn som deg. Og jeg er nok lik henne som det er, om jeg ikke skal begynne å ordne ting&tang i alfabetisk rekkefølge også. Men orden og system, DET har jeg lell :D Steike fint tomatbilde forresten - det kunne jeg tenkt meg på kjøkkenveggen.

    ReplyDelete
  48. Wow, der var det orden i sakene gitt :)
    Fin blogg og jeg har lagt meg til som følger. Ha en fin weekend. xx

    ReplyDelete
  49. haha! Alkohol i alfabetisk rekkefølge. Den var ny.
    Her er det ikke mye alfabetisk sortering, men du skal se når jeg renser reker. Hoder der, bein der, hale der. I pent mønster på tallerk.
    Der har'u meg lissom!

    Morsomt innlegg, likær!

    Go' hælj og klem fra meg ♥

    ReplyDelete
  50. Jepp, dummeste jeg har hørt.. :-D Jeg slet virkelig når jeg fikk samboer som ikke skjønte vitsen med SYSTEMER!! grøss..men han har lært. Og du.. jeg fikk omtrent spader av den bokhylla di.. Så jo at de var temmelig alfabetisert selv om de sto etter farge.. men..det blir jo ROT i systemet om du setter de sånn ser du vel. :-S Alfabetet skal ikke starte og stoppe og starte og stoppe bare fordi fargene på bokomslaget skifter.. brr... :-) der har du meg.. Har du forresten prøvd å holde bøkene til en to-åring som er glad i å lese selv alfabetisert?? :-D ikke noen lett jobb...

    Vel vel.. ha en flott lørdagskveld!

    ReplyDelete
  51. Her er det tellekanter i klesskapene, mannen får eneansvar for oppvaskmaskinen når han er hjemme (for jeg blir rett og slett stressa av å se at alt settes inn hulter tl bulter - og siden JEG ikke gidder å sette ting i system inni den etter at det allerede er satt inn, velger jeg rett og slett å ikke se (for da må jeg jo rydde der)) og maten har sine forskjellige hyller i kjøleskapet. Men, det er det ingen som tror hvis de ikke ser det selv...er desverre ikke så god på all den andre ryddinga...hihi! Fortsatt fortryllende fin helg!

    ReplyDelete
  52. Heia

    Har en liten hilsen til deg inne på bloggen min;-)

    ReplyDelete
  53. Lille Elin! haha,hvis du mener bøkene i bokhylla er alfabetisert tar du nok feil! så drøy er jeg da ikke..! Og bøkene til min vesle kar er både her og der, og overhodet ikke i noe system!

    Høres ut som du har lignende tendenser.
    Kult.

    ReplyDelete
  54. :-D overraskende du. :-D De står noenlunde alfabetisk innen fargene da.. bare se etter.. ;-) ikke 100 % riktignok...men..

    ReplyDelete
  55. Eg e (nesten) stum av beundring! I min drømmeverden har alle ting sin faste plass og huset er alltid rent og pent, men det skjer jo ikkje, aldri! Kanskje eg bare bør godta min skjebne som ryddig utanpå men kaos inni skapene typen? Eg trur det, siden eg alltid kommer til å forbli sånn:-)

    ReplyDelete
  56. nok et område vi er skremmende like på.... :) Jeg er så vist IKKE GLAD I husarbeidet, men det MÅ HELE TIDEN gjøres......! :) Så koselig at du lot deg inspirere av innlegget mitt :) Dette, altså ditt, er hva jeg kaller et magisk innlegg! Elsker det. Bøkene mine står etter størrelse og utforming, juicen på fast plass (egentlig alt i kjøleskapet), men alkoholen får gubben ordne selv, jeg drikker så lite av den! :)

    ReplyDelete
  57. Linda. egentlig er jeg litt misunnelig på alle som klarer å ha kaos i skapene, uten at det lager rot i hodet -om du forstår. Gud,så deilig det må være.

    Wheelbug: Jeg HATER husarbeid!
    her handler det kun om system og orden, eller egentlig mest om orden. Og ja,ok da -litt om autistiske tendenser også..;o)

    (irriterende,innleggene dine oppdateres ikke på lista mi!!)

    ReplyDelete
  58. JA VEL, imponerende:) En viss orden hersker her i huset også, men med to tenåringer boende hjemme...har jeg på sett og vis resignert:)
    Må bli følger her og snappe opp noen triks i ny og ne......

    Trine:)

    ReplyDelete
  59. Hmmmmm, jeg gjør meg ikke vanskelig med vilje altså!! :o(

    ReplyDelete
  60. Haha, kunne trengt litt av din ordenssans..

    ReplyDelete
  61. He he he... der fikk jeg meg en god latter gitt. Gjenkjennbart. Glitrende gjort med ord og bilder. Du er dyktig, jente!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...